3 Inch Forum
Mei 08, 2024, 03:35:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: (Fotowedstrijd 82:) Jeugdsentiment ::: Mededeling!!!  (gelezen 25560 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
CitroBart
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1126


Mammoet + Papmag


« Antwoord #15 Gepost op: April 30, 2017, 04:22:12 »

Jeugdsentiment

Ik ben geboren en opgegroeid vlak bij een winkelcentrum. Er waren een heleboel soorten winkels, maar vreemd genoeg geen speelgoedwinkel. Daarvoor moest je door het parkje en dan nog zo’n 10 minuten op de fiets. Ah, het parkje. Veel gespeeld, en ook de locatie van mijn eerste zoen. Het zou lang duren voor de tweede kwam.

Maar dat is een ander verhaal.

Ik kom af en toe nog in het winkelcentrum. Het is in de loop der jaren erg veranderd. Veel verbouwd en groter geworden. Winkels zijn gekomen en gegaan. En sommige zijn er nog wel, maar op een andere plaats. Bijvoorbeeld Jamin.

En het was bij deze Jamin, jaren geleden, dat ik het onderwerp van dit verhaal kocht. Waarschijnlijk ook nog wat chocola. Of misschien zo’n waterijsje met 2 stokjes, dat je in tweeën kon breken. Maar de belangrijkste aankoop die dag kwam uit de geel-rode molen van Majorette die ze hadden staan. Daaruit koos ik de Citroën DS ambulance.

De Citroën DS is al zo lang als ik me herinner mijn favoriete auto. Vreemd dus eigenlijk dat het zo lang geduurd heeft tot ik er een model van had. Anderzijds, dan had ze het waarschijnlijk niet overleefd. Nu was ik net zo oud dat ik er nog mee wilde spelen, maar er genoeg respect voor had om de Humbrol potjes dicht te laten. Alleen een rode Edding stift mocht wat details verfraaien. En zo ging ze uiteindelijk boven op de kast tijdens mijn middelbare school jaren. Toen kreeg ik interesse in heel andere dingen.

Maar dat is een ander verhaal.

Tijdens deze tijd wachtte ze geduldig tot ze weer wakker gekust zou worden. Want ze wist dat dat zou gebeuren, en ze had gelijk. Ze stond, samen met een groene Siku DS, aan het begin van een grote verzameling van Citroëns in alle maten. En uiteindelijke kwam er zelfs één in de schaal 1:1. Een bordeaux-rode DSpecial met zwart dak. Heerlijke tijd mee gehad, vooral de vakanties: niet rijden maar zweven. Uiteindelijk weg moeten doen toen mijn portemonnee ruzie kreeg met de roestduivel.

Maar dat is een ander verhaal.

De Jamin-ambulance heeft gezelschap gekregen van verschillende varianten, maar zal altijd een speciale plek innemen. In het Matchbox koffertje, en in mijn hart.

Gelogd

Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent.
O Jaa
O Ne
WP
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1827


WP from Estonia


« Antwoord #16 Gepost op: Mei 01, 2017, 10:05:55 »

Tof om zoveel verhalen te horen!  glasses9

Als ik terugdenk aan m'n kindertijd is het toch moeilijk om er 1 uit te halen. Ik had zoveel autootjes, in alle schalen, en allemaal waren ze leuk!
Of het nu de matchboxjes waren die ik in m'n broekzak meenam om iets leuks bij te hebben op saaie restaurantbezoeken met de grootouders, of de Bburago 1/43 modellen waarmee we (met behulp van knikkers en door m'n pa gemaakte racebanen in het zand) races reden op het strand, het was allemaal onmisbaar speelgoed! (alhoewel, onmisbaar, er worden nu nog af en toe wrakken teruggevonden van stevig gecrashte autootjes die ik ooit in de tuin had begraven  icon_biggrin )

Voor de foto heb ik gekozen voor de enige twee modellen in 1/24 die ik als kind had. Die heb ik eerst grotendeels kapot gespeeld, vooral de Kever (het waren 'avontuurlijke' modellen he). Maar omdat ik die 2 modellen echt wel graag zag, heb ik al heel vroeg besloten om ze wat te ontzien en dus zette ik ze op m'n kast en zo werden ze zowat de eerste modellen die ik als kind bewust bijhield als collectiestukken.
Later ben ik dan gaan proberen om alle ontbrekende onderdelen weer terug te vinden of te vervangen, vooral bij Herbie. Zowat elk accessoire daarvan was weg of kapot, lichten, ruitenwissers, deurklinken, antenne, bumpers, .... . Het is met de jaren redelijk goed gelukt om die terug compleet te maken. Nu mis ik nog enkel de voorbumper, ik ben totnogtoe vreemd genoeg nooit een wrak van die Polistil-Kever tegengekomen waar die voorbumper nog aanwezig was  icon_scratch . Maar die vind ik ongetwijfeld nog wel eens!




I like this Fiat !
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #17 Gepost op: Mei 03, 2017, 08:16:23 »

Is het nog geen Sint Juttemis geweest?

 icon_bigsmurf
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #18 Gepost op: Mei 03, 2017, 09:07:14 »

director director Belangrijke mededeling!!! director director

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de mooie inzendingen! Het onderwerp deed blijkbaar velen even terugdenken aan hoe het allemaal begon! thumbsup

Nu is het alweer tijd voor een stemtopic ... maar zelf vind ik het moeilijk om punten te geven aan jeugdherinneringen. Die zijn allemaal evenveel waard!
Het verhaal achter de foto's is voor mij eigenlijk belangrijker dan de kwaliteit van de foto's zelf. En zelfs de foto van Hugo spreekt boekdelen, en dat zonder tekst!  icon_biggrin

Daarom stel ik voor dat we eens afwijken van het traditionele stemmen, en dat we gewoon iedereen tot winnaar uitroepen!

Ik zou dan binnenkort zelf diegene aanduiden die het volgende onderwerp mag bedenken (door middel van een loting ofzo).

Zijn jullie het hiermee eens?

 director director Einde van de Belangrijke mededeling!!! director director
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #19 Gepost op: Mei 03, 2017, 09:59:03 »

Nou ja!!!

Alsof je m'n gedachte hebt kunnen lezen.
Ik zag van de week dat de inzendperiode was verstreken en vroeg mezelf al af waar m'n stem naar toe moest gaan. Maar mijn conclusie was dat deze editie eigenlijk helemaal niet om de foto's gaat maar om de verhalen erbij.

M.a.w. ik kan me helemaal vinden in je voorstel!  thumbsup
Gelogd
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #20 Gepost op: Mei 04, 2017, 03:54:33 »

Dit is een goed initiatief.
Het verhaal gaat hier voor de foto thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 04, 2017, 05:11:15 »

Ik had hetzelfde dilemma, alle foto's zijn leuk maar het verhaal maakt ze mooi dus ik ga helemaal mee met je oplossing Maarten  icon_thumleft
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #22 Gepost op: Mei 04, 2017, 09:50:14 »

Ik kan er niks aan doen maar ik moest erg denken aan Henny Huisman's mini-playbackshow waar elk kind uiteindelijk een beker kreeg om verder te voorkomen dat ouders boze brieven gingen schrijven...  laughing7 laughing7 laughing7

Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind het een heel goed besluit! Jeugdsentiment is denk ik voor velen een belangrijke drijfveer geweest om onze hobby te bedrijven. Heb genoten van de verhalen. Wist niet dat de einddatum al daar was. En ik kon maar geen keuze maken om hier te posten. Ik wil iedereen bedanken voor zn bijdrage.  icon_salut

Zou het wat zijn om dit jeugdsentiment-idee voort te zetten als een apart blijvend topic?  
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #23 Gepost op: Mei 04, 2017, 11:12:25 »

Dit topic gaat verhuizen naar "significante modellen", zodra bekend is wie het thema van de volgende wedstrijd gaat bepalen.
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 04, 2017, 04:07:49 »

Dan wordt het misschien wel tijd om over dit topic te gaan stemmen.
Ik vind het wel een geweldig idee om de foto's en de bijbehorende verhalen daarna definitief in een ander topic te bewaren.
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #25 Gepost op: Mei 04, 2017, 06:00:56 »

Iedereen bedankt voor de toffe reacties!  thumbsup
Tof dat het een topic wordt in "Significante modellen". Dat geeft ons ook de kans om nog wat dieper in te gaan op de verhalen.  occasion14

@Daffies, vind je het ok dat we niet stemmen deze keer? Iedereen wint deze keer!  glasses9


Om de bedenker van de volgende opdracht aan te duiden dacht ik gebruik te maken van de euromillions lottotrekking.
Ik heb via een website een willekeurige reeks van 12 getallen tussen 1 en 50 gemaakt.
Elke inzending krijgt 1 van die 12 getallen.
Het getal dat vrijdagavond als eerste getrokken wordt bij de euromillions-trekking, krijgt de eer om de volgende opdracht te bedenken.
Als geen van de 12 getallen getrokken wordt, tja, dan moeten we ofwel wachten op de volgende trekking (dinsdag), ofwel bedenk ik iets anders.

Hier zijn de toegewezen getallen:
VetteEd = 9
Denniyo = 11
LR110 = 14
Hugo = 16
Daffies = 17
lil' '86 = 22
Frans = 26
Niva = 31
Christian = 36
Robby = 40
Scratchydub = 45
CitroBart = 47

Cheers,
Maarten
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 04, 2017, 11:07:29 »

@Daffies, vind je het ok dat we niet stemmen deze keer? Iedereen wint deze keer! 

Goed plan Maarten. Laat deze verhalen maar voortleven, dat is leuker dan een individuele winnaar.
Bovendien beloof ik dan om mijn Dinky Toys DAF verhaal nog af te maken, want het is nog niet helemaal af ............
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #27 Gepost op: Mei 05, 2017, 12:46:46 »

Je kan er dan ook diegene die er het dichtst bij zit uitloten icon_salut
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #28 Gepost op: Mei 05, 2017, 01:40:06 »

Je kan er dan ook diegene die er het dichtst bij zit uitloten icon_salut

Dan zouden de kansen ineens zeer scheef komen te liggen.. De Kans dat VetteEd dan wint is vele malen groter dan dat Hugo zou winnen om maar een voorbeeld te geven..
In een loterij zullen we toch wel 1 getal goed hebben...
Gelogd
Scratchydub
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 679



« Antwoord #29 Gepost op: Mei 05, 2017, 05:01:06 »

@Daffies, vind je het ok dat we niet stemmen deze keer? Iedereen wint deze keer! 

Goed plan Maarten. Laat deze verhalen maar voortleven, dat is leuker dan een individuele winnaar.
Bovendien beloof ik dan om mijn Dinky Toys DAF verhaal nog af te maken, want het is nog niet helemaal af ............

Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg van je verhaal!   thumbsup
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!