3 Inch Forum
Oktober 20, 2018, 05:39:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het is triest...  (gelezen 2777 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pierkemimi
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 14, 2018, 11:29:02 »

De laatste 10 jaar was de verkoop van modellen van matchbox volledig stil gevallen zodoende dat er niets meer te verkrijgen is. Kinderen van tegenwoordig spelen vanaf 2 jaar al met een iPad omdat de kinders dan stil zijn. Van alle leden hier hoeveel zijn geen 20 jaar ? Zullen maar enkele zijn als het al zoveel is.
Maestro
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 14, 2018, 12:57:35 »

maar het grootste probleem vind ik persoonlijk nog wel dat al die Duitsers dat ook weten en hierdoor meestal alles opkopen om vervolgens voor woekerprijzen weer aan te bieden op Ebay of Marktplaats en op beurzen!

Tja, economische wetten van vraag en aanbod, en schaarste creëert hoge prijzen.
Daarbij: handel is handel en als je een gat in de markt ziet maak je daar natuurlijk handig gebruik van.

"These may be toys, but this ain't child's play"
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 14, 2018, 07:49:29 »

het aanbod is helaas erg weinig op dit moment , we hebben dit al vaker meegemaakt ..  en dan ineens zijn er weer winkels die toch weer een partij opkopen en weer verkopen ..  denk aan majorette bij trekpleister of matchbox bij action ..  laten we hopen dat het binnenkort weer beter gaat worden ..

het is trouwens in delen van de usa ook niet goed gesteld met matchbox .. een kennis van mij is naar california geweest en ze heeft daar voor mij in 9 wall marts gekeken voor matchbox modellen (ik heb haar foto's gestuurd van de modellen die ik nog zoek) .. ze heeft niks gevonden .. er lag bijna geen matchbox bij de wall marts die zij bezocht heeft ..   nono

we wachten maar rustig af .. en anders e-bay
auke
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 14, 2018, 08:57:51 »

jongens.....kom naar Hoogstraten.....daar vind je alles...ja toch?  thumbsup thumbsup

= the one and only =
480GT-hunt
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 16, 2018, 07:19:17 »

Het lijkt slecht verdeelt: hier in Portugal veel Hot Wheels van vorig jaar (Porsche 356 outlaw in het turquouise), maar ook veel recente batches met onder andere de Magnus Walker 1971 911 en de Porsche 917 LH. Ook al de aller, allernieuwste batch gespot met oa de gele VW Golf MK 2 en de zwarte Honda City turbo.
Martyn
Spammert

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 16, 2018, 10:06:19 »

De afgelopen week kwam ik bij de Intertoys XL in Roermond.
Hopende dat ze daar de 50 jaar Hotwheels hadden.
Er was wel een volle ton en veel auto's in de rekjes.
Helaas enkel fantasie, een paar Muscle cars, maar niks interessants voor mij helaas.

grt, Martijn

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Houten en Hoogstraten 1x/jaar
Hugo
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 24, 2018, 07:11:38 »

Vond het wel meevallen in Duitsland qua triest.

De euroshopper had de Matchbox die ik van 2017 nog zocht. De Datsun heb ik nu met beide wieltypes.

In een andere Duitse winkel diverse vijfpacks gezien, maar niet alles was de moeite van het meenemen waard.
In weer een andere winkel de andere twee gevonden. Ik ben nog best tevreden.

Maestro
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 24, 2018, 09:37:56 »

Netjes Hugo!  icon_thumleft

Op de Jeep Wagoneer na had ik al deze modellen al in januari-februari kunnen afvinken.

