3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 11:00:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: _boek over Matchbox door Nick Jones.  (gelezen 16291 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
matchboxmarcel
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 444



« Gepost op: Oktober 16, 2016, 10:24:45 »

Een nieuw boek over Matchbox door Nick Jones.



Ik heb dit geweldige kleine nieuwe boek over de door onze geliefde Matchbox miniatuurautootjes (geschreven door de bekende Matchbox verzamelaar Nick Jones) in handen en ik vind het een geweldig leuk boek!
Het boek heeft een hoofdstuk over Gary Galvin’s prachtige Early Lesney verzameling die tot de twee mooiste collecties in de wereld behoort. Met zo veel Early Lesney modellen op foto geeft dit zeker een van de meest complete overzichten ooit gepubliceerd. Waar ooit hadden we zagen 7 variaties van de vroege Road Roller afgebeeld? De oorspronkelijke doos die is afgebeeld bij de grote Massey Harris Tractor is anders dan die in het bekende 40th Years boek dus zelfs als je het 40th Years boek al hebt (een publicatie van bijna 30 jaar geleden) is er veel nieuws te zien in dit nieuwe boek van Nick. Zowel Nick en Gary (en ikzelf), waren één van de weinige verzamelaars die bij de opening van de Matchbox tentoonstelling in het Londense Hackney museum op de avond van 18 maart 2004 waren en zoals we nu weten was dat de laatste keer dat verzamelaars de beide oprichters van Lesney Products (Matchbox); Leslie Smith en Jack Odell konden ontmoeten. Nick Jones had zijn grote geheel originele UK 1966 Matchbox dealerdisplay daar tentoongesteld en een foto daarvan in volle glorie gevuld met de juiste modellen is een van de vele mooie foto's in dit boek.
Het boek bevat ook hoofdstukken over Matchbox Regular Wheels 1-75 en Superfast en Matchbox Accessory packs, Major packs en Kingsize. Verwacht geen eindeloze variatie lijsten. De variatie in modellen op de foto's is mooi waarbij zowel de gemakkelijker te vinden modellen zijn gefotografeerd alsook enkele van de meer moeilijker te vinden variaties. Er is ook een kort hoofdstuk over Matchbox Models of Yesteryear modellen en een aantal van de oude mooie Matchbox cadeausets zijn afgebeeld. Met bijna 80 kleurenfoto in het boek is er voor ieder wat wils te zien.
Het boek bevat ook originele zwart-wit foto's van Leslie Smith en Jack Odell en de fabriek en dat gedeelte maakt het boek vooral super voor mij. Hoewel ik veel boeken en papierwerk over Matchbox heb, en ook al het originele papierwerk wat niet werd gebruikt voor het 40th Years boek kreeg toen ik hielp met Alex Picha zijn boek over Matchbox enkele jaren geleden, zag ik de zwart-wit foto's in Nick Jones zijn boek nooit eerder in andere boeken, nieuwsbrieven of publicaties. Deze zwart-wit foto's maken het boek tot een onmisbaar boek te voor de echte Matchbox verzamelaar.
Het is heel wat jaren geleden dat er een boek over Matchbox Toys is gepubliceerd en ik verwelkom een nieuw boek dan ook altijd ten zeerste. Ik persoonlijk wil Nick bedanken voor al zijn inspanningen in het bevorderen van onze geliefde hobby. De webforums waaronder Nick Jones zijn eigen forum Vintage British Diecast Forum zijn mooi, maar een boek is voor eeuwig!
http://www.vintagebritishdiecasts.co.uk/forum/index.php?sid=5f49ea285279270fb2d093aaa4ec0bea

Al met al zeker de goedkope prijs van £7.99 waard!

Het boek is gepubliceerd door Bloomsbury (Shire Library) en je kan een exemplaar direct bij Nick Jones bestellen, getekend door Nick zelfs als je wilt.

inclusief porto naar Europese bestemmingen (Nederland/Belgie etc) is het totaal £11.69, klik op deze link om via Paypal betalling direct bij Nick Jones te bestellen en te betalen: link http://www.paypal.me/nickjonesbooks/11.69GBP

Nick zal ook een tafel hebben op de mooie modelautobeurs in Sandown op zaterdag 12 november aanstaande en heeft de boeken dan bij zich. Dus je kunt ook deze beurs bezoeken, hem spreken, en je boek daar laten tekenen! Het zal je de porto sparen en je hebt er een supermooie beurs bij als bonus! Meer informatie over de beurs in Sandown op zaterdag 12 november vind je hier:

http://www.bpfairs.com/

matchboxmarcel
« Laatste verandering: December 27, 2021, 01:09:50 door Christian » Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 16, 2016, 10:40:34 »

Ik had het al een tijdje geleden op Vintage British Diecast gelezen en n.a.v. jouw post zojuist besteld Marcel.
In elk geval dank dat je het met ons allen wilde delen en het boek zodoende promoot!  downtown
« Laatste verandering: Oktober 16, 2016, 02:55:15 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!