3 Inch Forum
November 25, 2024, 10:29:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Keep it in the family!  (gelezen 29109 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Maestro
Forum Freak

« Gepost op: Mei 20, 2014, 10:27:30 »

Het moest er een keer van komen: mijn "bella" Lancia Lybra 2.0 SW (5.20) gaat de deur uit. Weloverwogen maar met pijn in het hart.

Na net weer een kleinere maar niettemin de nodige centjes kostende reparatie achter de rug gehad te hebben (stabilisatorstangen voor en gasdrukveren van de achterklep) ben ik eens gaan rekenen wat ik nog op redelijk korte termijn aan kosten zou krijgen: binnen nu en pakweg 1-2 maanden de distributieriem / waterpomp (dure grap bij Lancia), de nokkenasversteller (foutuitlezing gaf dat als oorzaak van het continu brandende OBD-lampje aan, en als de motor er dan toch vanwege de D-riem zowat uit ligt dan ook maar meteen de nokkenasversteller vervangen), nieuw setje zomerbanden èn - omdat we zeer veel in Z-Duitsland zitten - winterbanden (of all-season). Nieuwe remschijven voor en als laatste... de uitlaat van middenpijp tot katalysator is ook nog maar zozo (en da's bij Lancia ook weer 'n héél duur grapje omdat de kat dan meteen vervangen moet worden die met die pijp één geheel vormt!).

Kortom: de knoop doorgehakt en op een oude voorliefde van Petra en mij uitgekomen.
Een auto die je mooi vindt of niet mooi vindt. Een middenweg is er niet.
Maar een auto die wel binnen de Fiat-Lancia familie blijft. Nou ja, inmiddels, want voorheen was het merk onderdeel van de Daimler groep.

Het is namelijk een Chrysler PT Cruiser 2.4 Limited geworden. 4 cilinder met 143 pk onder de kap.
Een auto uit half 2007 met slechts 38.000 km (!) op de teller en 1 vorige eigenaar.  drunken_smilie
Als nieuw, van binnen als van buiten, onderstel, motorblok, alles.
Full options, lederen bekleding, LMV, stoelverwarming, elektrische bestuurdersstoel, airco, cruisecontrol, noem het op en het zit er op of aan.
En een zee aan (berg)ruimte! Gisteren hebben we een zeer uitgebreide proefrit gemaakt en o wat rijdt-ie fijn!
De liefde voor de Lybra is niet over (zeker niet!!) maar dit is werkelijk "cruisen"...

Als het even mee zit krijg ik 'm nog net voor de Hemelvaart, anders na dat weekend. Popelpopelpopel!  icon_bounce
Alvast een digitaal voorproefje van "the new ride":

That's all Folks!

Maarten

« Laatste verandering: Juni 05, 2016, 05:01:25 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 20, 2014, 10:32:49 »

thumbsup hele mooie auto  thumbsup
Veel schade vrije km toe gewenst  iroc
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 20, 2014, 11:14:34 »

Ik heb deze altijd wel mooi gevonden, en nu heb jij er eentje icon_thumleft
Hou het veilig wave

In elke volwassene schuilt een kind
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 20, 2014, 11:15:28 »

Da's wel écht wat anders. Ik mag deze ride wel.

Gefeliciteerd ermee.
« Laatste verandering: Mei 21, 2014, 10:49:50 door VetteEd » Gelogd
Frans
Uber spammer

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 21, 2014, 07:18:09 »

Proficiat met de nieuwe tuutuut. Mooie hoge instap  icon_thumleft

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
300ZX Z31
Uber spammer

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 21, 2014, 08:39:14 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Niet echt mijn ding overigens, zo'n PT Cruiser... ;-)
sergoids
Uber spammer

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 21, 2014, 09:11:11 »

Hey Maarten,

Jammer van de Lancia maar soms moet je zo'n overwegingen maken.

De PT-Cruiser ziet er erg goed uit.  Je zal er zonder twijfel veel plezier van hebben !   thumbsup

Maestro
Forum Freak

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 21, 2014, 09:20:53 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Niet echt mijn ding overigens, zo'n PT Cruiser... ;-)

Ja Marc, zoals met zo veel: ieder zijn smaak. En zoals ik al schreef: je vindt 'm mooi of niet, een middenweg is er niet.
Maar één ding moet jou toch zeker wel deugd doen: het is tegenwoordig een "soort van Lancia", toch?  icon_jokercolor

Hugo
Uber spammer

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 21, 2014, 04:56:03 »

Zonde dat Lancia weggaat. Doet me wel zeer.

Als de PT Cruiser je smaak is kan je er veel lol mee beleven. Mijn smaak is het niet zo, hoewel ik de zilveren kleur erg goed vind passen.
Vind echter dat je je eigen auto toch het meest vanaf het dashboard bekijkt en daar vind de Chrysler echt heel erg zwaar tegenvallen. Wat nog versterkt wordt door de Lancia die je ervoor had. De Lybra's zien er zo mooi uit van binnen. Deze lijkt bij gesaust met verf uit de bouwmarkt en dan die plastics Oeh.. Sterkte man!

Toch kan je er best nog 60.000km plezier van hebben.
Goed dat je de Chrysler met je gevoel heb gekozen. Hoop dat je er geen spijt van krijgt.

het is tegenwoordig een "soort van Lancia", toch?  icon_jokercolor

Ik begrijp hoe je het bedoelt, maar daar houdt de vergelijking dan ook mee op.
Voor mij is een Lancia een van de meest leuke auto's die kunt kopen (vooral de grotere). Super uitstraling. Veel geld voor een wat luxere Fiat (gewone standaard auto). Een mooie en dure dame. Feeling special, paying much. Als je geen liefhebber zou zijn reed je er niet in. Reeel gezien zou je ze niet kopen. Emotioneel staan ze bijna bovenaan.

Een Chrysler is iets anders. Veel luxe voor zo min mogelijk geld. Alles zit er op en aan en je kan overal aan zien waarom de auto toch nog betaalbaar blijft.
Het is een aardig aanbieding, tot er wat stuk gaat. En er gaat wat stuk.
cor
Goeroe
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 21, 2014, 06:29:54 »

OKE knoop is doorgehakt maarten, we hadden het er wel over maar ja is niet anders, en de foto`s hadden we al gezien, maar de Lancia is en blijft zekers na Hugo zijn betoog een mooie wagen, maar ja, komt wel iemand weer voor...

Loves Corvettes but other models are also nice
auke
Forum Freak

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 21, 2014, 08:09:42 »

veel plezier met je nieuwe ride....

een erg besmettelijk interieur.....dus veel poetsen...maar het staat hem goed.

let er wel op..dat je de sleutel uit het contact haalt...als je even bij de auto weggaat...hij kan zomaar in het slot vallen...( keer gehad op me werk bij een zelfde PT cruiser)...

iroc iroc

= the one and only =
Panamera
Uber spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 21, 2014, 08:36:10 »

Strakke en mooie wagen Maarten. Veel plezier met de nieuwe  thumbsup En veel veilige kilometers gewenst.

Gewoon verslaafd aan 3 Inch
Maestro
Forum Freak

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 21, 2014, 09:01:20 »

@ Auke: zodra je de deur open maakt en de sleutel er nog in zit verschijnt er in een van de meters een tekst dat de sleutel nog in het contact is. En mocht je dat over het hoofd zien dan gaat er gelijktijdig ook nog een zeer luid signaal klinken (zoals je vaak in films ziet/hoort als de gordel niet om is). Je kunt dit signaal in de persoonlijke instellingen helemaal uit zetten, maar dat zal ik maar niet doen...  confused1

@ Cor: De Lancia heb ik goed in kunnen ruilen, wat een volgende eigenaar er mee doet... ach, soms moet je een deur gewoon dicht trekken en niet om kijken. Maar ik hoop natuurlijk dat er weer een gepassioneerde liefhebber op af komt. Maar die krijgt dan zoals ik als reden van het weg doen aan gaf nog wel heel wat te sleutelen!
 book1

« Laatste verandering: Mei 21, 2014, 10:30:16 door Maestro » Gelogd

Maestro
Forum Freak

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 21, 2014, 09:10:36 »

@ Hugo: Ik kan je betoog helemaal volgen. Zoals ik al schreef gaat de Lancia met pijn in het hart weg. Ben sowieso wel een Lancialiefhebber: zelf Prisma 1600ie (2e serie) gereden, mijn vader een Dedra 2.0ie en ik nu dus deze Lybra 2.0LX 20v SW. Prachtig is Lancia, een auto zoals het hoort: klokken en knopjes voor je neus! En oog voor subtiele details, lampje hier, schuifje daar. Alcantara bekleding. Houtaccenten. Soepel rijden, soepel schakelen, heerlijk zitten.

Maar ook dat is uiteindelijk klatergoud Hugo: het hout is kunststof met een houtprint, het hele dashboard is kunststof, en als je weet hoeveel van die kleine, subtiele plastic knopjes of lampjes ik al heb moeten vervangen... Ping! zei de kassa! En het alcantara van de voorstoelen is meer een stof die is gaan pillen dan mooi alcantara. Maar dat allen neemt mijn voorliefde voor Lancia niet weg.

Ik heb overigens naar een jonge Delta (huidig type) gekeken maar die heeft - hoewel een prachtige auto! - helaas net iets te weinig uitstraling naar mijn idee.

En zoals gezegd was de PT Cruiser een oude voorliefde van mijzelf en mijn wederhelft.
Qua uiterlijk is de PT naar mijn idee prachtig. Qua interieur had ook ik jaren het door jou zo mooi omschreven idee van "met verf van de bouwmarkt gesaust plastic". Maar ik had nooit een PT echt van binnen gezien, alleen maar van foto's. Een veredeld Keverdashboard vond ik 't (met respect voor de VW Kever!!).

Totdat - en dat is niet om mijn keuze te verdedigen! - ik afgelopen week eens echt IN de PT zat. En 3 zeer mooie diepe klokken voor me zag, een Maserati-achtig klein analoog klokje in het midden boven de radio, de strakke afwerking. Alles klopte. Totaal anders dan de Lancia maar 'het had wat'. Iets bijzonders. Ik was verkocht, kort daarna de PT ook, haha! En ja, plastic blijft 't, maar in welke wagen tegenwoordig niet? En ik zei het al eerder: dit is een auto die je mooi vindt of niet, een middenweg is er niet. Over smaak valt niet te twisten.

Wat die klokken betreft: het viel mij op dat zodra je de lampen aan doet de cijfers van de meters van 'zwart' naar 'wit met outline' gaan. Zullen andere merken ook wellicht hebben, maar vond dat erg subtiel.

Zonder verlichting:

Met lampen aan:

Moet dat t.z.t. maar eens echt in het donker zien, dit was gewoon overdag.

Die 60.000 km die ik er mee kan rijden zullen er hopelijk wel meer worden.
De Lybra heeft ultimo vandaag 231.700 km op de teller (maar slechts de laatste 55.000 km onder mijn rechtervoet).

Ik weet dat ik nu een compleet ander type auto ga rijden, maar misschien vind ik dat juist zo leuk.
En (alweer) een auto die je onderweg niet zo veel tegenkomt. Geen grijze muis. Hoewel... die kleur? Hmmm... muizen?

Hugo, de eerstvolgende keer in Houten (najaar denk ik) moet je maar eens plaats nemen, ben dan benieuwd naar je mening.
En tegengas zoals jij geeft vind ik ook wel leuk: da's een goede reden om lekker over auto's te discussiëren!! lurk mblah05

« Laatste verandering: Mei 21, 2014, 10:29:31 door Maestro » Gelogd

Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 21, 2014, 09:32:29 »

.

.
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: