3 Inch Forum
December 16, 2017, 07:50:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Flying Tiger  (gelezen 469 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
CitroBart
Beginnend spammer

Mammoet + Papmag

Bekijk profiel
« Gepost op: December 02, 2017, 11:19:50 »

Laatst bij Flying Tiger legetøjsbil* gezien.
Ietsje aan de grote kant, zeg maar 3,5 inch.
Verschillende modellen, made in China.
Mercedes 300 SL, VW kever, jaren 50 Cadillac en nog meer die ik niet meer weet of niet kon herkennen.

(foto volgt)

Wat ze volgens de folder zouden moeten hebben, maar was niet aanwezig:
kerstbal van Mini met kerstboom op dak.
Misschien na 5 december?

*) Deens voor speelgoedautootje

If Global Warming is NOT caused by humans, we have even MORE reason to take drastic actions against it.
Egbert2CV
Uber spammer

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: December 02, 2017, 11:30:03 »

Een Mini met een kerstboom op het dak zag ik onlangs zowel bij Flying Tigers als bij Sostrene Grene
Remko
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: December 04, 2017, 12:19:28 »

Ik had me voorgenomen om hier al eerder een topic over te maken, maar het kwam er niet van - had zelfs al foto's gemaakt.  icon_salut Hopelijk geen bezwaar als ik hierop inhaak?

Geen idee wie de fabrikant is, of dat deze castings al eens eerder opgedoken zijn, er staat geen informatie op de verpakking of bodem. Ondanks dat viel de kwaliteit me niet tegen, al vind ik de binnenste twee iets minder geslaagd dan de buitenste twee. De witte plastic wieltjes zijn misschien nog het zwakste punt.

De modelkeuze verraste me wel: Een BMW 503 cabrio en een Mercedes 300 S cabrio uit begin jaren '50 zie je niet veel in 3 inch. Een derde model (niet op de foto), zag er van buiten uit als een gele vooroorlogse roadster, maar stelt waarschijnlijk ook een Mercedes voor: de naoorlogse 170S Cabriolet 'A'.

Schaal is aan de grote kant, rond 1/55, hier ter vergelijking met twee klassiekers van Siku.
buttonfreak
Forum Freak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 05, 2017, 10:29:25 »

Tof.
Wat staat er op de onderkant?
Geen extra info op de doos?

Inderdaad, de BMW en Mercedes zijn de toffere keuzes. Hoewel ik meen dat de Mercedes er ook  is van Welly

database
blog (nieuw!)
CitroBart
Beginnend spammer

Mammoet + Papmag

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: December 06, 2017, 11:08:31 »

@Remko: graag! Daar is het forum voor.

Ik vermoedde al dat die ene een BMW was, maar was in de dichtgeplakte doos niet goed te zien.

Porsche 911 is op zich wel grappig, maar mist zijruitje.

Uit mijn hoofd staat er alleen China op de bodem.
En zo te zien bestaat er blijkbaar een variant met vliegwiel of terugtrekmechanisme, maar niet aanwezig in deze modellen.

If Global Warming is NOT caused by humans, we have even MORE reason to take drastic actions against it.
WP
Spammert

WP from Estonia

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: December 06, 2017, 12:45:53 »

Very nice models. Where it's possible to buy them ? Especially Mercedes and BMW.

vs
Remko
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: December 06, 2017, 11:53:16 »

Wat staat er op de onderkant?
Geen extra info op de doos?
Er staat uitsluitend Made in China op de onderkant. dontknow En op de doosjes staat verder ook geen enkele informatie over de herkomst, behalve het woord 'speelgoedauto' in diverse talen, en de gebruikelijke waarschuwing over kinderen tot 3 jaar en kleine onderdelen.

En het was inderdaad moeilijk om aan de dichte verpakking te zien welke auto sommige modellen voorstellen, daarom was het zo'n verrassing voor mij. Verder zat er in het assortiment nog een groene VW kever, een zilveren MB 300 SL Gullwing, en een turquoise Corvette anno 1956-57. Met name die laatste twee leken van een afstandje op vergelijkbare modellen van respectievelijk Siku en Majorette, dus ik dacht in het begin dat het gewoon kopieën waren. Heb deze laatste drie nog niet aangeschaft, dus ik kan niet zeggen hoe geslaagd die zijn.

Very nice models. Where it's possible to buy them ? Especially Mercedes and BMW.

I found these in the Flying Tiger store here in Rotterdam. It's a pretty new store chain, called 'Tiger' in most other countries: https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Tiger_Copenhagen
But I don't know if they have the same products in all countries, or that it's different everywhere. I do know that this is the first time I've seen them sell 3-inch scale cars though.

Edit: en toen opende ik mijn Facebook tijdlijn een paar munten geleden:

icon_tongue
« Laatste verandering: December 11, 2017, 10:53:36 door Remko » Gelogd
buttonfreak
Forum Freak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: December 07, 2017, 02:46:51 »

Wat kosten ze?

database
blog (nieuw!)
Remko
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: December 08, 2017, 12:27:34 »

Wat kosten ze?

3 euro per stuk.
Ze hadden trouwens ook nog een serie van wat eenvoudiger autootjes voor €1 p.st, Vooral vrachtautootjes en off-roaders, waaronder één die op een Willys Jeep lijkt. Op het eerste gezicht leken ze op goedkopere kopieën van modelletjes zoals Matchbox die de latere jaren veel maakt, alleen zonder alle details en afwerking.

Twee snelle fotootjes van het 5e model wat ik tot nu toe gekocht heb. In de verpakking dacht ik dat het misschien een Ford V8 anno 1940 was, maar na vergelijking met foto's uit de Onschatbare Klassieker is het volgens mij een Mercedes 170S Cabriolet 'A' van rond 1950. Aangezien er nergens informatie staat, moeten we op de details letten om het model te kunnen determineren.  dontknow

Ter vergelijking:

Christian
Global Moderator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: December 08, 2017, 06:51:29 »

Dank je voor het uitzoeken. Ik was nog niet tot dezelfde conclusie gekomen met Wikipedia.. Maar ja dit model is 'm overduidelijk.

Ik heb de Bmw en 2 Mercedessen (blauw en geel) meegenomen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: