3 Inch Forum
Mei 08, 2024, 12:54:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Herr Rudolfs' Restoraties en Customs  (gelezen 115726 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cor
Goeroe
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3708



« Antwoord #120 Gepost op: Maart 24, 2018, 04:25:53 »

 wav wav wav wav icon_bounce icon_bounce icon_bounce icon_bounce :icon_bounce:Man wat mooi ik heb hier duidelijk geen geduld voor, erg mooi hoor, petje af amkker, zie je op houten, genoeg moois voor je bij me, AHUMMMMMMMMMM laughing7
Gelogd

Loves Corvettes but other models are also nice
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #121 Gepost op: Maart 24, 2018, 09:50:05 »

....
Man wat mooi ik heb hier duidelijk geen geduld voor, erg mooi hoor, petje af amkker, zie je op houten, genoeg moois voor je bij me, AHUMMMMMMMMMM laughing7

Ohjaaaa! Was ik alweer bijna vergeten... NOT!
Thanks kerel. Ik zie je zaterdag.  occasion18
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Majopret
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 359


« Antwoord #122 Gepost op: Maart 27, 2018, 10:02:13 »

Echt petje af   Zien er perfekt uit binkybaby
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #123 Gepost op: Maart 29, 2018, 04:06:27 »







Karmann Ghia - Kalifornia Kustoms (2005)

Het enige wat deze VW nodig had waren andere wieltjes. (want wat waren de originele lelijk...) En dat heb ik gedaan. Aftermarket Alloy 1/64. Maar zoals gewoonlijk zijn de aftermarket wieltjes altijd veel te breed en passen ook deze keer niet onder de voorkant van de VW. 'Effe versmallen' dacht ik nog. Ben met 1 wieltje wel een half uur bezig geweest... Ik verwachtte een soor lichtmetaal als het voor de hand liggende aluminium, maar het lijkt RVS zo hard... Maar, alle moeite was het waard, al zeg ik het zelf.

Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Wouter kragt
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #124 Gepost op: Maart 29, 2018, 05:43:38 »

Ziet er goed uit dat overzicht van alle customs en restauraties. kan je al die mooie resultaten overzichtelijk bekijken.


Het enige wat deze VW nodig had waren andere wieltjes. (want wat waren de originele lelijk...) En dat heb ik gedaan.


Die wieltjes zullen best goed staan op een porsche of zie ze er in werkelijkhied er echt zo lelijk uit?

Ik kan niet wachten om zelf weer eens aan de slag tegaan heb heel wat projecten die halverwege zijn.
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #125 Gepost op: Maart 29, 2018, 06:09:20 »

Ziet er goed uit dat overzicht van alle customs en restauraties. kan je al die mooie resultaten overzichtelijk bekijken.


Het enige wat deze VW nodig had waren andere wieltjes. (want wat waren de originele lelijk...) En dat heb ik gedaan.


Die wieltjes zullen best goed staan op een porsche of zie ze er in werkelijkhied er echt zo lelijk uit?

Ik kan niet wachten om zelf weer eens aan de slag tegaan heb heel wat projecten die halverwege zijn.


Ze deden me inderdaad aan 90's Porsches denken. Niet mijn favoriete periode. Iemand anders kon de chrome velgjes wel gebruiken dus die heb ik er blij mee gemaakt. De 'Alloys' had ik inmiddels al een paar maanden liggen, maar nog geen doel ervoor. Tot ik me mn wielloze Karmann herinnerde.  happy7

Haha, zo gaat dat ja. Je moest eens weten hoeveel halve projecten hier staan....  dontknow
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #126 Gepost op: April 01, 2018, 09:57:12 »



510 CITGO Wagon

Met Autorodeo410 had ik een leuk dealtje en als tegenprestatie beloofde ik em een custom te maken. De bedoeling was enkel een ander kleurtje en een subtiele verlaging. Maar deze Datsun-casting bleek weer eens zo gaaf zonder de moderne Hotwheels-opsmuck en dikke enamel laag. Zonde om em niet helemaal af te maken. Dus, als ik dan toch bezig was...

