bugelfrei
Lekker bezig
Offline
Berichten: 428
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 11, 2013, 08:15:35 » |
|
8. BMW K 75 S, 1993 (motor) Mijn eerste motor en voorlopig ook wel de enige, want ik zou niet weten wat ik anders zou moeten rijden. Weer zo'n ding dat precies bij mij past, start altijd en behoeft weinig liefde. Krijgt-ie ook niet trouwens Nu is de K75 ook wel een topper, en zal dat altijd blijven. Niet voor niets breed inzetbaar geweest bij de overheid, lichter en zuiniger, en fijner sturend dan de K100. 300000 KM doet het motortje met een glimlach !
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
VW_Dutchy
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 11, 2013, 08:39:48 » |
|
mooi subje voor sommigen..(miniaturen van de voertuigen gehad / gereden) mijn lijst begint in 1977 tot heden( overwegend duits materiaal) VW Kever 1300 '70 VW Kever 1300 '71 ==> Jawa 350 ==> Honda CB 550 K3 Toyota Corolla 1200 ==> Honda CX500 Volvo 340 Datsun 120A FII coupé 1200 Opel Kadett-c Station Opel Kadett-d Station Opel Kadett-d Station Opel Kadett-e Opel Kadett-e Opel Kadett-e VW Polo 1.3 VW Polo 1.4 Milestone VW Kever 1200 '68 >> matching numbers Seat Cordoba 1.6SE VW kever 1300 '73 >> 1600AB motor Seat Ibiza ST 1.4 comfort en dit zijn onze oudjes...
|
|
« Laatste verandering: Maart 01, 2017, 09:56:46 door VW_Dutchy »
|
Gelogd
|
Leef met plezier en geniet van je hobby door ook anderen een hobby te gunnen
|
|
|
Scoobie
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 11, 2013, 10:17:14 » |
|
1: Subaru Justy 1.0 op grijs kenteken 1987. Studenten autotje waar we met 5 man prima comfortabel in konden. Althans ik zat comfortabel ;D Begon steeds vaker op 2 cilinders te lopen. Rijd je lekker 120km/u op de snelweg, ineens prprprprprprppr stotterstotter 80 km/u. Nog wel aan gerommeld maar toch maar weggedaan. 2: Toyota Starlet 1.3 Friend 1993. Vele jaren na de Justy. Woog weinig en had redelijk vermogen. Lekker snel dus. Maar totaal geen comfort. 100.000km in iets meer dan 2 jaar gereden. Heel Europa door en woon werk 200km per dag. 3: Mitsubishi Colt 1.8 Gti 1993. Mijn eerste hobby-auto. Lag strak op de weg, lekker snel. 4: Toyota Yaris 1.0 2001. Opvolger van de Starlet. Lekker comfortabel boodschappenwagentje. 5: Subaru Impreza GT Turbo Plus 1998. Opvolger van de Colt. Was mijn droomauto toen. Verlaagd, ultraleggera OZ velgen, Pirelli P-Zero Nero banden. Wat een wegligging. Snel ook maar zuipen als een tempelier. Door vijfde deur wel geschikt als vervoer voor gezin. 6: Toyota Corolla Verso 1.6 2002. Opvolger van de Yaris wegens groter gezin. Inmiddels 6 jaar in ons bezit. Betrouwbaar, betaalbaar, comfortabel. Blijft denk ik nog wel even. 7: Subaru Impreza WRX Prodrive 2003. Opvolger van de GT Turbo. Veeeeeeeeel sneller. Binnen 5 seconden naar 100, top boven de 250 km/u. Wegligging was minder dan van de GT. Zoop ook een stuk minder. Na ongeval en reparatie nooit meer de oude geworden helaas. 8: Renault Twingo 1.6 RS 2009. Opvolger van de WRX. Heel andere auto. Groot formaat kart. Comfort is ver te zoeken. Woon werk is nu 10km dus goed te doen. Rijd deze bijna 2 jaar dus het wordt tijd voor iets anders.
Ben benieuwd wat er komen gaat.
Daarnaast heb ik altijd nog de ambitie voor een hobby auto waaraan gerommeld moet worden. Helaas heb ik niet de ruimte. Komt er vast nog wel eens van.
|
|
« Laatste verandering: Januari 11, 2013, 10:38:45 door Scoobie »
|
Gelogd
|
|
|
|
siku liefhebber
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 12, 2013, 04:17:22 » |
|
ooit begonnen met een ford escort van "78 daarna een galant ( luxe auto en grote slee van bouwjaar 1979 !) toen kocht ik een echte (althans dat dacht ik ) een mercedes 200 van 1979 met vijf en halve duizend op de teller ...,die blijft altijd zijn geld waard ...zeiden ze ! nee dus ! daarna een ford fiesta ! een opel ascona, toen een hele mooie bmw !!!blaauw/paars !! wat een mooie auto ........en één die je in je ondergoed liet staan! wat een onkosten! toen kwam er een kawasaki 1000 ltd ! na de zomer weer een nissan sunny,volgende werd een primera uit 1995 ! dat was een zeer mooie en ook betrouwbaar! (op gas) renault scenic( wat een vreselijke auto !!!!) daar voor nog een jaar in een golf bestel (éénmalig) !!!!! en nu rij ik sinds 3 jaar al een PT cruiser van Chrysler ! 2,2 cdi (mercedes motor) ! van 2004 ! en met héél veel genoegen kan ik jullie vermelden ! alleen geen cruis control en dat mis je wel ! maar voor de rest een zeer degelijke en vooral sterke auto ! (130 pk) ja ,,,,de één vind m mooi en de ander kan er van shijten !!!!hahahhah verder heb ik ook nog nog vele tweede autotjes gehad als een combo e.d. ! en verder rij ik al in mn zoveelste bedrijfs bus van de baas in een mercedes sprinter 318 verhoogd en verlengd ( 185 pk) volautomaat !!!
|
|
|
Gelogd
|
een model is mooier als er siku onder staat ......
|
|
|
Toejoe68
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 12, 2013, 04:25:09 » |
|
En uiteraard heb ik deze twee ook nog .
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
pedro
Gast
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 12, 2013, 05:40:09 » |
|
En uiteraard heb ik deze twee ook nog . Grappig, beide het nummer 87 op 't eind
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
bram ascona
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 12, 2013, 06:35:16 » |
|
Rij nu 3 jaar met de auto en deze heb ik al gehad: 1: Opel ascona C 1.3s 4d van 1986: Mijn grootvader heeft hem nieuw gekocht in de garage. Ik heb hem toen gekregen en opgemaakt zeer leuke auto voor mee te rijden en toch zeer pittig voor een 1300cc zou er nog wel 5 willen nog altijd in mijn bezit en zal hem ook nooit meer weg doen. 2: opel ascona c 1.3s 2d van 1987: Gekocht voor 200 euro en bedoelt voor onderdelen maar had nergens roest en was nog nooit opgelast. Dus heb ik 1 jaar mee gereden en heb nu veel spijt dat ik hem weg gedaan heb was heel mooi modell als 2deurs. 3: opel ascona c 1.6s GT sport van 1988: Deze gekocht voor 150 euro wou hem opmaken maar was veel te rot en heb hem als donor gebruikt. 4: Opel astra f 1.4i cabrio met gsi kit van 1996: leuke en mooie auto een beetje te wijnig pk voor een cabrio en was ook heel erg rot. 1 jaar gehad en toen ik naar de keuring ging hebben ze hem bij een geduwd van achter op de snelweg. 5: Opel astra f 2.0i cabrio met gsi kitvan 1994: zeer leuk auto met maar 85000 km op de teller geen roest en die 2000cc gaat wel lekker Nog altijd in mijn bezit. 6: opel kadett e 1.3s 3d automaat van 1990: heel rustig (beetje trage) auto gekocht voor 140 euro met roest aan de wiel bogen zo als bijna alle kadettjes had maar 70000 km en heb hem half jaar gehad 7: bmw e36 1.8i 4d van 1992: geruilt met mijn kadett mooie auto rijd heel fijne en gaat ook goed vooruit heeft wel veel roest ook en de remleidingen Heeft wel maar 135000 km en ben de 2de eigenaar is nu nog in mijn bezit. dat was ie dan
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Panamera
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 12, 2013, 07:21:15 » |
|
Super leuk idee dit. 1. Mijn eerste wagen was een Honda Integra overgeërfd van mijn vader. Hoewel ik het op dat moment nog niet besefte is dit wellicht de beste wagen (toch wat techniek betreft) die ik tot op heden heb gehad. Heb hem uiteindelijk met 68.000 kilometer op de teller wegens roest moeten wegdoen. Het sloopbedrijf gaf er nog 25 Euro voor. Heb er nog elke dag spijt van dat hij weg is. Honda is echt een topervaring om mee te rijden. Wat een wegligging had die wagen. 2. VW Polo. Doodskist op wielen als je de Honda gewoon was. Geluk heeft mijn echtgenote hem al heel snel perte total gereden ;D. 3. Peugeot 206SW Enfant Terrible. Was een directiewagen, aanvankelijk zeer leuk om mee te rijden, maar al snel traden er toch wat technische mankementen op. Uiteindelijk na 4 jaar van de hand gedaan omdat hij te klein werd (met 2 kids) en we maar bleven sukkelen met de bevestiging van de ruitenwisser aan de achterruit, tevens te openen kleine koffer. 4. Huidige wagen Peugeot 407SW luxe uitvoering. Ook een directiewagen met 18.000 kilometer op de teller. Wel een leuke wagen, vooral omwille van de luxe, maar toch te veel mankementen om ook de volgende keer een Peugeot te kiezen. De techniciteit van de boordcomputer en de daaraan gebonden gevolgen bij falen ervan maken van de wagen vaak een gevaar op de baan. Gemiddeld vijf maal per jaar naar de garage (buiten de normale onderhoudsbeurten) vind ik toch te veel voor een wagen van die prijsklasse. Maar soit, ik heb toch nog niet de intentie om hem van de hand te doen. 5. Tweede wagen binnen het gezin: Volkswagen Golf Break, 15 jaar oud, 165.000 kilometer. Sinds een jaartje in ons bezit als erfenis van de schoonouders. Zeer degelijke wagen met weinig problemen (buiten een rode kaart vorig jaar voor roest - maar hebben we laten herstellen). Wagen die duidelijk beantwoordt aan de Deutsche Grundligkeit. Niet echt veel luxe, maar ideaal waarvoor hij is bestemd. Mensen veilig en vlot van plaats A naar plaats B brengen .
|
|
|
Gelogd
|
Gewoon verslaafd aan 3 Inch
|
|
|
Jeroen53
Gast
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 12, 2013, 07:38:09 » |
|
1) Ford Fiesta 1997 (1300 benzine). Was er content van maar we hebben de wagen verkocht vanwege de kosten (roest). Rijd normaal nog rond.
2) Ford Fiesta 2008 (1400 benzine). Zeer tevreden van.
3) Volvo 66 1981 (1100 benzine). Nog wat werk aan, gekocht van 1ste eigenaar.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 12, 2013, 08:31:55 » |
|
Eerstens een Fiat Polski 125P 1500 , voor 500 harde Hollandse guldens gekocht , die leende ik van mijn grootvader. Off-white met hier en daar een spatje roestbruin , deuren links en rechts verschillend , 4 sleutels nodig. Liep 1 op 10 in de tijd dat benzine 98 cent kostte. In de tijd van de gulden dus... :-[ De bak schakelde aanvankelijk niet in zijn R. Dan merk je pas hoe vaak je achteruit gaat , zeg maar. Maar dat werd fluks verholpen , net als de uitlaat die los zat. Twee maande mee gereden en toen met winst verkocht aan een Pool : toentertijd kostte de import naar Polen van een auto fl 10,00 per kilo , behalve voor Polski modellen. Die waren gratis in te voeren. En dan van twee één maken.
Tweedens een Simca 1100 Break , oranje met een "houten" striping op de flanken en (toen al) een matzwarte tankdop. Vochtgevoelig , welnee , ik kon gewoon voorspellen wanneer het zou gaan regenen. Van de ANWB-monteur geleerd hoe het euvel onderweg te bestrijden , en trouw koper van busjes Start Pilote. Tandenknarsende versnellingsbak had-ie. Toen ik 'm na 2 jaar voor fl 100,--verkocht aan een sloper moest die 'm een keer de straat heen en terug slepen om 'm aan de praat te krijgen. Van een NAVO-militair gekocht voor fl 3300,--
Derdens een halve auto , ik bezat samen met een buurman een Mazda 626 diesel , twee liters groot en no turbo. Donkerblauw en dus "auto delen" op basis van een badrag per kilometer en aan 't eind van elke maand afrekenen. Ook mee met vakantie geweest , de buurman in kwestie had (heeft) ook een camper , zijn vrouw had (heeft) ook een autootje.
