3 Inch Forum
September 08, 2024, 05:49:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wie weet wat meer van deze Citroën DS19?  (gelezen 11911 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Gepost op: Februari 02, 2013, 03:05:14 »

Deze opvallende Citroën DS19 zat in een leuk doosje modellen. Ik denk dat het een BANDAI is. Dat baseer ik op de opdruk op de onderkant (die is in vergelijkbare letters als onder mijn Bandai DAF), de achterkant + nummerbord (die lijkt heel erg veel op foto's van BANDAI modellen). De opdruk op het dak (Valkenburg Limburg-Holland TOBI) is heel opvallend. Het is géén losse sticker, het is meegedrukt.
Kortom wie weet meer? Is het inderdaad een Bandai (en zo niet, wat dan wel)? en wat betekent die Valkenburg bedrukking op het dak? (een lokale souvenirhandel uit lang vervlogen tijden, misschien???)? Ik ben benieuwd wat jullie weten.


Met jullie hulp hoop ik meer te weten te komen, dan kan ik (als ik hem ooit wil ruilen of verkopen) beter beslagen ten ijs komen.
« Laatste verandering: Februari 02, 2013, 10:07:47 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Kroonmodelcars
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5258



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 02, 2013, 07:40:35 »

Geen idee, maar vind hem wel heeeel erg mooi!!!
Gelogd

theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 03, 2013, 07:41:19 »

Deze vraag even via PB aan Ds-museum stellen  ;D
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 03, 2013, 01:59:07 »

Deze vraag even via PB aan Ds-museum stellen  ;D
Ik ben al via wat andere wegen (o.a. Holland Toys) op zoek naar meer info, maar het enige wat ik tot nu toe te weten ben gekomen is dat het inderdaad een BANDAI model is. De herkomst van de bedrukking op het dak is tot nu toe iedereen een mysterie.
Dus Theo, als jij DS-kenners weet, laat de vraag en foto's maar rond gaan. Ik ben benieuwd wat we met zijn allen samen te weten gaan komen. (+ wat het waard is??? ;D ;D ;D)
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:03:22 »

Deze vraag even via PB aan Ds-museum stellen  ;D
Ik ben al via wat andere wegen (o.a. Holland Toys) op zoek naar meer info, maar het enige wat ik tot nu toe te weten ben gekomen is dat het inderdaad een BANDAI model is. De herkomst van de bedrukking op het dak is tot nu toe iedereen een mysterie.
Dus Theo, als jij DS-kenners weet, laat de vraag en foto's maar rond gaan. Ik ben benieuwd wat we met zijn allen samen te weten gaan komen. (+ wat het waard is??? ;D ;D ;D)
Heb je vraag net door gestuurd naar ds-museum
Maar ik zag ook dat het een tijd geleden
Is dat die op het forum is geweest :-)
Dus afwachten maar :-))
Gelogd
demi10
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:05:08 »

het is een sticker en geen bedrukking.
Is een souvenierplaatje uit de jaren 60 voor op de echte auto's. Waren toen "in" om de laten zien dat men kon reizen.

Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:06:50 »

het is een sticker en geen bedrukking. Is een souvenierplaatje uit de jaren 60 voor op de echte auto's. Waren toen "in" om de laten zien dat men kon reizen.
Weet je het zeker Demi? Ik twijfel. Ik ken die stickers, ons pa had ze ook wel eens op zijn autoraam zitten en van stof kon je ze ook kopen voor op je rugzak (pukkel) of jas.
Ik twijfel in dit geval, omdat je tussen de sticker en de rest van het dak geen relief voelt, het is heel egaal. Volgens mij waren dat juist vrij dikke stickers, of heel dun, maar dan zat de lijm aan de voorkant en moest je de sticker aan de binnenkant van het raam plakken.
Het kan zomaar dat je gelijk hebt hoor, maar ik twijfel nog een beetje.
« Laatste verandering: Februari 03, 2013, 02:10:51 door daffies » Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
demi10
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:12:43 »

het is een sticker en geen bedrukking. Is een souvenierplaatje uit de jaren 60 voor op de echte auto's. Waren toen "in" om de laten zien dat men kon reizen.
Weet je het zeker Demi? Ik twijfel. Ik ken die stickers, ons pa had ze ook wel eens op zijn autoraam zitten en van stof kon je ze ook kopen voor op je rugzak (pukkel) of jas.
Ik twijfel in dit geval, omdat je tussen de sticker en de rest van het dak geen relief voelt, het is heel egaal. Volgens mij waren dat juist vrij dikke stickers, of heel dun, maar dan zat de lijm aan de voorkant en moest je de sticker aan de binnenkant van het raam plakken.
Het kan zomaar dat je gelijk hebt hoor, maar ik twijfel nog een beetje.

99,9 % zeker van de sticker.

maar ik kan niet zeggen of het model zo verkocht is en/of het huisvlijt is. Maar ik gok op het tweede. (aangezien ik originele reclamemodellen van Bandai ken)
« Laatste verandering: Februari 03, 2013, 02:17:41 door demi10 » Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:15:02 »

99,9 % zeker.
Nou dat is duidelijk en ik denk dat je zomaar gelijk kunt hebben. We wachten wel af of anderen nog met wetenswaardige aanvullingen komen.
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
demi10
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:16:46 »

Maarten (DS-Museum) zal niet antwoorden. Helaas is die collectie geveild en over de wereld verstrooid
Gelogd
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:26:16 »

Maarten (DS-Museum) zal niet antwoorden. Helaas is die collectie geveild en over de wereld verstrooid
Spijtig om tehoren was een hele mooie
Verzameling  :o
Gelogd
ds-museum
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 70



« Antwoord #11 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:37:08 »

Hallo,

Jazeker dit is een DS19 van Bandai in schaal 1/24.
Uit de transfer op het dak spreekt een kinderlijk enthousiasme :-)
Gelogd
theo Grazy Taxi Limos
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 03, 2013, 02:57:03 »

Hallo,

Jazeker dit is een DS19 van Bandai in schaal 1/24.
Uit de transfer op het dak spreekt een kinderlijk enthousiasme :-)
;D ;D
Gelogd
ds-museum
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 70



« Antwoord #13 Gepost op: Februari 03, 2013, 03:13:56 »


Still alive and kicking!
Er zijn er zo'n 3000 geveild, de rest komt nog.
Een giga-klus geweest en toch wel pijn in mijn hart.
Maar ik blijf erachterstaan dat je niet alles kunt houden na bijna 38 jaar zeer intensief verzamelen.

Heb er zo'n 900 en niet de minsten bewaard. Daar heb ik nog steeds lol in.
Op de 3 forums waarvan ik lid ben zullen ze me minder zien, maar ik ben niet minder geinteresseerd.
Wel is het zo bij mij, sinds ik niet meer echt zoek, wordt het anders.
Gelogd
daffies
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1097


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 03, 2013, 06:26:16 »

Heren,
Mijn dank voor alle informatie, ik zie wel wat ik er mee ga doen. Lang bewaren zal er wel niet inzitten, aangezien ik DAF spaar en zo´n groot ruilmodel staat eigenlijk in de weg. Iemand nog een hint wat een reëele vraagprijs is? Ik weet alleen wat ik voor mijn bespeelde BANDAI DAF heb betaald. Verder ben ik absoluut geen BANDAI kenner.
Gelogd


ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!