"These may be toys, but this ain't child's play"
Remko
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 27, 2018, 04:12:30 »

Dit is al de stille periode omdat speelgoedwinkels meer aandacht voor buitenspeelgoed geven (logisch, natuurlijk). Ik ben 2 weken geleden voor het eerst sinds januari een nieuwe HW batch tegengekomen in één lokale Intertoys, maar daar waren alle krenten alweer uitgepikt tgen de tijd dat ik er achter kwam: http://t-hunted.blogspot.nl/2017/12/mais-fotos-do-lote-f-da-linha-basica-de.html -> De Valentines Day 57 Chevy hing er nog wel (in mei...  icon_scratch )

Op Facebook heb ik wel mensen gezien die succes hadden bij ToyChamp (o.a. 50th anniversary Hot Wheels), maar die zit hier (R'dam en omstreken) niet in de buurt. Top1toys ook niet trouwens, alles is hier van Blokker/Intertoys, en die hebben alleen maar winkels gesloten. Ik denk dat het aantal potentiële verkooppunten hier in de regio vergeleken met 5 jaar geleden gehalveerd is.

Wat Marcel al aangeeft, we moeten het hier hebben van wat er af en toe opduikt bij Kruidvat, Wibra, Action, Trekpleister, etc. (zegt ook wel iets over verschuivingen binnen de speelgoedmarkt, denk ik)
Pierkemimi
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 27, 2018, 06:02:08 »

Matchbox is bij ons uit de tijd van de romeinen, Hotwheels is ook al veel vermindert (geef het nog enkele jaren), Majorette zie je iets meer dan vroeger. Kijk zelf hier op de forum, veel rustiger geworden dan vroeger. Met Moeite nog 20 leden die iets posten of reageren. En dan zijn de meeste posts in de verkoop of iets dat weinig te maken heeft met 3 inch modellen dan weet je het wel. Niet opbeurend maar de realiteit. Toch een pluim voor degenen die Hoogstraten organiseren waar ik dit jaar voor het eerst langs kom.

« Laatste verandering: Mei 27, 2018, 06:14:26 door Pierkemimi » Gelogd
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: Juni 12, 2018, 06:00:20 »

Gisteren een rondje Duitsland gedaan en ik mag niet klagen.

De modellen gevonden die Hugo toont en ook de rode Datsun, Mazda CX-5, Mercedes GLE, Plymouth 1933 en de Ford Fairlane wagon.
En er zullen nog vast wel andere nieuwe bij hebben gezeten, maar die zeggen mij niet zo veel.

Misschien waren jullie net een maandje te vroeg ?
CitroBart
Beginnend spammer

Mammoet + Papmag

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 12, 2018, 10:23:19 »

Net terug van vakantie in (Noord-)Frankrijk.

Het lijkt er op dat HotWheels de "eigen" merken steeds meer gaat verdringen.
In de speelgoedwinkels vaak een groot gedeelte van een schap en dan ook nog een grabbelton.
Met bijna overal een prijs van 2,99.

Majorette nog redelijk aanwezig.
Maar Norev steeds moeilijker.
Een winkel(keten) alleen oudere modellen, en de blisters waren in de aanbieding.

Opvallend dat de supermarkten, die in mijn herinnering goede goedkope alternatieven waren, nu duurder waren dan de speelgoedwinkels.
Norev Multigam Classic (bijv. DS23) voor ruim over de 5 euro...

En ze zaten allemaal op de winkelgebieden aan de rand van de stad.
De speelgoedwinkels in de centra van steden waren allemaal weg.
Veel van de kleine dorpjes hebben geen enkele winkel meer, zelfs geen bakker.

Een waarschuwing voor ons allen; dat we lokale speelgoedwinkels moeten steunen, ook al zijn ze misschien wat duurder.

Het staat zo stom als grafschrift:
EN TOCH HAD IK VOORRANG
Scoobie
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 13, 2018, 10:38:32 »

Inderdaad ook mijn ervaring in Frankrijk. Dure supermarkten en weinig leuk aanbod in de speelgoedwinkels. Uiteindelijk wat nieuwe Welly's voor 2.99 ps meegenomen.
VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 13, 2018, 11:30:11 »

het bekende verhaal van vraag en aanbod...
misschien zijn we verwend de afgelopen 2-3 decennia??

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: