3 Inch Forum
Februari 24, 2025, 06:20:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2014, het jaar van de holy grails...  (gelezen 13816 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Gepost op: Oktober 19, 2014, 10:30:22 »

Voor mij kan verzameljaar 2014 niet meer stuk. De afgelopen maanden heb ik drie holy grails weten te bemachtigen (en die term gebruik ik niet vaak).

In de afgelopen jaren heb ik wel eens spijt gehad, omdat ik een modelletje níet gekocht had. Eén ervan was een Pavement Pounder. Daarvan zijn er drie (kleur-)varianten, voorzover ik weet. Een zwarte, een zilvergrijze en een witte. De laatste is "wat lastiger" te vinden dan de andere twee.

Drie jaar geleden kwam ik hem tegen, maar heb ik hem laten lopen vanwege de vraagprijs,...achteraf niet zo'n handige zet. Ik ben hem daarna niet meer tegengekomen, ondanks ruim twee jaar actief zoeken. Een maand of twee geleden, stonden er ineens twee op het www Toen ben ik er voor gegaan en ziehier het beste rib uit mijn lijf van het afgelopen jaar. icon_tongue icon_tongue

De tweede, waar ik al vijf jaar actief naar zoek, kwam ik min of meer per ongeluk tegen bij een verkoper, waar ik regelmatig wat koop. De laatste Easter Speedster, die nog ontbrak in de verzameling wav:

...en tot mijn stomme verbazing kwam ik, terwijl deze veiling liep, nog een losse tegen, dus ook daar maar een bod op geplaatst (voor alle zekerheid:D:D):

Beide binnen geharkt voor een schappelijk prijsje.

De laatste vondst heb ik te danken aan een discussie op het HVH. Een tijdje geleden, plaatste Marc (Detroit Iron) een foto van zijn nieuwe Redline Silhouette. Daarna kwam er een discussie los over de verschillende soorten blauw (light, ice, icey,...). Naar aanleiding daarvan heb ik, nét voordat ik ging slapen (het was al laat), nog even gezocht naar Redline Corvettes. Tussen de lijst stond een recent 10 pack,...vreemd,...toch maar even kijken,...hé wat is dat,... het zal toch niet,...jawel hoor, het is hem wel,...snel drukken op die BIN-button!!!

Zo op het eerste gezicht (ook) niks bijzonders. Een '65 Corvette "Bone Blazer", maar... de meest voorkomende modellen hebben gewone 5 spokes of Y 5 spokes. Naar deze 5 spoke redline-versie ben ik al vijf jaar op zoek. Kortom, waar zo'n discussie al niet goed voor is. icon_thumleft icon_thumleft
« Laatste verandering: Oktober 25, 2014, 08:55:45 door VetteEd » Gelogd
niva
Beginnend spammer

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 19, 2014, 10:34:25 »

Mooi verhaal! Ja, die doe je nooit meer weg.

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 19, 2014, 10:36:49 »

notworthy holy moly dat zijn mooie  thumbsup
En zie geduld wordt beloondt ( kost wel wat  confused1 )
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 20, 2014, 05:14:14 »

Soms kan je jaren zoeken en soms komen ze op je af of ze net uit zijn.
Ik laat meestal alles zijn beloop gaan, want ooit komen ze toch eens voorbij, maar ik heb dan wel een ander verzamelgebied dan jij.
Zo zie je de Easter Speedster nooit en dan twee tezamen icon_thumleft

In elke volwassene schuilt een kind
Maestro
Forum Freak

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 20, 2014, 09:27:31 »

Stuk voor stuk prachtig... you lucky b... eehhhh... boy!  thumbsup

"These may be toys, but this ain't child's play"
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 20, 2014, 09:47:23 »

Gefeliciteerd! Maar zonder holy grail, wat is de next step? :)

VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 20, 2014, 12:52:04 »

"Gelukkig" blijft er nog best wat te wensen over, hoor. hiding

Op het moment, ben ik mijn oude aanwinsten aan het doorploegen.
Daarna ga ik weer wat research doen. Ik heb op het www alweer een paar variantjes ontdekt, die ik nog niet heb. read2
VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 20, 2014, 02:10:54 »

was heel goed te zien aan je te onder de brug kerel
niets mooier dan een verzamelaar in de wolken( wel terug op aarde komen voordat je valt<LOL>)

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 22, 2014, 08:58:12 »

hahhaha, geweldig dit!!!

Na het verslag te Houten, nu de modellen gezien!

One life, live it!
cor
Goeroe
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 23, 2014, 02:01:52 »

HEEEEEEEEEEEEEEEEEL fraai ed, maar een vraagje bestaat er een lijst op het www, met alle corvette varianten  en models die uitgegeven zijn????

Loves Corvettes but other models are also nice
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 23, 2014, 08:56:57 »

Ik gebruikte voor de Hot Wheels voorheen een website van een verzamelaar uit Zwitserland, maar die is uit de lucht. Erg jammer, want dat was de gemakkelijkste en de meest complete lijst.

Nu gebruik ik vooral de lijsten van:
southtexasdiecast

Deze heeft ook informatie over andere merken, maar de informatie is minder gedetailleerd:
smalldiecastcorvettes

...en ik heb een paar Hot Wheels Guides, waar het nodige in staat en tot slot héél veel scrollen door de verschillende veilingsites en met wat mazzel kom je dan weer wat tegen. computer icon_thumleft

Een van de redenen om mijn verzamelgebied wat in te krimpen, was/is dat het (voor mij) onmogelijk was/is om alles bij te houden.
Nu ik me wat meer toeleg op een beperkt aantal merken in 1:64, kan ik me ook daar ook meer in verdiepen; ik ben nu net zoveel (zo niet meer) aan het zoeken van nieuwe modellen voor de collectie, dan voorheen. Dan kom je vanzelf meer te weten over dat specifieke merk. Ik moet ook wel, anders ben ik snel uitverzameld. icon_biggrin occasion14

« Laatste verandering: Oktober 23, 2014, 09:02:16 door VetteEd » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 23, 2014, 11:45:14 »

Ik moet ook wel, anders ben ik snel uitverzameld. icon_biggrin occasion14

Wil je dat niet meer zeggen... Nu kan ik - angstig voor een nachtmerrie - niet meer slapen...

Mooi verhaal zo over deze blijkbaar bijzondere vangst!!! Congrats!!
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 24, 2014, 12:11:17 »

Laat ik het dan anders formuleren.
Als je je verzamelgebied flink inkrimpt, moet je wat harder je best doen om (binnen dat gebied) nieuwe varianten te kunnen toevoegen aan je verzameling. Zo beter? icon_scratch icon_biggrin icon_biggrin
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 24, 2014, 02:13:09 »

Laat ik het dan anders formuleren.
Als je je verzamelgebied flink inkrimpt, moet je wat harder je best doen om (binnen dat gebied) nieuwe varianten te kunnen toevoegen aan je verzameling. Zo beter? icon_scratch icon_biggrin icon_biggrin

Ja nou kan ik iets meer gerust naar bed...
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 24, 2014, 07:28:07 »

Ik gebruikte voor de Hot Wheels voorheen een website van een verzamelaar uit Zwitserland, maar die is uit de lucht. Erg jammer, want dat was de gemakkelijkste en de meest complete lijst.

Je zou eventueel kunnen zien of die site bewaard is gebeleven via http://web.archive.org

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: