3 Inch Forum
November 23, 2024, 12:16:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku 2018  (gelezen 19526 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denniyo
Spammert

« Gepost op: Oktober 30, 2017, 04:42:50 »

Groot nieuws vandaag uit het Sikukamp de 1e neuheit voor 2018 is bekend geworden en het is niet zomaar een neuheit. Het betreft hier een KIA!!!!! love10

Ja u hoort het Siku komt volgend jaar met een Kia en wel met een Kia Sorento deze zal nummer 1489 krijgen, hier onder een heb ik een link naar de website waar dit fantastische nieuwtje vandaan komt thumbsup

Bij de invoer van deze link zal een T verwijderd moeten worden in verband met auteursrecht van de afbeeldingen en dergelijke:

htttps://sikumuseum.nl/blog/siku-2018-eerste-model-bekend/

Voor is 2018 nu al een top jaar, dit is namelijk wel het laatste model dat ik bij een merk als Siku had verwacht en kijkend naar de foto's wordt dit echt een Prachtig model!
« Laatste verandering: November 27, 2018, 07:35:36 door Christian » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 30, 2017, 08:39:04 »

Als ik zo de foto zie lijkt het op een goedkoop Chinees modelletje waarbij de deur te nadrukkelijk als opengaand aanwezig is, en de grille van het model is enkel en alleen bedrukking het mist relief. De units onder de koplampen zouden ook meer getoond moeten worden en de achterzijde verdient een nummerplaat.

Daarentegen... Het is een hele goede en bijzondere keus van Siku om dit model uit te brengen! Chapeau!

VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 30, 2017, 10:18:27 »

goeie keus en een beste vertegenwoordiger van de SUV klasse

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
auke
Forum Freak

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 31, 2017, 07:25:09 »

KIA SORENTO  glasses9 icon_bounce icon_cheers love4

= the one and only =
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #4 Gepost op: November 02, 2017, 08:05:10 »

Aparte en goede keuze van Siku.

Maar de uitvoering..... icon_scratch

Lijkt wel of de mal al 10 jaar meegaat, zo slecht passen de delen.

Kijk ik naar hun 40 jaar oude Range Rover, dan denk ik........of het nu zo veel beter is geworden?
En dan kost het model ook nog een euro of 6..... violent1
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #5 Gepost op: November 02, 2017, 10:42:02 »

Kia!?

Help!!! Ik wil geen Kia. Ik ben juist blij nog helemaal geen kia's te hebben.

@Christian: Het zal een proto zijn.
Denniyo
Spammert

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 11, 2018, 01:29:25 »

Groot nieuws uit het Siku kamp, vandaag heeft Siku de complete lijst met neuheiten vrijgegeven. Zoals altijd weer een hoop dingen die de speelbeleving hoog in het vaandel hebben, maar ook dit jaar zijn er weer een aantal leuke verassingen die uitkomen, de Kia Sorento was al bekend, maar toch ook zeker eentje die in deze categorie thuis hoort. Het model zal eind Maart begin April in de winkels te vinden zijn. Verder zijn het dit jaar wat meer sportwagens dan we de laatste jaren van ze gewend zijn, maar ja ook deze worden door de tijd heen vervangen door opvolgers. Hieronder de complete lijst:

De eerste levering zal naar verwachting eind Maart begin April in de winkels liggen en betreft de volgende modellen:

1391- KTM SX-F 450 Crossmotor
1489- KIA Sorento
1504- Mercedes Polizei (waarschijnlijk de E-Klasse)
1506- Porsche 911 Turbo S
2308- Mercedes AMG Polizei (waarschijnlijk de G-klasse)
3922- Mercedes-Benz met container
5507- Garage (SikuWorld)

De tweede levering zal naar alle verwachting vanaf eind Mei begin Juni in de winkels verschijnen en betreft de volgende modellen:

1099- Watervliegtuig
1508- Bugatti Chiron
1509- BMW 750i
1679- Argo Avanger met aanhanger
1683- Volvo met Kraan
1791- Dubbeldekstrein

De derde levering zal naar alle waarschijnlijkheid eind Juli begin Augustus in de winkels liggen deze bestaat uit de volgende modellen:

