3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 08:05:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In het zonnetje - Mercedes-Benz SLK 350 (R171) van Siku  (gelezen 6074 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Gepost op: Mei 22, 2017, 08:59:21 »

 icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny icon_sunny

Een tijd geleden dat er weer een in het zonnetje was.

Tot nu.

We hebben er een.  icon_sunny

Dit keer de Mercedes-Benz SLK 350 (R171) van Siku.  icon_sunny

Komt goed uit. Volgens mij heb hier een keer geschreven dat ik de SLK's eens naast elkaar ging zetten. Dus bij deze.

Toen deze uitkwam in 2005 kocht ik nog bijna enkel Siku en ook de nieuwe SLK zou zeker zijn weg naar mij toe vinden.
Ik vind dit model heel geslaagd. Zowel in miniatuur als in 1:1 beter gelukt dan het eerste model SLK. Ik vond de neus van de eerste best mooi maar vond de achterkant er niet bij passen. Dat is bij deze beter. Ook van het miniatuur is duidelijk meer werk gemaakt.
Achteraf durf ik wel te zeggen dat dit een van de laatste Siku's is geweest die geslaagd is qua casting. Ze zijn altijd met een modelspecifiek wieltype (eigen) en open velgen uitgebracht. Ook heb ik geen castingverval ontdekt doordat er te lang is door geproduceerd. Dit model heeft wel last gehad van Siku's varianteninfasie. Heb ze ook niet alle maar wel meer dan de helft.


Dit was de eerste in 2005.


Mooie casting. Mooie (open) velgen met rubber banden. Goed veel details en zelfs meegespoten stoelen. En dit alles voor een nieuwprijs van rond de 2,50.


De dubbele uitlaat, derde remlicht en ingezette achterlichten. Volgens het kenteken komt deze uit Siegen (SI).


De bodem is ook netjes afgewerkt. Bevat goede details en nuttige informatie. Verder 2 popnagels om het geheel bij elkaar te houden.
Het artikelnummer is 1002.
Gelukkig is er geen welstandsknobbel op de auto aangebracht zoals bij de SL.
En wat ik ook heel prettig vind, is dat het hier niet om de AMG gaat.

Na twee jaar was het 2007 en in goede Siku-traditie tijd voor de eerste kleurvariant.

Dat is deze. Totaal anders dan de eerste. Ook deze vind ik best gaaf.

Een jaar later was het 2008 en gooide Siku het roer om. Om de paar maanden kwam er een nieuwe variant.

In hoofdlijnen zag het er uiteindelijk zo uit.

2005 - 2006   Zilvergrijsmetallic
2007 - 2008   Saffierblauw
2008                   Reinwit (interieur zwart)
2008 - 2010   Karmozijnrood
2008                   Zwart (interieur rood)
2008                   Zwart (interieur zwart)
2009                   Limoengroen
2010                   Alumiumgrijs
2010 - 2011   Verkeersblauwmetallic
2011                   Lichtgroenmetallic
2011                   Energy Oranje
2012                   Reinwit (interieur rood)
2012                   Licht alumiumgrijs
2012                   Zilvermetallic
2013                   Bruinroodmetallic
2013                   Licht verkeersblauwmetallic

En met de volgende reclamemodellen:
Karmozijnrood      Børnelund (2005)
Zwart              SIKU - Tour de Suisse (2006)
Blauwmetallic      Hotel Berlin
Lichtgroenmetallic   TRW (2011)
Energy Oranje      TRW (2011)

En dan zou ik er zo nog een vergeten kunnen zijn.


Wit met zwart interieur en wit met rood interieur. De laatste vind ik niet zo. De eerste echt super.
Deze variant bestaat ook bij de zwarte.




Deze zijn anders dan de eerste. Dit zijn alumiumgrijs en licht aluminiumgrijs. Lastig te onderscheiden.


Verkeersblauwmetallic en de licht verkeersblauwmetallic.


bij deze is ook onderscheid in de bedrukking van de stoelen (handig).


Rood (gaaf).
Roodmetallic met wit interieur kwam destijds wel bij meer auto's voor soms ook met witte velgen. Bij geen enkele vind het staan.






TRW had eerst de groene laten bedrukken, en wisselde dit gauw naar oranje. Daar was het veel beter zichtbaar.


Een overzichtsfoto.









Hebben jullie ook ervaringen met deze SLK?
Positief, negatief, lucratief naïef, statief of willen jullie iets delen of een variant plaatsen die hier niet bij staat.
Graag.
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 23, 2017, 11:51:28 »

mooie samenvatting Hugo
heel goed als orientatie punt voor jonge/nieuwe verzamelaars
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
LR110
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2157



« Antwoord #2 Gepost op: Mei 23, 2017, 12:41:40 »

Zoveel varianten alleen al van siku,dat wist ik niet.
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #3 Gepost op: Mei 24, 2017, 01:15:17 »

als ik dit zo ziet zou ik bijna weer siku's gaan verzamelen ..  een heel leuk model van siku en al die varianten  notworthy

ik heb er 2 de grijze en een blauwe .. de groene en bruin oranje zou ik zo kopen om in de collectie te zetten deze vind ik geweldig wat kleur betreft  thumbsup

dank voor deze mooi  icon_sunny hugo  hello2
Gelogd
Martyn
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1921



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 24, 2017, 04:17:58 »

Wauw Hugo wat een verzameling.
Hoog tijd om dit model in al zijn kleuren en de dikke velgen in de spotlight te plaatsen.
Leuk detail dat ingekleurde interieur.

Grt. Martijn
Gelogd

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #5 Gepost op: Mei 28, 2017, 06:50:34 »

Tof overzicht.  thumbsup  Ik had er geen idee van dat er zo veel variaties waren, ik heb zelf alleen de lichtgroene en zag later de verkeersblauwe nog wel eens hangen.
Vooral de donkerblauwe vind ik een geslaagde variatie.
Gelogd

Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #6 Gepost op: Mei 30, 2017, 07:33:10 »

Doordat een tijdje de kleurvarianten vlak achter elkaar kwamen is het overzicht zoek (ook bij mij). Sommige waren er echt heel kort. Ik weet ook niet welke het best verkrijgbaar waren. De verkeersblauwmetallic heeft nog bij Bartje gehangen.

De donkerblauwe is denk ik ook nog wel te doen.

De meest logische reden die ik achteraf kan bedenken voor het aantal varianten is een extra productie voordat de licentiesticker op de doosjes moesten. Hierna daalde het aantal varianten weer flink. Alternatieve reden kan zijn dat er flink is geklaagd. Het heeft iig voor gezorgd dat Siku flink minder in trek was bij verzamelaars.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!