3 Inch Forum
Augustus 20, 2018, 03:33:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het is triest...  (gelezen 2115 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Maestro
Forum Freak

Bekijk profiel
« Gepost op: Mei 12, 2018, 05:10:21 »

Vandaag na lange tijd weer eens een 'rondje Duitsland' gedaan om te kijken wat er aan nieuwe MB en HW in de rekken hangt.
Resultaat na 9 winkels? Nul, nada, niks! Triest, nog allemaal dezelfde modellen die er al in februari hingen (laatste batch van 2017)!
De oranje Datsun Rally, het 'speed trap' aanhangertje, noem maar op, en HW dezelfde ouwe koek.
En dan te bedenken dat men in de USofA at de MB betreft meen ik al aan batch C of D is...

Ja, er hingen speciale HW series: Batman, Loony Tunes, Camaro, nog steeds de Lambo's, Ghostbusters, BMW, 50 years HW en de 50th black series ( zielig modelletje), noem maar op.
Maar natuurlijk alle attractieve modellen al weg uit de rekken.
Had gehoopt de 50th VW aan te treffen, nope.
Maar sowieso: om nou € 7,99 voor een HW 50th model uit te geven?!  angry1 boxing NO WAY!!!

Tsja, er zijn van die zaterdagen dat het niet mee maar vooral tegen zit...  crybaby2

« Laatste verandering: Mei 12, 2018, 06:59:35 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
mazdaman
Beginnend spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 12, 2018, 05:17:17 »

ik weet, het de laatste tijd triestig om nog aan een betaalbaar modelletje te komen
verzendingskosten vliegen de pan uit, de douanekosten idem
en een tank brandstof om even naar het buurland te rijden (om dan zonder oogst terug thuis te komen), aiaiai... BangHead
niva
Beginnend spammer

www.porsonly.com

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 12, 2018, 05:51:33 »

Resultaat na 98 winkels?

Zo, druk geweest laughing7

Christian
Global Moderator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 12, 2018, 06:17:18 »

Resultaat na 98 winkels?

95 parfum en dameskleding zaken voor moederdag (en 3 speelgoedwinkels)?

Ik heb toevallig vandaag ook een rondje Duitsland gedaan. 0 Matchbox, maar toch wel een paar leuke Majorettes en Hotweels gevonden, zoals de BMW M2, een VW PickUpTruck, Mercury Cougar met "Champion" opdruk. Toch wat modellen die ik niet eerder had gezien.
lil' '86
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 12, 2018, 06:28:56 »

Het zijn inderdaad harde tijden voor mensen die recente modellen verzamelen. Het aanbod slinkt en de prijzen swingen de pan uit in Nederland en België. Jammer om te horen dat het aanbod in Duitsland ook aan het dalen is.  crybaby2
ron
Beginnend spammer

Does size matter ?

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 12, 2018, 06:31:27 »

Heb gisteren boodschappen gedaan in kleve ....voornamelijk trinkgut  drunken_smilie
Maar in kaufhof veel majorette en matchbox sets van 10 modellen. en in toys en,,,,, weet de rest niet meer.
Waren veel hot wheels die ik niet kende?.....verzamel ze niet, dus laten liggen...
Zal de volgende keer wel een bestelijst opstellen...
« Laatste verandering: Mei 14, 2018, 09:11:20 door ron » Gelogd
Maestro
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 12, 2018, 06:58:46 »

Resultaat na 98 winkels?

wohooooo tybvaudje!!! 9 winkels moet dat zijn... zorry hoor!  brushteeth

Maestro
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 12, 2018, 07:00:29 »

Resultaat na 98 winkels?

95 parfum en dameskleding zaken voor moederdag (en 3 speelgoedwinkels)?

Ik heb toevallig vandaag ook een rondje Duitsland gedaan. 0 Matchbox, maar toch wel een paar leuke Majorettes en Hotweels gevonden, zoals de BMW M2, een VW PickUpTruck, Mercury Cougar met "Champion" opdruk. Toch wat modellen die ik niet eerder had gezien.