1507- Bentley Continental Cabrio
1522- Audi Q5
1528- Porsche 911 Polizei
2715- MAN met Speedboot
3068- Tractor met Maaier
2114- MAN Ladderwagen
5590- Bomen (SikuWorld)

en tot slot zal de vierde en laatste levering vanaf eind September begin Oktober in de winkels liggen en bestaat uit de volgende modellen:

1793- Blusvliegtuig
1523- Porsche 911 Cabrio
1684- Sneeuwscooter met slee
3663- 1:32 JCB Shovel
2527- SAR Helicopter
2716- MAN Tankwagen
3505- Dodge RAM 1500 met compressor

Zoals gezegd wederom enkele verassingen op personenauto gebied zijn voor mij de grootste verassingen, natuurlijk de Kia Sorento,  maar ook de BMW 7 serie was voor mij wel een verassing, nadat de Kia eerder online was verschenen is voor mij de Grootste verassing de Audi Q5 naar deze kijk ik dan ook het meeste uit.

Voor de rest is het leuk om te zien dat MAN weer terugkeert in het Gamma, ook opvallend vind ik dat Siku dit jaar de lucht in gaat. Ook de trein ben ik wel benieuwd naar hoe dat uitpakt. Verder is het meeste wel vrij voorspelbaar, ook is het jammer dat er dit jaar zoveel Sporwagens uit komen dat had gerust een of 2 minder gemogen.

Opvallend vindt ik ook dat auto's als de Volkswagen Transporter en de AMG GT niet uitkomen dit zijn toch auto's die eigenlijk sinds jaar en dag thuis horen in het programma van Siku , ook had ik na de KIA meer normale auto's verwacht als een BMW 2 serie Active Tourer, VW Passat,Golf of Tiguan en ook dacht ik dat er wellicht een Mercedes GLC of C-Coupé aan het gamma toegevoegd werd, maar goed we moeten voor 2019 ook nog wat nieuws overhouden dus wie weet is het dan zover dat deze modellen komen.

Al met al ben ik blij met de modellen die dit jaar uit komen en dat het voor de Siku superserie verzamelaar weer een heel mooi jaar wordt met een hoop dingen die in deze schaal nog niet op de markt waren. De persoonlijke topper is denk ik toch wel de Audi Q5, hier ben ik erg benieuwd naar, deze kan in de toekomst mooi als basis dienen voor een Notarzt of Feuerwehr model en wellicht zelfs wel als Polizei variant.

« Laatste verandering: Januari 11, 2018, 01:40:21 door Denniyo » Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 12, 2018, 11:18:56 »

Ik verwacht van de trein zo'n 1:100 ding waar je nauwelijk details ziet...

2308- Mercedes AMG Polizei (waarschijnlijk de G-klasse) -> dit is de enige "Neuheit" in 1:50?

busjes-gek
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 12, 2018, 11:22:30 »

Ik verwacht van de trein zo'n 1:100 ding waar je nauwelijk details ziet...

2308- Mercedes AMG Polizei (waarschijnlijk de G-klasse) -> dit is de enige "Neuheit" in 1:50?

3505- Dodge RAM 1500 met compressor lijkt me ook 1:50 alhoewel ik niet begrijp waarom men nu overgaat naar 35** nummers.
Denniyo
Spammert

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 12, 2018, 12:29:13 »

Klopt de Dodge met compressor is ook een 1:50 model en deze krijgt een 35** nummer omdat deze wordt gepositioneerd als voertuig voor de bouw en deze hebben doorgaans altijd een 35** nummer daarom heeft de Sprinter Pick-up ook zo'n nummer thumbsup

Verder denk ik zelf niet dat de trein zo'n 1:120 geval wordt, want de treinen die deze schaal droegen waren allemaal op blister formaat. zelf verwacht ik dat deze in lijn zal liggen met de veerboot die enkele jaren geleden verscheen, waarschijnlijk geld dit ook voor het Blusvliegtuig dat uit komt. Echter zouden deze modellen ook schaal 1:87 kunnen worden omdat de nummers daar netjes op aansluiten.
« Laatste verandering: Januari 12, 2018, 12:35:50 door Denniyo » Gelogd
Denniyo
Spammert

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 16, 2018, 07:32:46 »

Voor de liefhebbers zijn er ook een aantal eerste foto's op het internet verschenen van de Neuheiten voor 2018, de leveringen van Maart en Mei staan online eveneens als de tankwagen die in September zal verschijnen, de foto's zijn nog al van belabberde kwaliteit op z'n zachtst gezegd al wou ik jullie deze ook niet onthouden:

