In verband met commentaar op mijn mening bij dezen mijn uitleg:
De opdracht is bindend lijkt me. Er zijn 10 foto's geplaatst met 3 modellen, dus de meerderheid van de deelnemers
heeft de opdracht gevolgd...
Het is van / voor mij geen geval rechtlijnigheid. Dat laatste vind ik wel de zaak waar mensen menen kritiek op een foto
te moeten hebben waarop een afbeelding van of de echte auto zelf als achtergrond dienst doet. Die 2 afbeeldingen
in kwestie zijn gemaakt met 3 modellen, zoals in de omschrijving voorgesteld.
Fantasie is iets anders dan het niet volgen aan de omschrijving...
Egbert
Goede uitleg, het is altijd interessant om dergelijke feedback te krijgen.
Maar ter mijner verdediging zijn er ook zeker wel een paar goede argumenten om dat allemaal wat te relativeren, denk ik toch.
1. De opdrachtgever bepaalt de grenzen van het toelaatbare. Wil die strikt zijn, dan is dat zijn/haar goed recht. Maar wil die het ruimer zien, dan is dat even goed. De interpretatie van de opdrachtgever is dus wat volgens mij de ultieme doorslag geeft.
De andere forum-leden kunnen hun mening over de verschillende foto's altijd nog laten blijken in het stemhokje ..
2. Het is ook niet eenvoudig om die grenzen te bepalen Neem bijvoorbeeld de foto van Demi10. Daar staan heel wat meer dan 3 modellen op, maar je kan argumenteren dat er maar 3 transporters op de foto staan, en dat die de kern vormen en dus voldoet die foto aan de norm.
En zo kan ik voor elke foto wel een argument vinden om ze toe te laten. (bij Yathzee mag je een '4 of a kind' ook bij '3 of a kind' invullen trouwens, ik weet het ik heb dat spel veel te veel gespeeld ..
)
3. Ik zie graag creativiteit, en na het lage aantal foto's van de vorige wedstrijd wilde ik uiteindelijk niet streng zijn, hoe meer deelnemers hoe liever. Klinkt misschien wat soft, maar ja, die wedstrijd is ook maar voor de fun, en voor het plezier van het meedoen, nietwaar?
Nu geef ik wel toe dat ik in m'n onderwerpsomschrijving beter het woordje 'minstens' had toegevoegd, dan was het vanzelf ruimer.
In ieder geval, volgende keer is het waarschijnlijk aan jou, en ik kijk er al naar uit hoe je dat gaat aanpakken.
Cheers,
Maarten