CitroBart
|
|
« Antwoord #315 Gepost op: Januari 13, 2024, 10:40:57 » |
|
Nog steeds tijdens WO2, circa 1941 iets met toch wel een grote chroomgrill Opel Olympia?
|
|
|
|
Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent. O Jaa O Ne
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #316 Gepost op: Januari 13, 2024, 10:44:59 » |
|
Een achtervolging op vooroorlogs-oldtimer-tempo, met vooraan een Lancia of BMW? De radiator lijkt wel op 2 nieren, dus BMW? BMW 326?
|
|
|
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #317 Gepost op: Januari 13, 2024, 10:54:43 » |
|
In Rommelgem3 zien we het Openbaar Vervoer in actie een (UK-RHD?) bus, echter zonder dubbeldek, dus geen AEC Regent, Bristol, no? Vind het wel lijken op een Leyland Tiger TS7. Maar waarschijnlijk speciale opbouw door carrossier, dus vind maar eens de juiste...
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #318 Gepost op: Januari 14, 2024, 07:36:08 » |
|
Nog steeds tijdens WO2, circa 1941 iets met toch wel een grote chroomgrill Opel Olympia? Olympia-1 (1935-1937) , rooster lijkt niet echt te kloppen, is niet zo puntig bovenaan Al lijkt het ornament wel juist, dus het rooster is misschien een beetje verkeerd getekend
|
|
|
|
Zoek Mazda Schaalmodelletjes
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #319 Gepost op: Januari 14, 2024, 08:56:08 » |
|
Een achtervolging op vooroorlogs-oldtimer-tempo, met vooraan een Lancia of BMW? De radiator lijkt wel op 2 nieren, dus BMW? BMW 326? mmm, dodendeur, split window vooraan, dubbele bumper, canvasdak, sleuf opzij vd motorkap, ok, enkel het derde zijraampje Yep, gevonden, Job Well Done!
|
|
|
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #320 Gepost op: Januari 14, 2024, 10:27:57 » |
|
Binnekort hebben we deze <snowmobile> op rupsen hier in De-Lage-Landen ook nodig. Lijkt wel een bus-achtig voertuig met wel 5 ronde zijraampjes voor passagiers? Geen idee van de fabrikant, hopelijk/mogelijk zelfs uitgerust met een verwarmingstoetel Ik denk Bombardier, misschien de B7?
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #321 Gepost op: Januari 14, 2024, 02:29:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #322 Gepost op: Januari 14, 2024, 04:12:29 » |
|
De foto die ik had gevonden, noemde het ’n B7, maar was i.d.d. een B12.
Ook als schoolbus gebruikt, blijkbaar. Dus geen ijsvrij.
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #323 Gepost op: Januari 14, 2024, 06:20:39 » |
|
Neen, blijkbaar niet, ik vermoed dat ze in Canada wel iets meer gewoon zijn dan in de Lage Landen
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #324 Gepost op: Januari 17, 2024, 08:23:20 » |
|
Op/in het 9e Narrenschip hebben ze best wel gekke toestanden. Hier zie je een driewielig voertuigje. Is dit een enigzins bestaand wagentje of komt dit geheel uit de koker van tekenaar Turf?
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #325 Gepost op: Januari 20, 2024, 04:22:28 » |
|
Bij Rommelgem (2) worden nog beroemde/beruchte personen <opgevoerd>, Die blijkbaar ook autorijden (met Duitse fabrikaten ), en zich bezondigen aan redelijk illegale tunig door dat voertuig op-te-voeren, foeifoei Iemand een idee welk (standaard)voertuig van de Heer Raketman dit zou kunnen geweest zijn? Deze morgen was ik aan het bladeren in een jaren-30-&-40-auto-boek, en daar zag ik volgendes: Yep, het is dus een Hanomag (van de Hannoversche Maschinenbau AG), genaamd 1,3 Liter (echt een sexy naam), Hanomag 1,3 Liter dus, tussen 1939–1941 werden er 9187 gebouwd. Volvo kocht er zo 1tje om te bestuderen en daar kwam dan blijkbaar de Volvo 444 uit, volgens Oompje Wiki. In 1941 werd de productie gestopt, er moest een oorlogje gevoerd (en verloren) worden, en daarna stonden de persen (en de rest van de fabriek in Eisenach) opeens in Oost-Duitsland. Achteraf is de <H> ald ornament duidelijk te zien, maar ik kende Hanomag hoofdzakelijk van de locomotieven, tractoren & vrachtwagens
|
|
|
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #326 Gepost op: Januari 20, 2024, 05:43:56 » |
|
Bij Rommelgem (2) worden nog beroemde/beruchte personen <opgevoerd>, Ja, met zo’n zware jas op je arm, kan je die niet hoger brengen. Wat hij wel graag deed...
|
|
|
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #327 Gepost op: Januari 20, 2024, 05:44:08 » |
|
Deze morgen was ik aan het bladeren in een jaren-30-&-40-auto-boek, en daar zag ik volgendes: Achteraf is de <H> ald ornament duidelijk te zien, maar ik kende Hanomag hoofdzakelijk van de locomotieven, tractoren & vrachtwagens +1 De twee VW’s op de achtergrond zijn ook interessant.
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #328 Gepost op: Januari 21, 2024, 08:30:17 » |
|
De twee VW’s op de achtergrond zijn ook interessant.Tja, de KdF-Wagen („Kraft durch Freude“) / VW Käfer (VW Typ 1) had als <Produktionszeitraum>: 1938–2003, voor de rijke burgers toch. Het gewone volkje kreeg volgende slogan door de strot geduuwd: „Fünf Mark die Woche musst Du sparen – willst Du im eignen Wagen fahren.“ Onnodig te zeggen dat de meesten hun spaargeld gewoon kwijt waren
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #329 Gepost op: Februari 10, 2024, 03:49:35 » |