3 Inch Forum
November 25, 2024, 12:43:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: zeldzaame siku promo ford transit  (gelezen 14983 keer)
0 geregistreerde leden en 7 gasten bekijken dit topic.
Danny
Uber spammer

« Gepost op: Juni 09, 2015, 07:10:05 »

deze siku promo ford transit zeeman marken is afgelopen beurs in houten gevonden door een kennis
er staat er maar 1 op internet en die is van thomas van het siku museum hij bied de transit te koop
voor een zeer hooge prijs
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 09, 2015, 08:21:11 »

Och duikt weleens op.

Thomas is een aadrige jongen, maar de prijzen die hij vraagt voor oude modellen zijn bovengemiddeld. Hij moet ook wel, anders heeft hij niks meer te koop staan. Dat mag niet.

Kocht vorig jaar in een partijtje 41 auto's voor 15 euro.
Op een avond heerlijk naar Lelystad gereden om ze op te halen.
Stelletje waar ik geen belang bij had verkocht. Hield 10 auto's over voor 5 euro.

Waaronder deze.

Decals zijn niet te best meer, maar ik durf er weinig aan te doen.

Ach modelletje van de Zeeman, kan nooit veel (geld) zijn.   icon_geek
Danny
Uber spammer

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 09, 2015, 09:35:30 »

kijk maar op ebay hugo
zeker 250,00 waard
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 09, 2015, 10:37:52 »

computer 418,00 €  BangHead

Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 10, 2015, 04:17:24 »

Daar staat enkel de vraagprijs, maar nog geen bieding.
Dus zal de waarde wel lager liggen dan de vraagprijs.

In elke volwassene schuilt een kind
edward1975
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 10, 2015, 06:08:31 »

Het word tegenwoordig wel heel snel gezegd zeldzaam auto. Terwijl je die elders weer stuk goedkoper krijgt.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 10, 2015, 08:22:35 »

Ik ben eerder geneigd Hugo te volgen. Op Ebay zie je soms wat de gek er letterlijk voor geeft, terwijl op beurzen die modellen vaak voor minder gaan. Als je zoiets zoekt loont geduld hebben.

marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 10, 2015, 08:47:29 »

ik vind het een hele leuke variant , en ik heb dit model nog maar weinig gezien .. ik hoop er ook ooit 1 voor een klein prijsje te vinden ...  geduld is een schone zaak  wave
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 10, 2015, 06:27:41 »

Je hebt 4 bekende Transit promo's.
Arks, Van Grieken, Zeeman en Bohle.

Arks is de bekendste en duikt ook het meeste op. Samen met Van Grieken zijn deze ook het meest bewerkelijk. Extra stukje dat weg kan zijn of stuk.

Voor Arks worden flinke bedragen gegeven en vervolgens gevraagd (volgens mij is dit dé volgorde, aanbod zal altijd de vraag volgen).
Dat maakt ze bekend. Ze vallen op door het hoge bedrag. Het is (vind ik) ook de mooiste van de vier. En er zijn nog wat variaties in waardoor je niet meteen na een klaar bent.

Want waar ik nooit zo goed bij kan (niet wil snappen) is dat sommige mensen van lastiger te vinden objecten er graag meerdere willen hebben staan. Hierdoor komen verzamelaars die minder kunnen betalen of niet teveel aan één model willen uitgegeven (laatste groep zit ik bij) niet aan hun exemplaar. Natuurlijk moeten er zeldzame modellen zijn. Maar die horen vind ik zeldzaam te zijn omdat niet iedere 'verzamelaar' ze kent.

Arks hoort hier zeker niet bij. Ze zijn de laatste tijd wel wat aan het dalen is mijn beleving. Maar er zijn tijden geweest dat (op MP) Arks busjes vaker voorbij kwamen dan de standaard groene welke gewoon geen drol waard was. Heeft ook een ongelukkige maat qua verzending, dit terzijde. Dus zeldzaam waren die dingen in nl zeker niet (en nog niet).

