3 Inch Forum
November 16, 2018, 02:26:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welke auto's heb jullie gehad?  (gelezen 25881 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mazdaman
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 801



Bekijk profiel
« Antwoord #105 Gepost op: Mei 01, 2018, 10:28:46 »

euh, het is dus een Volvo C30 <lichte-vrachtwagen> op grijs kenteken?  drunken_smilie
Gelogd
mazdaman
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 801



Bekijk profiel
« Antwoord #106 Gepost op: Mei 01, 2018, 11:14:00 »

Zeg Mazdaman, ben ik nu de enige die jouw nickname "een beetje vreemd" vindt icon_scratch

 icon_thumleft icon_thumleft

Is het lijstje al af?  Of komt de stortvloed van Mazda's nog?  Verwacht minimaal 929, 626, mx3 t/m 8 323 4x4 turbo, etc,etc, etc,........

euh, neen, het lijstje was nog niet echt af maar blijkbaar heeft mijn Widdows7 seppuku gepleegd
vermoedelijk omdat mijnheer Microschoft me een WiddowsTien wil aansmeren,
zoiets heeftie me ook al gelapt met mijn XP waar ik best wel tevree mee was, maar helaas.

Maar, waar waren we gebleven, achja, we waren op zoek naar een eerste model Toyota Supra,
maar niets gevonden,
en zo struikelden we min of meer toevallig over een lichtblauwe 1982 Mazda RX7-sa met TWR-spoilerkit



´kweet het, op deze afbeelding wassie al niet meer blauw,
er werd namelijk beslist om hem van een geel laagje te voorzien (je bent jong en je wil wel eens wat)
maarrrr,
blijkbaar had de spuiter/verver een probleempje met <welk geel>,
het zou Lambo-geel moeten worden en hij vond Ferrari-geel leuker,
er werd een gezinslid bijgeroepen (ik was toch niet thuis)
en mijn verbazing was redelijk groot toen ik na een week mijn karretje weer kwam ophalen,
hij was metallic paars/purper/violet/oftochzoiets

de scheiding, verstoting & excommunicatie werd nog maar net vermeden   BangHead violent1
Gelogd
mazdaman
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 801



Bekijk profiel
« Antwoord #107 Gepost op: Mei 10, 2018, 01:16:31 »

enkele jaren later werd de RX-7 SA vervangen door een (nieuwere) RX7 FC coupe, een witte,
en ja, ik leerde uit mijn fouten,
de wagen is vandaag de dag nog steeds wit (het vliegtuig niet meer pink, maar dat was nooit mijn's)



we waren jong en we wilden wat, vooral vooruit, en snel ook
zo begonnen we aan een Mazda 323tje met 150pk



echt een leuk karretje,
maar zonder dat ik er al te veel erg in had verdween het richting lange-slungel-van-eigen-kweek.
Bof  angry1

het gezin groeide (geen idee waar al die bengels/koters vandaan bleven komen) en het wagentje ook



een Mazda 323F verscheen, en sukkelde later onder een wagen-met-vracht (gelukkig nix erg voor de bestuurster)

en er verscheen een groen paardje in onze scuderia, eh, onze stal



het onderste paardje dus, een Mazda 323C
helaas, vind daar maar eens een schaalmodel-met-verf-op van, tja  drunken_smilie

Gelogd
LR110
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2175



Bekijk profiel
« Antwoord #108 Gepost op: Mei 13, 2018, 09:52:44 »

323c, nog nooit gezien, zeldzaam toch ?
Waarschijnlijk in België nooit verkocht.
Wel via officiële dealers in Nederland ?
Gelogd
Niels
Forumpolizei
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1078



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #109 Gepost op: Mei 14, 2018, 12:19:53 »

Sowieso in Nederland. Het heeft er hier van gebarsten hoor. (Van de 323F ook trouwens.)
Gelogd
mazdaman
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 801



Bekijk profiel
« Antwoord #110 Gepost op: Mei 14, 2018, 09:37:20 »

in die tijd (onze is van 1996) had Mazda drie modellen van de 323: een tweedeurs (onze 323Coupe) een vierdeurs (323Sedan met koffer, en eventueel een diesel) en een vijfdeurs (de 323Fastback)

onze <C> werd uit Duitsland gehaald en had met zijn 1500cc motor net 1pk <teveel> voor onze belastingsinspecteur wat resulteerde in hogere jaarlijkse wegenbelastingen
,
in Belgie hadden de meeste een 1400cc motor - 1100cc & 1300cc waren ook verkrijgbaar, alsook een 1800cc
-> DIE zou wel zeldzaam kunnen zijn

je kan die coupeetjes zeker nog vinden voor een klein prijsje
Gelogd
ron
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 710


Does size matter ?


Bekijk profiel
« Antwoord #111 Gepost op: Juni 17, 2018, 03:16:53 »

Wegens veranderingen in het wagenpark een update.

Ford escort 1.3 gl mk2 1977 (helemaal gerestaureerd en grote trots .....toen) mijn eerste.

honda civic 1.5 gl 1987 (goed en probleemloos)

Bmw 316i E-30 1989 (mijn eerste bmw  . gekocht bij de bmw dealer.) zelf getuned..

Opel kadett D station 1983 lpg (om te verkopen , na vele...vele reparatie,s gelukt ......nooit meer.
Ford 20 M P7B V6 1970 (hobby wagen)
Ford 15 M V4 1969 (voor onderdelen verkoop) sloop, wel erg mooi.
Bmw 325I E-30 M-Technic 1990 (wat ging dit ding vreselijk hard, top 245 km/h) en zuipen wat hij deed ..benzine en olie. BangHead

Bmw 316 i E-36 1991 (met electrisch open dakraam)....vond ik toen erg gaaf..jammer van de foto , was een prachtige wagen.