Het vierde mobiel was een Ford Transit D , een "grijs" kenteken was toen nog leuk ! Halfhoog , kort , wit maar in de loop van de jaren werd-ie plaatselijk bruin en dat kwam niet door de zon. Ideale vakantieauto , nooit ruimte tekort en rijden... 1 op 12,5 liep-ie , diesel van onder de één veertig de liter en dan in guldens , max 125 km/h , ook in Duitsland , Polen , België, Frankrijk, Zwitserland, waar is-ie nog meer geweest ? O ja , 2,5 liter motor, no turbo, 70 paardenkrachten
Dan , jawel een Citroën 2CV6 Club , rood , 602 cc uiteraard , 21 Kw welja toe maar. Een hele zomer lang mee gereden , vakantie op Walcheren met het hele gezin. De gaskabel brak een keer en de fietsenmaker had wel een passende , een achterremkabel bestemd voor een... fiets ! Na een goed verlopen APK pech , de monteur had een bougiekabel langs de uitlaat gelegd in plaats van "buitenom" , door de ANWB verholpen onder voorwaarde dat ik lid werd. In geen jaren ben ik lid geworden... Als ik een carport of een garage had... :-[
Dan komt voor nummer 6 de firma Ford in beeld , eerst een Mondeo Wagon 1.8 TD , de eerste versie van deze auto. Van een broer overgenomen, deze wagen die rondreed op lichtmetaal , de vering was iets verlaagd. Veel plezier van gehad. Ook in vakanties en wat dies meer zij. Liep rond de 1 op 16 , een "ouderwetse" turbodiesel , eerst niks , dan alles...
Nummer 7 was iets moderner wat dat betreft, een MKII versie van deze crimicombi , met die koplampen met zo'n aparte punt omhoog. Aan de achterkant identiek aan de eerdere variant. Niet verlaagd , iets meer comfort en een tikkie zuiniger. De oude 1753cc motor was een ietsiepietsie verder doorontwikkeld. Beide combi's waren (zo goed als) zwart van kleur.
Moderner in werking maar in wezen hetzelfde blok zit in mijn huidige auto , een Ford Focus C-Max TDCI met RS pakket. Door dat laatste is de voorbumper nog niet vervangen , niet te vinden dat spul :-[ maar een zeer prettige reiswagen en nog zuinig ook , gemiddeld 1 op 18 makkelijk , bij lange ritten zoals naar Frankrijk makkelijk 1 op 20. Donkerblauw is -ie. Auto nummer 8 of moet ik zeven-en-een-half zeggen ? In deze auto zit dus niet een 1.6 of 2.0 liter dieselblok , die Ford jaren geleden samen met PSA ontwikkeld heeft. De 1.8 was de laatste jaren van de produktie van de Focus C-Max en de latere C-Max (niet het huidige model) niet in Nederland leverbaar , in een aantal andere landen wel. Ook in de Escort , Focus en Transit Connect is dit blok in een aantal versies leverbaar geweest.
Volgende auto ? Voorlopig niet...
Edit: te lang niet in dit topic gelezen, wordt elders vervolgd...
|
|
« Laatste verandering: Februari 28, 2017, 11:00:13 door Egbert2CV »
|
Gelogd
|
|
|
|
auke
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 12, 2013, 08:59:06 » |
|
1ste : VW Golf 1 LX uit 1984 bordeauxrood... een vd laatste van het eerste type...... 2de: Renault Megané Coupé 1996 geel ... leukste auto die ik gehad heb..van alle auto;s ...op de nieuwste na... 3de: Seat Arosa 16v sport 2001 zilver....fijne pittige auto....helaas erg klein....dus na 1.5 jr weer weg gedaan... 4de: Citroën C2 VTR 2005 geel...mijn allereerste NIEUWE auto..... erg fijne auto.....60.000 km mee gereden..... 5de: Toyota Yaris S-line 2008....ook deze auto nieuw gekocht...op me werk....eerste auto waarin in Lederen bekleding had...staat nu te koop op me werk, 92.ooo mee gereden..... 6de: Toyota Yaris Hybride 2012...ook nieuw gekocht....nu vanaf 26 juli ....nu al 88oo km mee gereden...naar volle tevredenheid...en lekker zuinig! Ciao Auke
|
|
|
Gelogd
|
= the one and only =
|
|
|
VetteEd
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: Januari 12, 2013, 10:51:21 » |
|
1) Rover 114 LD; Mijn eerste auto, die ik van mijn eerstverdiende geld kocht in 1998. Klein dieseltje (reed toen 800km p/week aan woon-werkverkeer), haalde 140 km p/uur met wind mee , verbruikte bijna net zoveel olie als diesel, koppakking moeten vervangen, maar had hele fijne stoelen en reed als een kart. Uiteindelijk, compleet mishandeld en met 200.000 km op de klok ingeruild in 2004 op... 2) Fiat Palio 12V16; veel auto voor weinig geld. Pittig dingetje met weinig onderhoudskosten. Enige nadeel was, dat als je de kofferbak helemaal volstopte (en daar ging aardig wat in), de auto erg achterover ging hellen, waardoor de grip van de voorwielen (zeker bij regenachtig weer) wat onbetrouwbaar werd. Deze ingeruild in 2009 op... 3) Fiat Stilo Multiwagon 1800 16V. Mijn huidige auto en ik vind hem nog steeds geweldig. Relatief voordelig in aanschaf. Gaat als de brandweer, comfortabel en ruimte, ruimte, ruimte. De onkosten beginnen nu wat op te lopen (hij is uit 2003), dus ben wel aan het rondkijken naar iets anders. Helaas heeft Fiat op dit moment niets in deze klasse, dus...wie weet.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
auke
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 12, 2013, 11:42:59 » |
|
Croma toch?
|
|
|
Gelogd
|
= the one and only =
|
|
|
Alwin van Hattem
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: Januari 13, 2013, 10:28:32 » |
|
Begonnen op m'n 18e met een ford escort, was een 1600'tje met een cossworth spoiler pakket ;D erg veel plezier mee gehad maar bleek te zwak voor een 18 jarige met wilde haren ::) Daarna een peugeot 106, was een fijne auto, verder niets bijzonders. Binnen 1,5 jaar 2 punten behaald op mijn rijbewijs, met eentje erbij was ik hem kwijt dus tijd om het iets rustiger aan te doen, daarom een volvo amazone uit 1968 aangeschaft, prachtwagen! Ondertussen de peugeot ingeruild voor een opel corsa dieseltje. Twee auto's in de schuur en toen nog een jalta 900 gekocht, origineel NL auto uit 1968, grappig wagentje was dat. De schuur was nog niet vol dus nog een amazone uit 1967 en daarna eentje uit 1969 aangeschaft. Toen ging ik trouwen, het huis uit en de schuur moest leeg want had geen ruimte voor vijf auto's, alle oldtimers toen weg gedaan. Na een poosje nog een vw kever uit 1973 gehad, na twee jaar weer verkocht. Daarna een volvo s 40 aangeschaft als family car welke we nog steeds hebben en de corsa is ingeruild voor een vw polo dieseltje welke ik nog dagelijks gebruik als woon werk auto.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
marcel
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: Januari 13, 2013, 10:40:41 » |
|
ik ben begonnen met een fiat uno uit 1986 : een erg leuke auto wel roestig maar voor de rest fijn mee kunnen rijden (1 jaar gehad)
mijn 2e auto was een toyota starlet (vierkante model) dit was echt een hele beste auto , helaas 2x een aanrijding mee gehad maar de schade kon herstelt worden in beide gevallen (ongeveer 4 jaar mee gereden)
mijn 3e auto was een toyota statlet (het rondere model) dit was mijn leukste auto .. kleur blauw met bestikkering puzzelstukjes er op , ook met deze auto nooit problemen gehad (4 jaar mee gereden)
mijn 4e auto was een toyota corolla echt een TOP wagen alles er op en er aan (toch wel spijt gehad dat ik die weer heb ingeruild na 5 jaar)
mijn 5e auto was een hyundai accent , in het begin een fijne wagen maar na het 2e jaar kreeg ik er problemen mee en dat hield niet meer op totdat de auto totall los werd gereden
en nu heb ik een hyundai getz , ik was het vertrouwen in hyundai een beetje kwijt na de accent maar toch een getz gekocht en tot nu to mag ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze auto man wat een heerlijke auto is dit , ik hoop deze auto nog een paar te behouden en wat er dan gaat komen dat zie ik dan wel weer.. ik twijfel tussen de hyundai I20 of ik ga peugeot proberen want die maakt ook hele mooie wagens..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|