Eens een update plaatsen van mijn wagen park/ 1op1 verzameling ondertussen
Bovenaan nog steeds mijn eerste auto geërfd van mijn grootvader ondertussen al 11 jaar in bezit.
1986 opel ascona LS 4deurs 1.3s origineel porselein blauw laten overspuiten in snake skin green van Chrysler.
2de rij links
1986 hammond&thiede opel ascona GT 1.8i beperkte productie van 2900 stuks je kon ze bestellen bij opel en werden gebouwd door H&T . Ze ijn allemaal genummerd mijn is nr 1581
2de rij rechts
1983 keinath c3 (opel ascona) 1.6s enkel op bestelling gemaakt bij keinath zelf meer luxe cabrio versie met veel optie's. De meeste zijn gans wit uitgevoerd, dus alles aan de buiten kant mee wit gespoten.
Ze zijn niet genummerd maar er zijden slechts 425 van gebouwd zijn.
Deze heeft sinds 1996 in een schuur gestaan van eerste eigenaar. Volgens de eigenaar zou het nummer 31 zijn, zo was het hem toch gezegt toen hij de wagen ging ophalen bij aankoop.
3de rij links
1986 opel ascona GT 2deurs 1.6s
Mijn huidige daily. Gekocht van eerste eigenaar geheel origineel zonder schade of roest met aankoop factuur en bestel bon er nog bij. Heeft slechts 96.000km gelopen. Rijd heerlijk.
3de rij rechts
1981 opel ascona luxus 2deurs 2.0i (swap)
Een van de eerste gebouwde ascona c, officeel zijn ze van 82 pas. Ondertussen op 2 jaar tijd al meer als 30.000km mee gereden zonder problemen.
4de rij links
1984 opel ascona SRE 5deurs 1.8i
Barn find stond al stil sinds 2003. Speciaal aan deze is dat dit een van de laatste SRE is, is van eind 84 en toen werd de facelift door gevoerd. Deze kleur is eigelijk al van de facelift GT sport uitvoering wat wel speciaal is.
4de rij rechts
1983 opel ascona CD 4deurs 1.8i
De top uitvoering van die tijd, deze heeft de optie's servo stuur, elektrische ramen, radio cassette speller met elektrische antennen, elektrische spiegels en boordcomputer.
5de rij links
1991 opel omega A caravan 2.0i
Ook een wagen die je bijna niet meer ziet rijden, vooral door roest proplemen. Wat deze ook heeft wordt nu opgelast en zal dan dienen als daily. Slechts 95.000 km op de klok, dus nog zeker goed voor 100.000 meer.
En dan de 5de rij rechts
1988 opel ascona GLS 1.6s automaat.
Eigelijk bedoelt als sloper omdat een papier kwijt was. Maar omdat de wagen nog zo hard is en deze ook maar 85.000 km heeft toch maar besloten om hem in orde te zetten. Papier zijn nu aangevraagt bij de politie.