Bofkont dat je bent!  occasion14

CitroBart
Beginnend spammer

Mammoet + Papmag

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 12, 2018, 08:02:47 »

Het zijn inderdaad harde tijden voor mensen die recente modellen verzamelen. Het aanbod slinkt en de prijzen swingen de pan uit in Nederland en België. Jammer om te horen dat het aanbod in Duitsland ook aan het dalen is.  crybaby2

Afgelopen zomer was het in Zuid-België en Noord-Frankrijk huilen met de pet op.
Speelgoedwinkels hadden bijna alleen standaard HotWheels; ook die vroeger Norev en Majorette hadden.
De supermarkten hadden meer, maar niet veel.

Het staat zo stom als grafschrift:
EN TOCH HAD IK VOORRANG
Scoobie
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 12, 2018, 09:01:01 »

Afgelopen week in Zuid Frankrijk veel "nieuwe" Majorettes gescoord in speelgoed winkels. Supermarkten hadden juist weer niks.
Hugo
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 12, 2018, 09:48:38 »

Ga het zien, komende week een dagje naar Dld.
December-batch heb ik ook nog niet compleet, dus laat maar komen.
En Duitsland heeft meer dan alleen speelgoedwinkels...
mcwilly
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 13, 2018, 08:50:01 »

Ben regelmatig in Duitsland zo ook gisteren. Al weken geen nieuwe Matchbox gevonden  en langzaam vind je wel wat nieuwere HW in de bekende winkels!

Mcwilly glasses9  "La Vida es Bella"
Danny
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 13, 2018, 09:05:55 »

As woensdag maar weer eens in Utrecht kijken
Maar de hoop dat ik wat vind is niet hoog
Ik heb ook in Nederland betere tijden gekend
Op mp word er momenteel ook niet veel aangeboden
Afgelopen donderdag naar een markt in Voorburg geweest
Helemaal niks gevonden er lagen wel dinkys
Christian
Global Moderator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 13, 2018, 12:49:49 »

Het is vaak hetzelfde. In de maanden voor Sint en Kerst komt er meer (binnen)speelgoed in de winkels, waaronder autootjes. Na de kerst verkoopt dat een stuk minder en wordt er daardoor ook minder besteld. Voor de zomer komt er wat meer buitenspeelgoed in de winkels.
Denniyo
Beginnend spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 13, 2018, 09:25:15 »

In Nederland is het wat dat betreft al jaren triest, Matchbox vindt je hier sws nergens meer, overal liggen wel Hotwheels maar allemaal oninteressant spul als je het mij vraagt, ik verzamel het zelf niet maar volg de nieuwtjes op dat gebied wel en volgens mij zijn ze hier niet of nauwelijks te vinden. Wel interessant vind ik het dan weer om te zien dat de nieuwste siku's daarin tegen wel steeds sneller in de winkels liggen hier en Majorette kom je ook met mondjesmaat tegen, maar vooral de oudere modellen. Norev 3-inch zijn dan over het algemeen wel steeds makkelijker te vinden (althans bij mij in de buurt) en dan vooral de Klassiekers, want dat zijn toch de modellen die het steeds goed blijven doen en makkelijk verkocht raken.

De laatste tijd is ook duidelijk te merken dat Duitsland steeds populairder wordt bij de verzamelaars in Europa dit omdat de verkrijgbaarheid daar over het algemeen stukken beter is en vooral op het gebeid van Majorette en Matchbox het enige land in Europa lijkt te zijn waar de dozen wel in de winkels komen te liggen. Nadeel hiervan is dan weer dat heel Europa naar Duitsland trekt om daar de nieuwste modellen te scoren, met als resultaat dat alles vaak al op is als je zelf een keer in de buurt bent, maar het grootste probleem vind ik persoonlijk nog wel dat al die Duitsers dat ook weten en hierdoor meestal alles opkopen om vervolgens voor woekerprijzen weer aan te bieden op Ebay of Marktplaats en op beurzen!

Kortom het zijn zware tijden voor de 3-inch verzamelaar, maar aan de andere kant kun je het ook zo zien; Hoe lastiger de modellen te vinden zijn, hoe leuker het is als je de modellen uiteindelijk toch weet te vinden!  thumbsup
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: