buttonfreak
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: Januari 15, 2014, 08:48:27 » |
|
toen vond ik de auto's van Siku ook al niet denderend, vaak rare verhoudingen vond ik.....
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dan voornamelijk voor de jaren '80, zoals deze: Want vergelijk maar de vroegste metalen auto's van SIKU:
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
CitroBart
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 15, 2014, 09:30:54 » |
|
Ik was nooit zo'n fan van Siku. Vond vroeger de verhoudingen niet mooi (vooral die veel te dikke banden). En dat ik vooral van Franse auto's houd, hielp ook niet echt. Vind ze de laatste jaren een stuk beter te pruimen. Als Siku terrein wil winnen op Matchbox of Hotwheels dan moet de prijs omlaag. De standaard automodellen kosten in sommige winkels doodleuk vijf euro of zelfs meer. Ben pas vrij recent erachter dat die gekleurde linkerhoekjes op de blister de prijscodes zijn. En dat de duurdere modellen dan ook meer opties hebben (bijv. te openen onderdelen). Is wat dat betreft niet veel anders dan bijv. Hot Wheels of Tomica, die hebben ook duurdere modellen die beter gedetailleerd zijn. Met het verschil dat alle Siku-varianten gewoon te krijgen zijn in Nederland, en van Hot Wheels alleen de goedkope modellen (en Tomica is helemaal niet in de speelgoedwinkels verkrijgbaar).
|
|
|
Gelogd
|
Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent. O Jaa O Ne
|
|
|
|
kinyo2z
Newbie
Offline
Berichten: 22
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 15, 2014, 03:37:42 » |
|
Met je eens, dit is ook een van mijn favoriete modellen die ik heb.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 15, 2014, 08:44:19 » |
|
toen vond ik de auto's van Siku ook al niet denderend, vaak rare verhoudingen vond ik.....
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dan voornamelijk voor de jaren '80, zoals deze: Want vergelijk maar de vroegste metalen auto's van SIKU: Ja inderdaad, want ik had het over mijn jeugd, of beter , de tijd dat ik met de autootjes speelde en dat was eind jaren 70, begin jaren 80...
|
|
|
Gelogd
|
One life, live it!
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: Januari 15, 2014, 08:45:59 » |
|
Kortom voor mij was niks mooiers dan een Siku en als je dan ziet hoe het vroeger was en hoe het tegenwoordig is vind ik persoonlijk Dat ze na een jaar of 5,6 eindelijk weer een beetje de goeie kant op gaan. Alleen laten ze nooit meer de oude tijden herleven (jaren 70,80,90). Of ze moeten alweer Pappa auto's enz. uit gaan brengen. Maar dan blijft er nog altijd die donkere wolk hangen van de jaren 2006,2007,2008 (uitzonderingen daar gelaten).
helemaal met je eens..
|
|
|
Gelogd
|
One life, live it!
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: Januari 15, 2014, 08:46:39 » |
|
vond zelf de Porsche Carrera GT heel mooi....
|
|
|
Gelogd
|
One life, live it!
|
|
|
edward1975
Gast
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: Januari 15, 2014, 08:51:22 » |
|
Vind sommige modellen best erg mooi maar ze blijven hele tijd met de zelfde auto's zitten alleen veranderen van kleur en dat vind ik jammer.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
RougeClio
Gast
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: Januari 16, 2014, 01:31:08 » |
|
En dat wat betreft de kleuren niet alleen de hoeveelheid veranderingen maar ook de kleuren die ze gebruiken. Een knalgele 5-serie met zwarte velgen of modellen in John Deer kleuren met witte of gele velgen ::) De tijden van de wat realistischere kleuren zijn voorbij :( Persoonlijke toppers van begin jaren 2000:
- Audi TT Roadster (zilver / rood / zwart) - Mercedes SLR mclaren (de zilveren) - BMW 545I (zilver) - BMW 645i (zilver) - Mercedes C-klasse Limousine (rood) - MB C-klasse sportcoupe (de zilvere) - MB E500 (de eerste, blauwe versie) - Jaguar S-type (de zilvere en metallic groen) - Audi A4 Avant (de blauwe en eerste Polizei uitvoering) - Porsche Carrera GT (de rode eerste versie) - Mercedes 2004 SLK (de eerste kleurvarianten)
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: Januari 16, 2014, 12:11:11 » |
|
De rode TT Roadster was geen seriekleur, maar een museumuitgave.
Vond voor mezelf de CLS ook erg geslaagd. En de Veyron in bordeauxrood en geel. De Cayenne in oceaanblauwmetallic en steengrijsmetallic vind ik ook gaaf, net als de eerste rode Cayman. A4 van 2004 was ook een fijne.
Van de E500 vind ik het nadeel dat ze bijna allemaal kromme assen hebben.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: Januari 17, 2014, 10:16:04 » |
|
Een knalgele 5-serie met zwarte velgen )
Wel..... ze zijn er hoor....:)
|
|
|
Gelogd
|
One life, live it!
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: Februari 02, 2014, 11:31:16 » |
|
Live van Neurenberg (nou bijna) de Alfa 4c BMW M3 En zelfs de modellen die bijvoorbeeld enkel in Nederland verkocht worden
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Remko
Lekker bezig
Offline
Berichten: 482
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: Februari 03, 2014, 12:07:05 » |
|
4C is goed nieuws! Met de Giulietta van Majorette, en de 8C recentelijk van Hot Wheels, komt Alfa Romeo er toch niet slecht af dezer dagen, ook al is hun 1:1 gamma flink gereduceerd op dit moment.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
RougeClio
Gast
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: Februari 03, 2014, 09:29:46 » |
|
Gewoon de standaard-serie wielen toch :(
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: Februari 03, 2014, 09:38:10 » |
|
Gewoon de standaard-serie wielen toch :(
Je hebt gelijk; het zijn de nieuwste standaardwieltjes die gelukkig beter zijn als die van een paar jaar terug.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|