2015 is al bijna voorbij. Wat is het model van het jaar voor jullie dat
dit jaar is uitgebracht?
Een top 5:
SIKU: KTM -Bow GTHoewel de schaal van SIKU niet erg consistent lijkt en erg fors is geworden, is dit modelletje met een bestuurder en een automerk dat nog niet eerder in deze schaal bestond een erg leuke keuze!
Norev: Renault Sport R.S. 01Norev is dan weer in schaal een stukje kleiner gegaan in de afgelopen jaren. De nieuwe Renault-reeks is erg moeilijk te verkrijgen en deze RS01 is geen uitzondering.
Kyosho: Bentley Arnage TKyosho brengt al jaren mooie modellen uit. Dit jaar hebben we kunnen zien dat de keuze voor modellen niet altijd even origineel bleek. Gelukkig is er dan de uitzondering op de regel en de Bentley-serie was voor mij de uitschieter. Ik twijfelde welk model ik als model van het jaar zie, maar de Arnage is het voor mij geworden.
Majorette: Mercedes-Benz GL-KlasseMajorette is de laatste jaren weer aan het opkrabbelen en ook dit jaar wist het een aantal modellen te introduceren die mij persoonlijk aanspreken. Ik hoop dat Majorette volgend jaar de trend voortzet. Het Jaguar F-type prototype belooft veel goeds! Deze GL-Klasse vind ik ook een aansprekend model.
Matchbox: Tesla model SMatchbox was het mikpunt van veel kritiek, de afgelopen jaren. Dit jaar wist het echter toch weer een aantal leuke modellen aan de man te brengen, zoals de Alfa Romeo 4C, Ford Cargo en ook deze Tesla model S. Wat ik knap vond was de bedrukking van dit model.