Neuheiten Maart:

1391- KTM SX-F 450 Crossmotor:

1404- Mercedes-Benz E-Klasse "Polizei":

1406- Porsche 911 991 MK2 Turbo S :

2308- Mercedes-Benz G-Klasse "Polizei":

3922- Mercedes-Benz met Container:

5507- Garage (SikuWorld) :

Neuheiten Mei:

1099-watervliegtuig:

1508- Bugatti Chiron:

1509- BMW 750i:

1679 Agro Avanger 8x8 met Trailer:

1683- Volvo met Kraan:

1791- Dubbeldekstrein:

Levering September:

2716- MAN Tankwagen:

Zo dat waren de eerste foto's die tot nu toe bekend zijn, bij sommige modellen heb (zelfs ik) als groots Sikufan nog mijn twijfels. Neem nou bijvoorbeeld de MAN tankwagen het model zelf vindt ik erg mooi, maar de kleurcombinatie  is niet zo mijn ding, een zelfde soort mening heb ik ook over de dubbeldekstrein het idee van Graffiti-schilderingen op een trein is fantastisch, maar de uitvoering heeft nog zo zijn twijfels.

Ze krijgen bij Siku  wat mij betreft wel een 10 voor creativiteit!   

De toppers van deze serie foto's zijn voor mij toch wel beide polizeiauto's, de Bugatti Chiron en de Mercedes-Benz met container. Voor al deze laatste laat in mijn ogen zien dat je met een simpele druk toch een erg mooi model neer kan zetten. Ook de Porsche vindt ik goed geslaagd, alleen de kleur ben ik nog niet zo wild van deze had anders gemogen, Feit is iig wel dat het een hele verbetering is ten opzichte van de oude versie. Ook de BMW 7 serie heeft me verbaasd, ik weet alleen niet of dit positief of negatief is, toch nog maar wat betere foto's afwachten.

Al met al vind ik dat Siku met deze modellen een mooie line-up neer zet en dat er voor iedere Sikuliefhebber weer wat wils is het komende jaar, later deze week zullen de andere modellen die dit jaar uit komen wel online verschijnen denk ik. Daarnaast wordt de echte Sikuverzamelaar gewaarschuwd met het feit dat er in 2018 Extreem veel nieuwe export modellen komen, waaronder een hele line up voor 3 Nieuwe landen. Deze landen betreffen Tsjechië,Polen en Rusland, naast deze landen zullen er ook weer enkele modellen voor Nieuw Zeeland gepland zijn en Natuurlijk voor de bekende landen als Oostenrijk en Zwitserland en wellicht ook wel weer voor landen als Frankrijk,Denemarken, Groot Brittannië en Nederland.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 30, 2018, 11:07:51 »

Een nieuw exportmodel zal een variant van 1627 worden, een 1:87 MAN met oplegger in de uitvoering van USAR.nl, urban search and rescue...

Denniyo
Spammert

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 30, 2018, 06:03:36 »

Hier de PDF met  alle neuheiten voor 2018, opvallende details aan enkele neuheiten zijn dat men het Blusvliegtuig echt kan vullen met water en daardoor echte bosbranden kan blussen, in de Sar Helikopter kunnen auto's onderin geparkeerd worden en ook de tank auto kan worden gevuld met water en dan is het net of er echte brandstof in kan, Zelf kijk ik erg uit naar de Nieuwe Q5 dit lijkt een erg mooi model te worden ook de Bentley beschikt over mooie details en De dodge met compressor wordt ook een prachtig model met een hoop leuke toebehoren er bij.  Als export model komt idd de Nederlandse MAN van de Brandweer met trailer ook komt er onder andere nog een BMW i8 van de Tsjechische politie!

https://www.siku.de/fileadmin/News/Produkt/SIKU_NH_2018.pdf
Denniyo
Spammert

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 30, 2018, 08:43:56 »

Tegelijkertijd met de PDF zijn ook de eerste foto's van de Spielwarenmesse uit Nürnberg online gezet door siku, dus bij deze de eerste beelden ik hoor graag wat jullie er van vinden, wel kan het zijn dat er misschien enkele dubbele foto's tussen staan:

1391- De KTM SX-F 450 Crossmotor

2308- De Mercedes-Benz G65 AMG "Polizei"