Maar dan kom je bij de andere drie. Van Grieken is bekend duur te zijn. In details wil ik niet treden, maar bij het niet Siku verzamelende publiek is deze onbekend. Wat natuurlijk effect heeft. Dit zal veranderen mits er meer in de roulatie komen. Dit verwacht ik niet en dus gebeurt het niet.

Bohle en Zeeman zijn Duitse promo's en komen hier ten lande dus minder voor. Hierdoor blijven ze onbekend, en lager in waarde. Duitsers zullen ze bijvoorbeeld hier niet zoeken. Dat is niet logisch.

Toch ben ik er van overtuigd dat als in dat partijtje dat ik kocht geen Zeeman inzat maar een Arks. Ik het setje niet had gehad. Dan waren er zeker andere geïnteresseerden geweest. Nu niet.

En ware het een Arks geweest die op Houten stond, had Rutger die niet voor een weinig geld kunnen kopen. Die durf ik wel aan.
300ZX Z31
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 10, 2015, 10:24:15 »

Ook dat kan best hoor, Hugo. Ik kocht een jaartje of twee terug een near mint Arks in Houten voor 15,00 . ;-) Zeldzamere Siku promo's kun je best goedkoop scoren, op markten dan vooral, op internet wordt dat veel lastiger omdat er nou eenmaal best veel Siku-verzamelaars actief naar op zoek zijn en dus de prijs opdrijven. Gewoon kwestie van vraag en aanbod.
Rutger
Lekker bezig
**

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 10, 2015, 10:25:01 »

Hallo Hugo,

Klopt helemaal. Een arks koop ik al niet eens meer omdat de markt behoorlijk verzadigd is met wat het jaren geleden was. (of de arks moet als nieuw zijn dan wil ik het nog weleens doen of met toeval uit een collectie komen)

Deze zeeman is gewoon inderdaad de kennis hebben dat dit geen reguliere uitvoering is door de groene kleur en geen huisvlijt is.

De Menken heb ik al een paar keer gehad nu maar de zeeman was tot nu toe de eerste. Zullen hier inderdaad weinig voorkomen maar zullen er zeker nog wel zijn. Meeste promo's worden ook door de duitse en oostenrijkse verzamelaars gekocht. Nederlanders zijn nuchter en als je lang genoeg wacht komt het altijd wel ergens tevoorschijn voor een prijs die je aanstaat (zoals rijskpolitie modellen als voorbeeld.)

Mvg

A car is car but a Mercedes Benz is a all of it
Majopret
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 13, 2015, 09:14:37 »

Deze bus is denk ik te verkopen voor rond de 50euro
maar je moet er net de juiste koper voor hebben[ebay]
Danny
Uber spammer

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 13, 2015, 02:07:18 »

.

deze bus is een heel stuk meer waard dan 50,00
vind er maar eens 1 voor een goede prijs
ja met heel veel gedult
ik ben nog nooit een firenza in het wild tegengekomen
ik heb er 1 via niels
Majopret
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 13, 2015, 06:49:17 »

.

ja met heel veel gedult
ik heb er 1 via niels

51,10euro
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 13, 2015, 07:14:12 »

.

ja met heel veel gedult
ik heb er 1 via niels

Gewoon wachten. Hugo en Rutger bevestigen dit met hun prachtige vondsten voor weinig.
Juist de jacht op zo'n model voor weinig vind ik het leukste dat er is. (50 Euro ga ik er niet voor betalen)
Achter Ebay of MP gaan zitten en iedereen overbieden met enorme bedragen. Dan digitaal geld overmaken en de postbode brengt het model aan de deur.......Tja of dat verzamelen is ?

Firenza.....ik heb er drie en de duurste was 2,50 Euro. Ook gewoon wachten, ze komen vanzelf een keer voorbij.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: