3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 11:07:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe kan ik "fake" modellen en doosjes herkennen?  (gelezen 9491 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Msbox
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 38


« Gepost op: Mei 09, 2017, 09:02:09 »

Hallo

Ik verzamel Lesney regular wheels en lees dat er ook veel vervalsingen in omloop zijn.
Hoe zijn die te herkennen. Iemandvervaring hier mee?

Groet
Maarten
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 10, 2017, 10:07:29 »

hoi Maarten,

van een "nieuwbie" kan ik jouw vraagstelling wel begrijpen en het beste advies hierin,
is eerst je huiswerk doen op de Internet en met boeken, catalogussen, tevens verzamel sites bezoeken.

een "code 3" is niet origineel, echter ook niet "fake" en zo zul jij veel meer informatie kunnen vergaren,
waarmee je zelf een deel van jouw vraagstelling zelf kunt verklaren/beantwoorden.

als voorbeeld; ben een automerk verzamelaar met "30 jaar ervaring" en weet niet van alle modellen als ik geen huiswerk doe.
succes
Henk
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #2 Gepost op: Mei 10, 2017, 11:12:42 »

Hoi Maarten,

van een "nieuwbie" kan ik jouw vraagstelling juist niet begrijpen.

Als newbie is er zoveel te ontdekken wat niet fake is. Waarom zou je als newbie beginnen met het aanschaffen van duurdere modellen met impliciet de grootste kans op fakes als je ook allerlei goedkopere modellen kan aanschaffen??? En dat terwijl je als newbie er nog in moet groeien en volgens andere posts nog zoekende bent naar wat je wil gaan verzamelen?

Kan je dat wellicht uitleggen voor mijn snappertje?

Christian




Gelogd
Martyn
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1922



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 11, 2017, 06:34:31 »

Het is per "zeldzaam" model moeilijk uit te leggen waarom deze origineel of fake is.
Dat kunnen enkel de experts het beste uitleggen a.d.h.v hun ervaring.
Zou om te beginnen letten op de klinknagel, of deze opgeboord of vervangen is.
En de kleur aan de binnenkant van het model bekijken en vergelijken.

Doosjes heb ik zelf geen ervaring mee.
Zou het papier en de inkt vergelijken met de exemplaren waarvan je zeker weet dat ze origineel zijn.

Het belangrijkste is denk ik toch als je zeldzame modellen gaat sparen bij forumleden te vragen of ze goede exemplaren te koop hebben.
Via Ebay internationaal of Marktplaats kan ook, maar daar is de kans op een miskoop véél groter.
Of door diverse beurzen zoals Houten of bij jou in de buurt te bezoeken.

grt, Martijn
Gelogd

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
Msbox
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 38


« Antwoord #4 Gepost op: Mei 12, 2017, 05:48:44 »

Ik wil niet duur beginnen maar wel autentieke modellen verzamelen vandaar mijn vraag.
Het worden de regular wheels 1-75
Gelogd
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 12, 2017, 08:02:43 »

Ik zou dan voor de zekerheid hier in de verkoopsite kijken  thumbsup dan ben je voor 99,9 procent zeker dat het geen fake is !
Op mp zitten een paar die regelmatig fake aanbieden  BangHead
Vaak val het kleur verschil op of wel hele nette decals op !
« Laatste verandering: Mei 12, 2017, 08:05:39 door theo Grazy Taxi Limos » Gelogd
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 12, 2017, 08:18:15 »

Leest dit even
http://3inchforum.nl/index.php/topic,27433.0.html
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #7 Gepost op: Mei 12, 2017, 08:20:17 »

Doosjes herken je aan de opdruk, hoewel dat veelal ervaring is. Er is een aparte site die alléén maar over Lesney doosjes gaat, Pat's Lesney Online.

Maar 2 zaken zijn als vrij gemakkelijk te onderscheiden bij oude doosjes:

- ze ruiken muf (kelder), dus aan 1 zijde flappen openen, je neus in het doosje steken en ruiken; is weer zoiets als de tong bij de wieltjes gebruiken, maar het werkt wel!
- als je de grote flap iets meer naar achteren open buigt dan heeft de vouwlijn van het karton een gelige of grauwe kleur; repro doosjes hebben daarentegen bijna altijd een witte kleur!

Maarten
« Laatste verandering: Mei 12, 2017, 08:22:22 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
johnnijhuis
Matchbox Ambassador
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 168



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 26, 2017, 12:25:11 »

Doosjes heb ik zelf geen ervaring mee.
Zou het papier en de inkt vergelijken met de exemplaren waarvan je zeker weet dat ze origineel zijn.


De karton Ribbel aan de binnenkant van het doosje ontbreekt bijna altijd of is slecht nagemaakt. Doosje zijn meestal gemaakt met een kleur copier en als je dit vouwt kraakt de verf meestal. Vaak zie je dan een 'witte lijn' bij de overgang van flap naar plaatje. Heb je bij een gedrukt doosje nooit. Kijk vooral naar de binnenkant alhoewel de echte vervalsers ook verouderd karton gebruiken. De ribbel kunnen ze vaak niet namaken en onthou: Als de prijs te goed is om waar te zijn dan is dat ook meestal zo dontknow dontknow dontknow.
« Laatste verandering: Juli 26, 2017, 12:27:15 door johnnijhuis » Gelogd

Matchbox Informatie ook bij www.mbxforum.com en www.matchbox.box.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!