3 Inch Forum
November 26, 2024, 10:29:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De geschiedenis van de Belgische kentekenplaten deel 2  (gelezen 59446 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #15 Gepost op: Januari 01, 2014, 10:12:01 »

hey robby ge vergeet de zwarte platen met een witte B-letter voor !!
 icon_biggrin

ik meen me te herinneren datter in de jaren 70 & 80 nogal wat zwart/witte <Boefferplaten> rondreden...
vb: B.111.B   ;D

dus van Belgen die <Het Vaderland> gingen verdedigen in het buitenland (lees Duitsersland) -> deze wagens werden dan zonder taxen aangekocht (bij terugkeer moesten er wel taxen worden betaald op de gebruikte wagen) - maar konden (in geval van <den oorlog> tegen de Russen & co  ::) ) wel worden opgevorderd door <het leger> (om de gezinsleden van de hogere officieren mee naar Belgenland te evacueren?)  :-\

Er waren toen indertijd mogelijkheden om als beroepsmilitair met kazernering in Duitsland een Duitse wagen aan te schaffen, die vrij van BTW was.
Naar ik vernomen heb zou de BTW na drie jaar vervallen bij terugkeer naar België.
Er bevinden zich nu nog Belgische militairen op Duits grondgebied in Navo kazernes in Geilenkirchen,
Ramstein en Heidelberg.
Of deze nog kunnen genieten van BTW vrije wagens is onbekend, maar de nummerborden zijn er nog steeds.
alleen zijn ze nu volgens de Europese wetgeving.

In elke volwassene schuilt een kind
mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #16 Gepost op: Januari 11, 2014, 10:17:53 »

Yep, die bedoelde ik! dus ze bestaan nog steeds en werden mee vernieuwd in dat idiote 1-systeem  :-[

En ze zitten zelfs bij Rammstein!  icon_biggrin

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 29, 2014, 08:13:14 »

euh, is dit nu een Diplomatieke Wagen, met een CD plaat, zoals in Corps Diplomatique?

mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 31, 2014, 05:58:45 »

een taxi heeft dus 1-TX.-123,
tegenwoordig zijn ze al aan de <index 2>,
het gaat snel hier  puke

Frans
Uber spammer

« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 31, 2014, 07:19:34 »

euh, is dit nu een Diplomatieke Wagen, met een CD plaat, zoals in Corps Diplomatique?

Ja

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Frans
Uber spammer

« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 31, 2014, 07:20:08 »

een taxi heeft dus 1-TX.-123,

Ja

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Scratchydub
Beginnend spammer

« Antwoord #21 Gepost op: September 01, 2014, 05:25:31 »

Hey Robby,

Heb je al gezien dat de regels voor gepersonaliseerde platen begin dit jaar uitgebreid werden?
Je bent nu (sinds 31 maart 2014) bv. niet meer verplicht om een 1 of een 9 vooraan te zetten.
De volledige uitleg vind je terug op de website van de FOD Mobiliteit (www.mobilit.belgium.be).

Cheers,
Maarten
mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #22 Gepost op: September 01, 2014, 08:16:52 »

dus deze <9> is nu overbodig

moet de eigenaar nu een nieuwe plaat kopen, zonder neger, of krijgt hij deze sowieso?
Dat zou toch leuker zijn  laughing7

mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #23 Gepost op: September 01, 2014, 08:22:08 »

zoietske dus...

Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #24 Gepost op: September 01, 2014, 08:27:58 »

dus deze <9> is nu overbodig

moet de eigenaar nu een nieuwe plaat kopen, zonder neger, of krijgt hij deze sowieso?
Dat zou toch leuker zijn  laughing7

In geval van een nog actieve, oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf of zes karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift werd betaald, wordt deze omgezet naar een kentekenplaat van Europees formaat met de nieuwe lay-out van gepersonaliseerde kentekenplaten en dit naar aanleiding van een nieuwe inschrijvingsaanvraag onder het betrokken opschrift. In dit geval dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden en volstaat een gewone aanvraag tot inschrijving.
In geval van een gepersonaliseerde kentekenplaat met het indexcijfer “9”, wordt deze omgezet naar een kentekenplaat van Europees formaat met de nieuwe lay-out van gepersonaliseerde kentekenplaten en dit naar aanleiding van een nieuwe inschrijvingsaanvraag voor een verandering van voertuig onder het betrokken opschrift of herinschrijving van het huidige voertuig. De titularis heeft de keuze om hetzelfde opschrift te behouden zonder index “9”, op voorwaarde dat dit opschrift nog beschikbaar is.

Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #25 Gepost op: September 02, 2014, 12:55:42 »

Kentekens met de lettercombinatie ‘CD’ zijn voorbehouden aan buitenlandse diplomaten en leden van internationale organisaties. CD staat inderdaad voor ‘Corps Diplomatique, en is in twee uitvoeringen uitgebracht.
De plaat met CD in het CD en met CD opdruk.

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: September 02, 2014, 01:52:50 »

Kentekens met de lettercombinatie ‘CD’ zijn voorbehouden aan buitenlandse diplomaten en leden van internationale organisaties. CD staat inderdaad voor ‘Corps Diplomatique, en is in twee uitvoeringen uitgebracht.
De plaat met CD in het CD en met CD opdruk.
Maak het de criminelen lekker makelijk  headbang
mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #27 Gepost op: Januari 24, 2015, 09:42:12 »

aya,

een nieuwe aflevering, de zoveelste dus, in de Belgische nummerplaten-geschiedenis (lees Kenteken):

een plaat met een O vanvoor/vooraan, dan drie letters & 3 cijfers...  icon_salut

pfffff, nog even en dan krijg ik een C-abc-123 op mijn wagentje, C- van Cabrio dus  pottytrain5

mazdaman
Uber spammer

« Antwoord #28 Gepost op: Februari 15, 2015, 07:40:32 »

volgende aflevering...

een Snormobile: nummerplaat/kenteken beginnende met een <S>?

vermoedelijk verplicht voor mensen met een snor dus, zoals Marcel Kiekeboe...

:dontknow:Geen idee of al die bordjes als tweede letter een <U> hebben  dontknow

en hoe zit dat dan in ons Waalse landsgedeelte, une voiture de Snor?
Achnee, dat was ... Moustache  occasion14

microbuss
Lekker bezig
**

« Antwoord #29 Gepost op: Februari 15, 2015, 09:19:19 »

real cool plates    
Nebraska had plates made of leather from 1908 to 1914 Then you were assigned a number so lots made the plates out of leather    
In 1915 they went to all ste-el  thumbsup

Hello Newbie here from USA
I collect diecast & trains too
Such as HO/OO scale
Such as Majorette, Matchbox, Hot Wheels & others
Please ask here before adding me
I only speak English
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: