3 Inch Forum
November 01, 2024, 03:19:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Advies gevraagd over types wegenwacht eend  (gelezen 7502 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peter Parker
Goeroe
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1222



« Gepost op: Maart 09, 2013, 04:04:32 »

Ik ben bezig om een artikel te schrijven, maar ik ben wat onzeker of ik de types wel goed herken. Willen jullie even meekijken naar de volgende miniaturen?
1 Dit is de AZU, klopt of heeft ie nog meer type namen?


2 Links de AK 400, dus de langere versie en rechts de AK 350, klopt dat?

3 Klopt het dat de AK 350 ronde richtingaanwijzers had?

en de AK 400 rechte?
4 Tenslotte klopt het dat dit Eligor model de AK 400 is met rechthoekige richtingaanwijzers?


Of is de AK 400 de wagen met de hogere laadruimte?
Gelogd

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4779



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 09, 2013, 04:13:45 »

De AK400 heeft een hogere "kast" dus die staat niet op je foto's. De rand daarvan steekt een stuk boven de "cabine" uit.
 Ik zal het verder eens uitzoeken.
Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1100



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 09, 2013, 06:00:36 »

Peter, dit artikel op Citroënet kan je ook helpen identificeren.

Foto 1, de Brekina op foto 2 en de Eligor op foto 4 zijn volgens mij allemaal AZU's. De andere op foto 2 (blauw doosje) is een AK 350. De Wegenwacht heeft ook met AK 400's gereden maar die kan ik net als Etince niet op de foto's terugvinden: die hebben echt een duidelijk hogere opbouw, identiek aan die van een Acadiane.

Volgens het artikel op Citroënet zijn de rechthoekige richtingaanwijzers een kenmerk van een export-model, mogelijk omdat deze in België werden gefabriceerd maar daar durf ik geen kratje op te zetten.
Gelogd
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4779



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 09, 2013, 06:22:55 »

Nog een tip , veelomvattende site over "alle" types 2CV : Veel Eenden wel in 't Engels...  thumbsup
Gelogd
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4779



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 09, 2013, 06:25:34 »

Nog ene dan , met de AK 400 heeft de ANWB inderdaad ook gereden : ANWB Wegenwacht Eenden
Gelogd
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3638


« Antwoord #5 Gepost op: Maart 09, 2013, 08:16:51 »

De A is het eerste type, gevolgd door de AZ. De toevoeging U is voor Utelitair. Dus besteleend.
De 250 is kort en laag. De 350 is lang en laag. De 400 is lang en hoog. Het getal is de maximum aanbevolen lading in kg. D'r kon natuurlijk veel meer in  thumbsup

Die ronde richtingaanwijzers (vanaf 1970) zijn fout op de Brekina omdat deze een grille van het 62-66 type heeft.
Die rechthoekige zaten op de export modellen naar NL in de jaren 60. Vanaf 70 hadden de Eenden voor alle landen ronde.
Gelogd
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4779



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 12, 2013, 11:22:13 »

De A is het eerste type, gevolgd door de AZ. De toevoeging U is voor Utelitair. Dus besteleend.


Zeer kleine correctie : Utilitaire... Utile (Frans) betekent nuttig , dus een echt gebruiksvoertuig. Zo nuttig zelfs dat in de
eerste jaren alleen een bestuurdersstoel gemonteerd werd. Wat toen de enige "luxe" optie was laat zich raden.

Bij sommige modellen is dit correct nagemaakt.  thumbsup
Gelogd
rplanken
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 8



« Antwoord #7 Gepost op: Maart 21, 2013, 10:17:08 »

Peter, Gewoon op de facebook Namac pagina zetten. Krijg je antwoord van Jaap of Aad. Zeker weten dat je dan goed zit.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!