Candy orange. Verlaagd  met aftermarket velgjes met rubber eronder. Spoiler en intercooler omgedraaid zodat de spoiler nu een ononderbroken chrome bumper is met het koelsysteem eronder. Turbo luchthapper in de rechterkoplamp behuizing. Dikke uitlaat geplaatst. Het frontje verder gedetailleerd alsmede de achterlichten, spiegels, raamlijst en simpel interieur.

Hij ligt laag, maar rolt 100% vrij van de grond.  glasses9










^ Ervoor en Erna.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #127 Gepost op: April 01, 2018, 11:44:43 »

Weer een ongelooflijk knappe custom.
Hoe krijg je de gril zo netjes gedetailleerd?
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #128 Gepost op: April 01, 2018, 12:20:08 »

Dank je.

Trial and error. Het zijn een paar verschillende techniekjes, en ze lukken de ene keer beter dan de andere keer.
De turbo in de koplamp: Gaatje boren met een klein boortje, daarna met een iets groterboortje de diepte eromheen creeeren.
De overige drie koplampen lichtjes uitgeboord. Dit moet wel zo precies mogelijk. Telkens als er verf in komt (zie volgende stappen) moet je het weer zo goed mogelijk reinigen (eventjes handmatig uitschrapen met het boortje). Als de hele custom klaar is druppel je met blanke lak de lamplenzen. Laag voor laag. Bij deze had ik weinig geduld, dus ik denk dat het resultaat beter had gekund...
Al het zwart wat je ziet is een soort 'washing'. Verdund zwart verf dat je zo precies mogelijk verdeelt over de dieper liggende delen zoals rond de koplampen, rond de grille, en natuurlijk de grille zelf. Zodra het gedroogt is veeg je direct hoger gelegen delen weer zo goed mogelijk schoon met een heel klein beetje verdunner. Dit proces kun je herhalen tot je tevereden bent.
Ook de chrome 'grille-surround' is telkens schoongeveegd nadat elke laag bodycolor opgedroogd was.

Bij een casting waarbij je leuke contrastrijke details hebt zoals bij deze datsun kun je heel aardig resultaat verwachten.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #129 Gepost op: April 01, 2018, 04:33:43 »

Karmann... Mann, Mann... wát een kar!!!  notworthy
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Majopret
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 359


« Antwoord #130 Gepost op: April 07, 2018, 07:15:33 »

Super
Gelogd
LR110
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2157



« Antwoord #131 Gepost op: April 10, 2018, 06:25:16 »

Prachtige stukjes vakmanschap.
De Station wagon is ongelooflijk mooi geworden notworthy
Hier is een kunstenaar aan het werk notworthy notworthy
Gelogd
Majopret
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 359


« Antwoord #132 Gepost op: April 10, 2018, 06:35:36 »

idd absoluut bewonderingswaardig Tot in elk detail!
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #133 Gepost op: Augustus 14, 2018, 07:10:42 »

Thanks mannen! Appreciated.

And now for something completely different...


^ Carpe Datsun - Daddy's Gone Fishing

Hotwheels Datsun 620 pickup verbouwd tot 6-wieler, met daar bovenop een Hotwheels Beatles Yellow Submarine. Een Koi Karper beschildering over enkele lagen pearlwhite. De pickup-bak is verlengt, en de submarine is gechopt. Het koppie heb ik gedetailleerd met een duikbril en komt natuurlijk uit een Headstarter.

Deze custom was mijn inzending voor de Custom Challenge op het Hotwheelsforum, en won de eerste prijs. Dat er maar 3 geldige inzendingen waren mag de pret natuurlijk niet drukken...  laughing7 Het thema was 'Daddy's Gone Fishing' en dat heb ik naar eigen inzicht geinterpreteerd.
Enjoy!























Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #134 Gepost op: Augustus 14, 2018, 10:00:08 »

Ware kunstwerkjes...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!