Iets wat ik tegenwoordig nog maar zelden doe: Vantevoren w.i.p.s laten zien. Geen idee waarom eigenlijk. Faalangst? Anyway... Het customizen ligt ook een beetje op zn gat in huize Rudolf. Naast dat ik het druk heb en op gezette tijden weer lui ben, is deze periode van het jaar ook nog eens zeer ongunstig om met lakken in de weer te gaan. Ik beperk me daarom tot het upgraden van de wagentjes, zonder ze een full respray te gaven. Het koude en vochtige weer is funest voor een fatsoenlijke laklaag.
Gisteren op de Namacbeurs kwam ik 'onze' Fred tegen (Sibbele Sibbeltje) en voelde me schuldig omdat ik hem niet zo 1 2 3 herkende (maar met mensen van het forum gebeurd dat meestal ook pas na een jaar na de eerste ontmoeting, haha) en omdat hij naar de chrysler vroeg die ik van em had gekregen om te customizen. Later bedacht ik me dat ik hem gewoon wat foto's had kunnen laten zien op mijn camera. Nouja, bij deze dan:
Wip 1:
^ Gamda Koor Chrysler Imperial zoals ik em gekregen had.
^ Huidige status.
Gestript, geveild en geschuurd in voorbereiding op een candyapple paintjob. De base is hoogstwaarschijnlijk onbruikbaar omdat ie vervormd is. Ook in de delen die kleine details bevatten zoals de grille en het kontje. Dat zal ik waarschijnlijk moeten scratchbuilden. Maar hoe...
De wielen komen van Hotwheels. Ander schaal, maar door de overdreven grote formaten die sommige Hotwheels gebruiken passen ze heel realistisch onder de Chrysler.
Oh, dit zijn trouwens ouwe foto's. Ondertussen is het interieur ook al van een kleurtje voorzien.
Wip 2:
^ Van een Chevrolet SS (Chevy Opala) Probeer ik een Opel Commodore te maken. MAar dat betekent ook weer een nieuw frontje scratschbuilden. Nog moeilijker dan de Chrysler omdet het kleiner is en omdat het uiteindelijk een standaard Opel-front moet worden.
Wip 3:
^ Voor een build-challenge op het Hotwheelsforum ben ik met deze Chevelle bezig. Maar na deze foto is de paintjob helaas in de soep gelopen. Ik kan dus weer van voor af aan beginnen... (Moeilijk plamuurwerk...)