5507- Garage (SikuWorld)

1683- Volvo met Kraan

1508- Bugatti Chiron

1506- Porsche 911 991 MK2 Turbo S

1099- Watervliegtuig

1509- BMW 750i

3922- Mercedes-Benz met container

1684- Sneeuwscooter met Slee

1679- Agro Avenger 8x8 met trailer

1489- Kia Sorento

2527- Sar Helikopter

3663- JCB Shovel (1:32)

1522- Audi Q5

1507- Bentley Continental Cabrio

2716- MAN Tankwagen

3068- Tractor met Maaier

1528- Porsche 911 991 MK2 "Polizei"

1793-Blusvliegtuig

2715- MAN met Speedboot

1791- Dubbeldekstrein

2115- MAN Ladderwagen

3505- Dodge RAM1500 met Compressor

1504-Mercedes-Benz E-Klasse "Polizei

1523- Porsche 911 991 MK2 Turbo S Cabriolet

Tot zover de beelden van de Neuheiten, naast deze Neuheiten zullen er ook nog een aantal nieuwe setjes uitgebracht gaan worden te beginnen met dit setje bestaande uit de Alfa Romeo 4C en Bugatti Veyron in zwart met groene kleur combinatie:

Ook is er nog dit setje met de Audi R8 en Gumpert Apollo in de Kleur combinatie Oranje met Zwart:

De verwachting is dat dit misschien weer Müller Exclusive Sets zullen zijn, omdat ze het zelfde Patroon volgen als de Black and White set welke afgelopen December als Müller Exclusive is opgedoken.

En tot slot komt er nog een setje bestaande uit de Mercedes Ladderwagen, Scania Tankautospuit en de Mercedes-Benz Sprinter Ambulance:

Naast deze modellen komen er ook nog een heleboel auslandmodellen deze zijn nog niet allemaal bekend, enkelen zijn hier voor aangegeven, maar dit zal nog niet alles zijn dus er is nog een hoop om op te verheugen. Hopelijk bevallen de modellen jullie ook een beetje, voor mij zitten er cker een aantal top modelletjes tussen! thumbsup

Wel zijn er al enkele beelden van de Auslander modellen vrijgegeven:

Als eerste deze 2 modellen voor Nieuw Zeeland:

Gevolgd door deze Poolse modellen, één van de nieuwe landen waarvoor modellen geproduceerd gaan worden:

Ook zijn er weer een aantal nieuwe modellen uit Griekenland:

Voor het volgende nieuwe land maken we een uitstapje naar, je zult het geloven of niet, jawel het altijd mooie Madagaskar:

Een ander nieuw land is Rusland:

Een vergelijkbare line-up is er voor Tsjechië:

En voor het laatste setje gaan we naar Zuid Georgië en de Zuidelijke Sandwich  Eilanden:

Maar het zijn niet alleen Hulpverleningsvoertuigen die klok slaan, voor de Engelse Importeur komt er net als vorig jaar een nieuw Mini Setje met de volgende kleuren:

Zoals jullie zien wordt het voor de varianten verzamelaars 1 groot feest bij Siku in 2018 en dit is nog lang niet alles wat er op de planning staat op dat gebied, wel is de kans groot dat het in de meeste gevallen setjes van 3 modellen betreft. Of we deze ook in Nederland zullen zien is nog maar de vraag, wel heeft Siku vorig jaar gemeld dat het verkrijgen van Internationale modellen makkelijker gaat worden in de rest van Europa, maar ook hier zijn uitzonderingen zo zullen de modellen van Zwitserland en Nieuw Zeeland alleen in die landen te vinden zijn of bij de Siku Modelwelt in Lüdenscheid Duitsland.  

Tot zover het verslag vanuit het Sikukamp vanuit Nürnberg, Zoals jullie kunnen zien weer veel nieuws, ook duidelijk te zien is dat het bij sommige modellen nog echt om prototypes gaat, omdat bij sommige modellen de verlichting en opdrukken gewoon nog uit Stickers bestaat deze zullen in een later stadium gewoon opdrukken worden.  Later deze week zal de complete Catalogus online verschijnen hierin zijn ook de kleurvarianten en andere Ausland modellen te vinden thumbsup
« Laatste verandering: Februari 01, 2018, 01:40:37 door Denniyo » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 30, 2018, 10:17:35 »

Mooie reportage!!!@
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: