3 Inch Forum
November 01, 2024, 11:39:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Houten opknappers aangepakt  (gelezen 7638 keer)
0 geregistreerde leden en 11 gasten bekijken dit topic.
daffies
Spammert

« Gepost op: Augustus 20, 2014, 06:00:18 »

In Houten had ik heel wat opknappers aangeschaft / geruild. Voeg daarbij een schoenendoos vol Dinky Toys die opgeknapt moesten worden en je kunt je voorstellen dat ik een prima klusvakantie achter de rug heb. Bij deze de opknappers die ik via het forum geruild had:

VOOR                                                                                              NA

De deurloze Playart VOLVO van Xsarian, eerst helemaal afgebeten, daarna een kunststof plaatje aan de binnenkant in de deuropeningen gekit en met plamuur opgevuld. Daarna het ruwe werk glad geschuurd en de hele zaak gespoten. Het is geen 100% score, maar wel een aardige manier om ontbrekende portieren er zelf weer in te maken. Jammer dat bij het poetsen van de ramen de voorruit barstte.

De twee DAF opknappers van eveneens Xsarian (geruild voor de beruchte roze Citroën GS van Majorette), voor de 2600 moet ik nog een raampartij op te kop zien te tikken en ook het koppelstuk is kapot, maar over de Torpedo ben ik na een nieuw raampje en een spuitbeurt heel tevreden.

De metamorfose van de Mini Moke van Maestro, met dank aan Rob van MK-models.

En tot slot aandacht voor een Austin Seven, die ik ooits eens van Egbert heb overgenomen. Hij heeft lang in een doos opknappers gelegen, maar de bordeau rode Austin Seven met wit dak is toch echt het bandeloze mormel met ingeslagen raampjes die ik ooit uit Ermelo zag komen voorrijden.
De enige die je nu nog mist is de Playart DAF 32, daar weet ik nog niet zo goed raad mee. Hij zit te mooi in zijn lak om af te bijten, maar de stickers zitten er wel heel hardnekkig op. Hij staat inmiddels wel weer gewoon op zijn wielen (was wat doorgezakt), maar ik ben aan de lak nog niet begonnen. Als iemand een gouden tip heeft voor deze heel hardnekkige stickers, graag...........

De rest van mijn herstel werkzaamheden betreft vooral Dinky Toys, die soms al een (half) jaar op aandacht laten te wachten. Het was hier net een assemblage lijn, maar ook deze oude Engelse koeperts staan weer trots op 4 wielen en banden.
« Laatste verandering: Augustus 20, 2014, 11:15:02 door daffies » Gelogd

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 20, 2014, 06:56:13 »

De Torpedo is bangelijk mooi geworden glasses9 glasses9
De sticker met zeer warm water verwijderen, en dan de lijmresten verwijderen met wat Dreft en een zacht sponsje.
Modelletje met lijmresten ook eerst in redelijk warm water laten weken, lijm wordt soepel in warm water en wordt dan beter opgelost door de dreft icon_thumleft

In elke volwassene schuilt een kind
Maestro
Forum Freak

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 20, 2014, 08:04:40 »

Jemigdepemig zeg, wat is die Mini Moke een plaatje geworden!!  notworthy

"These may be toys, but this ain't child's play"
Panamera
Uber spammer

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 20, 2014, 08:29:53 »

Prachtig werk! Vooral die Mini Moke is een plaatje geworden  thumbsup

Gewoon verslaafd aan 3 Inch
VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 20, 2014, 09:32:29 »

goed, dat die weer een tweede leven krijgen...volvo-tje is toch geslaagd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
daffies
Spammert

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 20, 2014, 11:20:12 »

Nog even de Austin Seven (nee geen mini cooper Egbert) apart op een plaatje gezet. Overigens is de nieuwe raampartij wel gewoon van een Corgi Mini Cooper hoor.

VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 20, 2014, 11:51:13 »

Mooi werk en die Mini Moke vinikgááááf. headbang
Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 21, 2014, 01:07:07 »

Nog even de Austin Seven (nee geen Mini Cooper Egbert) apart op een plaatje gezet. Overigens is de nieuwe raampartij wel gewoon van een Corgi Mini Cooper hoor.

Dat wist ik , zo heb ik 'm ook verkocht  icon_thumleft  't staat duidelijk op de bodem ook...
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 21, 2014, 07:35:28 »

Jemigdepemig zeg, wat is die Mini Moke een plaatje geworden!!  notworthy
+1 notworthy notworthy
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 21, 2014, 08:07:29 »

mini moke is super gaaf geworden  wav
daffies
Spammert

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 21, 2014, 12:32:00 »

Nog even de Austin Seven (nee geen Mini Cooper Egbert) apart op een plaatje gezet. Overigens is de nieuwe raampartij wel gewoon van een Corgi Mini Cooper hoor.
Dat wist ik , zo heb ik 'm ook verkocht  icon_thumleft  't staat duidelijk op de bodem ook...
Dat wist ik Egbert, alleen had Rob geen raampjes voor de Austin Seven en wel voor de Corgi Mini Cooper. En wat denk je??? Dat paste feilloos. So what's in a name?

Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 21, 2014, 06:33:32 »

HELD !!

Wat heb je die Dafjes weer mooi gemaakt. Veel beter dan bij mij verpieteren in een doos op zolder.

thumbsup
daffies
Spammert

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 21, 2014, 10:24:26 »

HELD !! Wat heb je die Dafjes weer mooi gemaakt. Veel beter dan bij mij verpieteren in een doos op zolder.thumbsup
Dank jullie allemaal voor de complimenten, als ik heel eerlijk mag zijn, ben ik eigenlijk nog het meest trots op de deurloze Playart VOLVO 343 van Xsarian. Die was het het meest wanhopig opgegeven. Nu geen mint modelltje, maar wel weer toonbaar door een creatieve ingreep met huis-tuin-en keuken plamuur. Daar moest het meeste aan gebeuren.

sergoids
Uber spammer

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 22, 2014, 09:23:03 »

Die Mini Moke is geweldig !   thumbsup

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: