Fardango
|
|
« Gepost op: Maart 24, 2008, 03:36:29 » |
|
2 prachtige Mercedessen dit keer... de legendarische 300SL. De zilveren is van Tomica en de rode van Corgi. Even ter info: de bodem van de Corgi is van kunstof... veel plezier!
|
|
|
|
|
|
|
Xsarian
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 24, 2008, 03:40:02 » |
|
De algehele lijn van de Corgi vind ik beter, vandaar mijn keuze.
|
|
|
|
|
|
|
frank
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 24, 2008, 03:40:21 » |
|
de tomica , ik vind deze toch net iets mooier gedetailleerd.
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 24, 2008, 03:41:02 » |
|
Moeilijk. Ik vind het beide niet zulke toppers eigenlijk, de Gullwing is een auto die schijnbaar erg moeilijk te 'vangen' is in 3inch. Ik heb de Tomica zelf ook. Ook de Siku vind ik niet top. De oude V-serie 300SL roadster van Siku daarentegen is schitterend. Puur voor het merk en de mooie doosjes kies ik voor de Tomica.
|
|
|
|
|
|
|
Toejoe68
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 24, 2008, 03:52:39 » |
|
:huh: De corgi heeft een betere casting . lijkt meer realistischer dan de Tomica.
:faint: its a merc............
|
|
|
|
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 24, 2008, 04:14:47 » |
|
moeilijk... de tomica van achter beter, de corgi van voren....
toch maar de tomica, maar eigelijk liever idd de oude siku
|
|
|
|
One life, live it!
|
|
|
Fardango
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 24, 2008, 04:20:56 » |
|
Over het algemeen vind ik de Corgi beter het model weergeven, hij ligt lager en vooral de voorzijde, ondanks dat de Tomica apart ingezette lichten en Grille heeft, klopt gewoon beter. Corgi kan door het gebruik van een kunstof bodem de bumpers chroom maken maar daar staat weer tegenover dat een metalen bodem lekker wat gewicht aan het model geeft en dat Tomica deze mooi gedetailleerd heeft.
|
|
|
|
|
|
|
marcel
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 24, 2008, 05:13:22 » |
|
beide modellen zijn mooi om te zien ook de kleurkeuze is van beide goed dus moeilijk... +punten voorkant tomica:kentekenplaat, verlichting, luchtrooster +punten voorkant corgi:gril mooier, ruitenwissers, binnenspiegel
+punten achterkant tomica:kentekenplaat, mercedes logo achterklep +punten achterkant corgi : beter detail achterlichten
+punten zijaanzicht tomica:deurgrendel mooier , het kleine extra raam in de deur +punten zijaanzicht corgi:het rooster is mooier, velgen passen beter bij de auto
algemeen:de tomica is iets te smal wel mooi in een aantal detail punten vooral het extra kleine raam in de deuren , de corgi is beter uitgevoerd wat breete betreft en scoort ook goed in detail , jammer dat corgi het kleine raam mist in de deur.
winnaar bij mij = CORGI
groetjes marcel
|
|
|
|
|
|
|
Xsarian
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 24, 2008, 07:37:29 » |
|
@Fardango. Mijn Corgi 300SL heeft een metalen :huh: bodemplaat en dit lijkt ook op chroom.
|
|
|
|
|
|
|
Fardango
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 24, 2008, 08:12:42 » |
|
@Fardango. Mijn Corgi 300SL heeft een metalen :huh: bodemplaat en dit lijkt ook op chroom. heb je een foto? ben erg benieuwd...
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 24, 2008, 10:50:23 » |
|
Ik ga voor... de SIKU, maar van deze twee de Corgi.
|
|
|
|
|
|
|
|