Denniyo
|
|
« Gepost op: December 06, 2016, 01:07:04 » |
|
Het begint zo'n beetje gemeen goed te worden, maar ook dit jaar zijn er wederom enkele modellen die in 2016 uitgeleverd zouden moeten worden door Siku verschoven naar 2017.
Dit jaar gaat het om de volgende modellen:
Art. 1458 BMW i8 Art. 1485 Lamborghini Veneno Art. 3507 Manitou MHT 10230 Teleskoplader Art. 3661 Frontlader Anbaugeräte Art. 5506 Hubschrauberlandeplatz Art. 5591 City Life
Deze zullen na verwachting in Maart 2017 uitgeleverd worden.
Voor ons zijn vooral de Lamborghini en de BMW het meest Intressant, maar dacht wil het jullie ook niet onthouden. Voor de Farmer en control liefhebbers van siku is er ook slecht nieuws, maar dat was wel te verwachten de Bestuurbare Liebherr Graafmachine (die ook geplant stond voor dit jaar) wordt verschoven naar een nader te bepalen maand in de eerste helft van 2017.
|
|
|
|
|
|
|
BlueLion1988
Newbie
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 13, 2017, 06:06:26 » |
|
Eerste (nog niet bevestigde) bericht is dat Siku met de G-klasse gaat komen.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 17, 2017, 08:10:08 » |
|
Op internet is zo juist een eerste lijst verschenen met Neuheiten voor Siku, van 2017, Daarin wordt onder andere het hiervoor genoemde gerucht bevestigd dat er een nieuwe Mercedes-Benz G-klasse gaat komen en wel een G65 AMG en deze zal verschijnen in de schaal 1:50! Ook zal er in dezelfde schaal een Dodge Ram 1500 van de US-Police komen. Daarnaast komt er nog een nader te noemen model van Dodge op de markt dit jaar, zelf denk ik dat deze in de loop van de week ook wel bekend zou worden.
Verder heb ik hier onder de lijst even toegevoegd:
Als eerste komt in de Control serie in ieder geval:
De Graafmachine en wel in Juli
In de SikuWorld zal het aan het eind van vorig jaar gepresenteerde setje nu ook verschijnen in de catalogus, bestaande uit een: Parkplatz mit drei Garagen
En dan het belangrijkste voor ons allemaal de PKW-modelle: Waarvan de volgende 2 beide modeljaar 2016 betreffen:
Mercedes E220 BMW X6
Ook komt er een:
Dodge Charger Taxi ( ditmaal in de Duitse taxikleur Ivoor), Maar het zou mij niks verbazen als dit ook een Mercedes-benz E220 betreft.
Verder zullen de volgende modellen verschijnen:
Beetle in Pink Beetle Cabrio Dodge / Modell ? GTR / STR
In de Siku superserie ofwel schaal 1:50 zullen de volgende modellen verschijnen:
Reisebus Mercedes G65 / AMG Dodge Ram 1500 US Police MB mit Kran und Werkstatt Container
Verder is er nog niks bekend, wel denk ik dat de lijst naar aanloop van de Spielwarenmesse nog wat langer zal gaan worden.
|
|
« Laatste verandering: Januari 17, 2017, 08:33:55 door Denniyo »
|
|
|
|
|
theo Grazy Taxi Limos
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 18, 2017, 01:15:24 » |
|
Dodge Charger Taxi ( ditmaal in de Duitse taxikleur Ivoor), Maar het zou mij niks verbazen als dit ook een Mercedes-benz E220 betreft.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 22, 2017, 02:40:02 » |
|
Zoals verwacht komt er meer nieuws naar buiten over siku.
Deze keer betreft het de reisebus, deze zal een Mercedes Travego 3 Asser gaan worden in de schaal 1:50.
Ook wordt er vermeld dat in de schaal 1:87 waarschijnlijk een Volvo FH gaat verschijnen.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 29, 2017, 09:17:49 » |
|
Zojuist zijn de eerste foto's (helaas nog niet van super kwaliteit) van de Neuheiten van siku voor 2017 verschenen! Hier zitten enkele opvallende model keuzes tussen, te weten de Dodge Challenger SRT Helcat, Mercedes-Benz GLA 45 AMG, een Ducati motor en een 6x6 ATV. Ook blijkt hieruit dat de hiervoor genoemde Taxi idd de meest recente E-klasse gaat worden, echter betreft het geen E220 zoals eerder verwacht maar het wordt de E350 CDI. Hier onder de Foto's: En de mensen die zich afvragen wat de nieuwe artikelnummers op de blisters gaan doen met de prijzen, kan ik zeggen deze zullen gewoon rond de €4,99 blijven liggen en niet duurder worden dan de andere modellen. Zelf ben ik erg tevreden over de modellen, ik moet zeggen met name de E-klasse en E-Klasse Taxi vind ik erg geslaagd. Ook de GLA en X6 lijken erg mooie modellen te worden!
|
|
« Laatste verandering: Januari 29, 2017, 09:20:45 door Denniyo »
|
|
|
|
|
theo Grazy Taxi Limos
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 30, 2017, 08:57:47 » |
|
ja die taxi moet ik zeker hebben
|
|
|
|
|
|
|
BlueLion1988
Newbie
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 31, 2017, 10:04:49 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 31, 2017, 04:36:38 » |
|
Ook de catalogus van 2017 staat nu online, enkele opvallende varianten uit de catalogus zijn o.a. dat de oude passats variant van de polizei en Notarzt zijn vervangen voor BMW's 5 serie Touring, een nieuwe druk voor de Volkswagen Transporter, een Oranje R8 met zwarte wielen, een Zwarte Mercedes-Benz SLS AMG en de welbekende set met de Porsche Cayenne en caravan is vervangen voor een Porsche Macan in de kleuren van de Bentley Continental met caravan https://www.siku.de/fileadmin/user_upload/SIKU_catalogue_2017.pdf
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 31, 2017, 09:35:22 » |
|
Bij de Dodge RAM en de Mercedes G65 AMG staat nadrukkelijk schaal 1:50 genoemd en is het artikelnummer 23xx .. Zou dat een bijzondere betekenis hebben? (behalve duurder?)
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 31, 2017, 09:49:00 » |
|
Geen 3inch tractoren????? !!!
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 31, 2017, 10:26:43 » |
|
Niet in het bijzonder enige die je zou kunnen schalen onder het kopje 3 inch tractoren is de ATV, wat de Dodge en de G-klasse betreft heeft het naast de prijs niet hele grote betekenis. Wel zijn de modellen duidelijk een stuk groter dan Blisters van siku, ook is de verwachting dat het in de komende jaren niet bij deze 2 modellen blijft, mede ook omdat de blister nummers bijna op zijn. In mijn ogen is het denk ik ook zo dat ze met de auto's in 1:50 de truck verzamelaars tegemoet willen komen met hun wens om bij de vrachtauto's uit hun verzameling bijpassende auto's te hebben. Daarnaast zijn leuke details van de G-klasse dat de Kofferbak en Voordeuren open kunnen en misschien wel het aller leukste detail; je kan doen als of je met je G-klasse een lekke band hebt! Want je kan het gehele wiel inclusief velg er af halen en vervangen met het reservewiel achter op de Kofferbak. Hieronder beeld: Nu weten jullie iig waar ik het over heb
|
|
« Laatste verandering: Januari 31, 2017, 10:46:30 door Denniyo »
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 31, 2017, 11:09:34 » |
|
Dat is wel heel bijzonder dat het bandje verwisseld kan worden. En dat er zoveel open kan heeft ook speel waarde.
Je meldt ook dat de blisternummers op zijn. Maar dat is toch al vaker het geval. Nummers worden toch met het grootste gemak herbruikt, omdat er ook weer nummers vervallen? En ze hebben net pas weer de 1500-nummering geopend..
Ik moet bekennen dat deze Mercedes wel heel erg fraai is, maar ik moet ook bekennen dat hij er bij mij desondanks toch niet in komt.. In mijn ogen is hij nl. te groot voor 3inch. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 01, 2017, 01:19:21 » |
|
Daar heb je een punt, de 1500 serie die hebben ze nu in gebruik genomen dus voorlopig zijn we nog niet van blisters af, maar de 14ers zijn zo goed als op en waarschijnlijk zullen er geen 0800,1000 0f 1300 Nummers meer uitkomen, dit vanwege het feit dat er waarschijnlijk voor de prijzen van die blisters, de bekende sikukwaliteit niet meer geproduceerd kan worden. Verder is het zo dat de huidige 14ers op enkele modellen na nog relatief nieuw zijn dus waarschijnlijk nog niet hergebruikt gaan worden
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 01, 2017, 01:14:45 » |
|
De schaal van bijvoorbeeld de Mini Countryman, KTM, VW the Beetle e.d. waren al een slag groter dan voorheen, volgens mij?
|
|
|
|
|
|
|
|