3 Inch Forum
November 01, 2024, 09:27:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: DAF 400 pick-up.  (gelezen 22115 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
daffies
Spammert

« Gepost op: Mei 02, 2014, 05:44:07 »

Lion Car (de vroege modellen) of Lion Toys hebben meerdere uitvoeringen van het bestelbusje de DAF 400 uitgegeven. Ze zijn er met laag - en hoog dak, Nederlandse DAF uitvoering en Engelse Leyland DAF uitvoering (met stuur rechts) en er zijn verschillen in de grill (frontje). De oude Lion Car modellen hebben brede spijlen in de grill en de latere Lion Toys modellen hebben smallere spijlen in de grill. Hier is de grill ook vaak in kleur meegespoten. Ook zijn er veel reclame uitvoeringen bekend, maar ........ ze hebben bij Lion Car nooit de DAF 400 pick-up uitgebracht. Een gemis in hun assortiment, dus moet je hem zelf maken.

Ik kreeg een wrakje binnen en daar ging de zaag in, de cabine en de achterkant werden eerst losgezaagd:

Daarna kit je de achterkant tegen de cabine en vul je met plamuur de naden (ook de deurnaden van de achterkant)

De bodemplaat wordt op maat gezaagd en gevijld en het geheel al vast even op proef passen. Balen dat de bodemplaat bij het zagen brak, maar secondenlijm doet wonderen. Bovendien stabiliseert dat morgen wel weer als de laadbak er op komt te zitten.

Nog even wat passen en .......... het bakje van de Lion Car DAF Pony past prima.

Morgen de cabine lekker glad schuren en de hele zaak in de grondlak zetten. Daarna kan ik gaan afwerken.
Kortom, wordt vervolgd...........
« Laatste verandering: Mei 05, 2014, 09:06:52 door daffies » Gelogd

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2014, 05:49:20 »

Een prachtidee, ik ben benieuwd naar de afwerking icon_thumleft

In elke volwassene schuilt een kind
daffies
Spammert

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2014, 05:51:29 »

Nu ik mijn eigen foto's bekijk, moet ik morgen misschien ook maar de spijl tussen de achterramen weghalen, zodat dat één grote achterruit wordt.

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2014, 07:19:56 »

Nu ik mijn eigen foto's bekijk, moet ik morgen misschien ook maar de spijl tussen de achterramen weghalen, zodat dat één grote achterruit wordt.
Waarom het misstaat niet en orgineel is het ook  thumbsup

daffies
Spammert

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2014, 08:51:26 »

Waarom het misstaat niet en orgineel is het ook  thumbsup

Bedankt Theo, dat scheelt me veel priegelwerk. Hij blijft zoals het origineel blijkbaar ook is.

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2014, 09:10:41 »

Waarom het misstaat niet en orgineel is het ook  thumbsup

Bedankt Theo, dat scheelt me veel priegelwerk. Hij blijft zoals het origineel blijkbaar ook is.
Google graag  laughing7
scuderia-models
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 03, 2014, 04:09:28 »

Persoonlijk vindt ik de bak wat te laag voor de hoge cabine.
een paar MM hoger  zou in mijn ogen wat realistischer zijn.

Even een setje spatborden en lichtunits nog bij de achterwielen denk?

The world is full of little wonders named 3 inch
Modelcars are  artpieces that not everybody understands and sees
daffies
Spammert

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 03, 2014, 05:08:13 »

Persoonlijk vindt ik de bak wat te laag voor de hoge cabine. Een paar MM hoger  zou in mijn ogen wat realistischer zijn.
Even een setje spatborden en lichtunits nog bij de achterwielen denk?
Ik houd het bakje toch zo en wel om twee redenen; ten eerste is het een Lion Car bakje en zo blijft het (ondanks de verbouwing) een echt Lion Carretje en ten tweede, de DAF 400 werd vaak met lage bak geleverd. Net als Theo "google" ik ook wel eens. De laadbak op de foto zit op vergelijkbare hoogte als het Lion Car bakje dat ik voor ogen heb. Beiden iets onder de deurklink.

Voor de spatborden zoek ik nog wel een donor, of een oplossing. De achterlichten niet. Die horen in de achterbumper die ik op het chassis heb laten zitten. (zie foto van Theo).

daffies
Spammert

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 04, 2014, 11:15:20 »

Gisteren de grondverf, vandaag de beoogde lak. Ik heb voor knal geel met rood gekozen, echte lekkere felle Lion Car kleuren. Niet altijd realistisch, maar wel kleuren die Lion Car vroeger heel vaak gebruikte.
Nu ga ik morgen in mijn bak onderdelen nog naar geschikte spatborden zoeken. Daarna het geheel aflakken waar nodig (richtingaanwijzers, achterlichten, klinken etc.).
Mocht ik niet direct de goede spatborden vinden, dan gaat ie zo in elkaar. Spatborden zijn altijd nog wel los te monteren.
wordt nog een keer vervolgd........
« Laatste verandering: Mei 04, 2014, 11:17:00 door daffies » Gelogd

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 04, 2014, 11:25:29 »

thumbsup zie er mooi uit  notworthy
LoD
Lekker bezig
**

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 05, 2014, 01:07:55 »

Ben benieuwd, maar net als Scuderia denk ik dat het lastig is om dit formaat bak voor het oog kloppend te krijgen ( te hoog betekent dat het lijkt alsof hij op stelten loopt - zeker als de spatborden er nog niet bij zitten - , te laag lijkt het uit verhouding ).
Deze ziet er imho dan beter uit:

Overigens zou ik dit ook een geweldige verbouwing vinden:

Nooit geweten trouwens dat er zo ontzettend veel variaties van de DAF 400 zijn geweest, kan je al een verzameling op zich van maken  hello2.
daffies
Spammert

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 05, 2014, 01:18:28 »

Overigens zou ik dit ook een geweldige verbouwing vinden
???
Nooit geweten trouwens dat er zo ontzettend veel variaties van de DAF 400 zijn geweest, kan je al een verzameling op zich van maken  hello2.
Ik kan helaas de tweede foto niet zien. Ik houd me aan de schaalverhouding van Lion Car. Ik werk nu naar een leuk Lion Car model toe en als dat hier en daar voor een wat scheve schaalverhouding zorgt, tja ......... het zij dan zo.
Trouwens behalve de Lion Car DAF 400 modellen is er ook nog een hele reeks LDV (Leyland DAF Vehicles) modellen van Richmond Models. Allemaal ambulances.

LoD
Lekker bezig
**

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 05, 2014, 01:32:55 »

Die tweede is een autotransporter. Ik zal even kijken of ik een ander voorbeeld kan vinden.

Nu je het zegt, die DAF is inderdaad ook nog als Leyland DAF gemaakt. Zal eens kijken naar jouw suggesties.  icon_thumleft.

Edit: Hoop dat deze foto wel showt:

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 05, 2014, 01:56:51 »

Ik ben van mening dat iederen verbouwing / restauratie naar je eigen mening is  thumbsup
Maar wel open sta voor een mening van een ander  notworthy maar jij besluit hoe of wat je er van maakt  laughing7 want elke verbouwing hoeft niet realistisch te zijn  wav
« Laatste verandering: Mei 05, 2014, 02:00:09 door theo Grazy Taxi Limos » Gelogd
daffies
Spammert

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 05, 2014, 03:42:56 »

Ik ben van mening dat iederen verbouwing / restauratie naar je eigen mening is  thumbsup
Maar wel open sta voor een mening van een ander  notworthy maar jij besluit hoe of wat je er van maakt  laughing7 want elke verbouwing hoeft niet realistisch te zijn  wav
Dank je Theo, zo denk ik er ook over. Ik heb jouw tips over de dubbele achterraam overgenomen en op de foto's bekeken hoe hoog de laadbak moet zijn. Ik vind foto's waar de laadbak even oog komt als het Lion Car bakje (tot aan de deurklinken). Dan neem ik dat graag over zodat het model niet alleen een unieke DAF wordt, maar ook nog een bijzondere Lion Car blijft.

Voor de liefhebbers kan ik wel een keer foto's van de hele serie (verschillende) Leyland DAF ambulances uit Engeland plaatsen.

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: