3 Inch Forum
November 25, 2024, 02:38:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Herr Rudolfs' Restoraties en Customs  (gelezen 123044 keer)
0 geregistreerde leden en 15 gasten bekijken dit topic.
Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #15 Gepost op: Februari 21, 2017, 10:05:43 »

^ omdat we wel eens vergeten hoe fokking klein 1/64 eigenlijk wel niet is...)

^ 1966 TV-series Batmobile (Hotwheels Mainline) - Ervoor en erna.

Dit is mijn allereerste diecast custom! Veel geexperimenteerd dus.

- metalic tealblue en blanke autolak
- wielen (Formula Solar) afgerond en chroom gedeeltelijk afgeschraapt
- bodylines en details geaccentueerd
- interieur wit gespoten en wat details aangebracht

^ Ik vind de Solar wieltjes nog steeds wel iets hebben na mijn aanpassing. Ik heb het chroom gedeeltelijk weggeslepen zodat het meer de vorm van een rubberen band kreeg, maar...

^ ...het werd op een gegeven moment toch nog tijd voor Real Riders...

^ Rocketlauncher! De grijze plastic blob vervangen door op maat gemaakte en verder uitgeholde aluminium pijpjes.

^ Yes, I do love my batmobiles...  glasses9

« Laatste verandering: Februari 21, 2017, 10:21:00 door Herr_Rudolf » Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #16 Gepost op: Februari 22, 2017, 03:57:56 »

Een staaltje van zeer net werk glasses9 glasses9 glasses9 thumbsup

In elke volwassene schuilt een kind
Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #17 Gepost op: Februari 22, 2017, 03:38:18 »

...
Dat zal best, maar Hans Klok doet ook alleen maar aangeleerde truukjes en Lionel Messi doet ook alleen maar Truukjes, maar dan mag het nog wel bijzonder zijn!!!  binkybaby

Hahaha, das dan ook weer zo ja...  laughing7

Thanks iedereen!
Heb nog enkele customs te gaan. Veel werk, so bare with me...

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #18 Gepost op: Februari 22, 2017, 03:46:36 »

^ Dune Daddy (Hotwheels Redline vintage)

^ Pearl green gespoten nadat ik de rolbeugel weer terug had gebogen, wielen touch-up met zilverstift, ruitje geschuurd en glad gepolijst. Ik wilde eigenlijk het interieur creme-wit spuiten (want dat staat zo mooi met dat blauwe ruitje), maar ik heb nog geen goeie ervaringen met het lichter maken van donkere interieurtjes.

ervoor:

^ Origineel kwam hij in een groene enamel met bloemetjes...

^ Stuk of 5 castings in de HG verfstripper  laughing7

^ Zonder primer bleek de lak niet te pakken op sommige oxidatieplekjes...
Dus body weer in de stripper en weer opnieuw gespoten.
« Laatste verandering: Februari 22, 2017, 04:20:45 door Herr_Rudolf » Gelogd

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #19 Gepost op: Februari 22, 2017, 04:01:41 »

^ 1969 Ford Torino Talladega (Hotwheels Mainline) ervoor en erna

Mooie lijnen in de '69 Ford Torino Talladega. Ook in de Hotwheels versie. Ik vond alleen dat met zulke grote achterwielen hij aan de achterkant wel erg laag stond. Ik heb em iets opgehoogd. Vind ik mooier. Velgjes matgrijs geschilderd. Originele zilveren lak, maar heb alle tampos eraf gehaald met aceton en de motorkap musclecar-matzwart gespoten. Het chroom en de bodylines een zwarte wash gegeven en details als lampen en knipperlichten opgehaald met verf en penseel. Ook het achterpaneel zwart gemaakt.

Als je de oorspronkelijke basiskleur van het model wil behouden kun je helaas de slordige metaalrandjes van de casting niet mooi afwerken...

« Laatste verandering: Februari 22, 2017, 04:08:40 door Herr_Rudolf » Gelogd

VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

« Antwoord #20 Gepost op: Februari 22, 2017, 04:16:59 »

dune daddy....wow

lijkt zo gemakkelijk uit te voeren.... BangHead

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #21 Gepost op: Februari 22, 2017, 04:25:14 »

^ 1973 Pontiac (Hotwheels Mainline)

^ Ervoor

Ik heb de assen versmald en de body iets verlaagd. De grille heb ik dieper gemaakt. Teal-blue autolak. en kleine details met verf opgelicht. De wielen heb ik met mat-grijs zo beschilderd dat het dit keer ongepolijste magnesium Halibrands lijken.

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #22 Gepost op: Februari 22, 2017, 04:41:31 »

^ 1969 Mustang (Hotwheels Mainline)

^ Ervoor...  icon_puke_l

Uglyass gaspitvelgen meteen in de kliko gedumpt en standaard mainline 5-spokes zilver geverfd. Voorwielen smaller geslepen, Tampos verwijderd met aceton, Motorklep mat zwart gespoten, bijna alle details geschilderd. (Moet alleen de lampen in de grille nog...)

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #23 Gepost op: Februari 22, 2017, 04:56:19 »

^ Twin Mill (Hotwheels Mainline)

Spectraflame-experimenten zijn verslavend! Dat zijn eigenlijk gewoon transparante lakken over een spiegelglad metaal oppervlak gespoten. Ik gebruik daarvoor de makkelijk verkrijgbare Tamiya spuitbusjes met transparante lak. Er bestaan helaas maar 4 transparante tinten van dat merk: Blauw, oranje, rood, en zwart(smoke). Om andere kleuren te krijgen moet je even uitvogelen wat werkt. Ik wilde een aqua kleur dus ik heb verschillende lagen oranje en blauw gespoten. (Oranje, omdat een lichte laag goud/geel oogt) Iets te dikke lagen gaf echter groen!

^ Wel erg mooi, en ik wilde em zo houden maar hij had een paintchip en ik wilde uiteindelijk die Spectraflame aqua bereiken. Dus hop, weer in de HG stripper en een volgende poging gedaan. Meteen blackwalls eronder voor een vintage uitstraling. Interieur is creme wit, en het raampje heb ik blauw getint met dezelfde Tamiya lak. Maar hiermee kreeg ik een doffe vlek die ik niet meer glad krijg...

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #24 Gepost op: Februari 22, 2017, 05:38:34 »

dune daddy....wow

lijkt zo gemakkelijk uit te voeren.... BangHead

Thanks! Je moet wel een beetje handig zijn en er even tijd voor nemen. Geduld is een schone zaak. En als het niet lukt, gewoon nog een keer proberen. Het resultaat is het meestal wel waard, en je leert er zoveel van. Dit zijn mijn allereerste diecast customs. Allemaal van het afgelopen half jaar.  happy3

Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #25 Gepost op: Februari 22, 2017, 05:41:41 »

^ Darth Baron - Das Liebeskind von Manfred von Richthofen und Anakin Skywalker.
(voorheen: Darth Vader Hotwheels Starwars)

Mixed feelings over de Starwars castings, maar ik heb in de Darth Vader altijd een soort 60's showrod ala Ed 'Big Daddy' Roth en Tom Daniel gezien. Maar daar moeten dan wel nog wat details aan toegevoegd worden. Zoals polished 5-spoke Astro Supremes, een blower, en een '55 Chevy grille. Voor een meer traditionelere uitstraling en beter zicht heb ik de cockpit geopend door de middelste spijl weg te zagen en het glaswerk achterwege te laten.

De inspiratie:

^ The Red Baron en Darth Vader (en wat als ze samen een liefdesbaby zouden krijgen...  headbang )

^ De blower komt uit de 55 Chevy Gasser, en laat wat mij betreft aan detail veel te wensen over. Vooral de aandrijving en de luchtinlaten. Aan dat laatste heb ik gelukkig wat kunnen doen: Bestaande 'filters' uitgeboord en aluminium micropijpjes toegevoegd. Binnenkant rood gekleurd, maar weet niet of ik dat zo ga laten. Overigens, enkel de binnenzijde van de kelkjes zijn rood op de blower. De rest is spiegeling van de body.

^ De lightsaber die op de originele Darth Vader zitten (jawel, transparant rood plastic tussen body en baseplate) had ik al gedeeltelijk weg gezaagd om plaats te maken voor uitlaatpijpjes. Maar het lag natuurlijk meer voor de hand om daar sidepipes te plaatsen ipv de lightsabers. Was niet gemakkelijk om een pijpje te buigen, laat staan twee identiek gespiegelde...

^ En als er dingen lukken is het leuk om de grenzen verder op te zoeken. Alu pijpje al draaiend dichtgeknepen en tot een bullet/spike geslepen. Gat door de helm geboord waardoor er onverwacht een mooi opstaand randje vormde, en daar doorheen de spike gestoken.

^ Ik ontdekte na de vorige bouwsessie dat de body niet lekker op het chassis pastte nadat ik de sidepipes had geplaatst. Een fractie van een milimeter vooraan zorgde voor teveel speling achter. Ik vond de standaard opening aan de achterkant waar de sidepipes naar buiten gericht staan niet zo mooi.

^ ...dus ik heb de opening naar voren doorgetrokken door zo'n anderhalve milimeter van de body af te vijlen. Beschadiging van het lakwerk is dan onvermijdelijk natuurlijk...

^  Ik wilde 'de motor' wat detailleren en had daarom twee kleppendeksels gemaakt van plastic met alu-tape. Daardoor pastte de body niet meer, dus de deksels zijn weer verdwenen. Heb de blower lager geplaatst. Dat bleek toch wat realistischer als je de motor onder het bodywerk doordenkt.

^ De blower wat verder gedetailleerd met goud geverfde carbs, en een scratchbuilt blowerpulley. Ook hier heb ik de body iets aan moeten passen om de pulley wat meer ruimte te geven.

^ Ook een poging gedaan om het interieur te detailleren, maar dat viel niet mee met de extra kleine cockpit van deze Darth Vader... Toch nog eens een 2e keer naar kijken, als ik weer tijd heb.

^ Scratchbuilt achterlichten. In de '60's showrod-traditie.
« Laatste verandering: Oktober 29, 2017, 09:55:44 door Herr_Rudolf » Gelogd

VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #26 Gepost op: Februari 22, 2017, 05:55:05 »

Ik vind de Darth Vader super!!
Alleen de pin door de helm (ik snap hem wel, maar) vind ik niet mooi.

I love your work love10 love10
Herr_Rudolf
Beginnend spammer

« Antwoord #27 Gepost op: Februari 22, 2017, 06:02:28 »

Zo... Helemaal up to date met mn customs op het forum. Heb nog een paar wips die bijna af zijn, maar ben nog niet in de mood om te bouwen.
To be continued! 

Thanks Ed.  happy3

Ikzelf vind de spike wel meevallen, ...maar ik weet ook dat ie er gewoon op hoort en waar het naar verwijst. Me likey. booty
« Laatste verandering: Februari 22, 2017, 06:08:53 door Herr_Rudolf » Gelogd

Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #28 Gepost op: Februari 22, 2017, 06:49:55 »

Machtig prachtig! En de uitleg erbij, toppie, fatsoenlijke foto's, nog meer toppie!

One life, live it!
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #29 Gepost op: Februari 22, 2017, 07:38:58 »

...maar ik weet ook dat ie er gewoon op hoort en waar het naar verwijst. Me likey. booty

Snap ik, maar toch blijf ik erbij. thumbsup thumbsup

Los daarvan, vind ik het idee super en de technische uitvoering bizar goed.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12   Omhoog
  Print  

Ga naar: