mooi gedaan, lijken wel zo uit een HW verpakking te komen
I wish! Haha, dan had ik al dat werk niet hoeven doen...
Thanks!
@ Laurens
Thanks!
Ik ben zelf ook maar pas begonnen en 'still learning as I go'. Er zijn zoveel tips te geven dat ik niet weet waar te beginnen. Het hangt er ook vanaf hoeveel creatieve ervaring je van jezelf al hebt. Heb je een achtergrond in modelbouw? Knutselde je als kind vroeger al veel..? Bij geen enkele ervaring zou ik beginnen met een oud beschadigd wagentje proberen op te knappen. Ander kleurtje, wieltjes verwisselen, beetje detailleren. Op youtube staan een hoop filmpjes met tips en how-to's. Gewoon zoeken op 'custom hotwheels' of 'custom diecast', dan kom je er al verschillende bruikbare tegen.
Maar om je alvast op weg te helpen:
- Rivets boor je open met een 3mm of 3,2mm boortje. Let op: Boor niet te veel weg! (tis altijd fijner als de casting weer terug kunt klikken)
- HG verfafbijt om je casting grotendeels snel van de lak te ontdoen.
- Veel materiaal kun je kopen bij een modelbouwzaak. Zoals de aluminium pijpjes. Maar verder natuurlijk ook materialen als plamuur en verf.
- Met secondelijm kun je de casting weer op de bodemplaat monteren. Gewoon een druppel waar de rivet zat.
Een andere tip is om ook lid te worden van het Hotwheelsverzamelaarsholland-forum. Daar heb ik heel veel geleerd en zijn de mensen iets actiever met customizen bezig. Ik heb daar een post aangemaakt waarin ik alle bruikbare tips en ervaringen mbt het customizen verzamel. En omdat je al zo'n 300 Hotwheels in je bezit hebt lijkt me dat al helemaal geen slecht idee.
Succes!