Mercedes 200 W115 aut 1969 (altijd een zwak voor gehad) Heerlijk cruisen in stijl.

Bmw 315 E-21 1983 (Fijne en betrouwbare wagen)

Bmw 316i E-30 aut 1990 (strakke witte sedan met zwarte accenten) erg mooi.

Mercedes 200 T W123 1985 (brons met AMG velgen en bruin getint glas) erg mooi ..maar beroerd...
Bmw 525 ETA aut E-28 1985 (2.7 lijn 6 lange slag motor met automaat .......topper .heerlijk)

Bmw 316i Touring E-36 1997 (fijne wagen 270.000 mee gereden) Koppakking...

Fiat 500 L 1970 (fout gelopen hobbyproject) moeten verkopen wegens tijdgebrek.

Vw polo 1.3 Bel ami steilheck 1989 (tweede auto) leuk station wagentje. heeft als modelauto transporter naar de namac beurs gediend.toen ik daar nog stond.

Vw Vento 1.6 cl 1993 (tweede auto) motor viel tijdens het rijden spontaan uit ......gauw weer verkocht  ...

Chevrolet lumina 3.1 coupe V6 1991 aut (tweede auto en hobby) ik mis hem nog steeds  ...snif..

Bmw 316i e-46 2002 (wat een ellende ....) iedere maand iets om gek van te worden. !!! maar zo mooi ..

Toyota Avensis 2.0 vvti d4 wagon 2004 (ruime wagen en trouwe metgezel)

Daihatsu charade 1.3 inj  1990 (Tweede auto) wat een bommetje was dit ,super licht met sterke motor.

Seat arosa stella 1.0 mpi 2000 (tweede auto) Erachter staat de charade nog steeds was nu van mijn overbuurman 100 euro...

Honda 500 motor uit 1979 , als kado aan een vriend gegeven ...rijdt nog steeds
Renault megane 1.4 rxi hatchback 2000 (tweede auto) mijn eerste franse wagen !

Toyota Avensis 1.8 vvti business wagon cvt 2011 (voor hopelijk weer 5 jaar ruim en comfortabel sturen.) Huidige auto

Toyota IQ 1.0 2009 heeft eerst in belgie (in de buurt van liege) gereden tweede Huidige auto ,eerste nl eigenaar.

Alle foto.s zijn de auto.s die ik heb gehad .
alleen de foto.s van de ford.s 20 en 15m kan ik niet vinden.
van de opel heb ik niets en de mercedes ook niet.
« Laatste verandering: Oktober 18, 2018, 08:51:51 door ron » Gelogd
Scoobie
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2249


Bekijk profiel
« Antwoord #112 Gepost op: Juli 30, 2018, 01:04:55 »

Een aanvulling. Er is hier ook wel wat gebeurd.

1: Subaru Justy 1.0 op grijs kenteken 1987. Studenten autotje waar we met 5 man prima comfortabel in konden. Althans ik zat comfortabel  ;D Begon steeds vaker op 2 cilinders te lopen. Rijd je lekker 120km/u op de snelweg, ineens prprprprprprppr stotterstotter 80 km/u. Nog wel aan gerommeld maar toch maar weggedaan.
2: Toyota Starlet 1.3 Friend 1993. Vele jaren na de Justy. Woog weinig en had redelijk vermogen. Lekker snel dus. Maar totaal geen comfort. 100.000km in iets meer dan 2 jaar gereden. Heel Europa door en woon werk 200km per dag.
3: Mitsubishi Colt 1.8 Gti 1993. Mijn eerste hobby-auto. Lag strak op de weg, lekker snel.
4: Toyota Yaris 1.0 2001. Opvolger van de Starlet. Lekker comfortabel boodschappenwagentje.
5: Subaru Impreza GT Turbo Plus 1998. Opvolger van de Colt. Was mijn droomauto toen. Verlaagd, ultraleggera OZ velgen, Pirelli P-Zero Nero banden. Wat een wegligging. Snel ook maar zuipen als een tempelier. Door vijfde deur wel geschikt als vervoer voor gezin.
6: Toyota Corolla Verso 1.6 2002. Opvolger van de Yaris wegens groter gezin. Inmiddels 6 jaar in ons bezit. Betrouwbaar, betaalbaar, comfortabel. Blijft denk ik nog wel even.
7: Subaru Impreza WRX Prodrive 2003. Opvolger van de GT Turbo. Veeeeeeeeel sneller. Binnen 5 seconden naar 100, top boven de 250 km/u. Wegligging was minder dan van de GT. Zoop ook een stuk minder. Na ongeval en reparatie nooit meer de oude geworden helaas.
8: Renault Twingo 1.6 RS 2009. Opvolger van de WRX. Heel andere auto. Groot formaat kart. Comfort is ver te zoeken. Woon werk is nu 10km dus goed te doen. Rijd deze bijna 2 jaar dus het wordt tijd voor iets anders.
9: Volvo V70 2.0D 2009. Opvolger van de Corolla Verso. Fantastische reiswagen. Inmiddels al 5 jaar bij ons en over de 300.000 km.
10: Volvo V70 R AWD Laser Blue 1998: Opvolger van de Twingo. Helemaal volgeladen met accessoires. Met de eerste Volvo navigatie. Heerlijk hulpeloos ding. Verbruik 1 op 7.
11: Volvo 240 GLE 1993: Opvolger van de V70 R. Ontspannen deinen over 's heeren wegen. Na vele elektrische mankementen verkocht. Is mechanisch onverwoestbaar.
12: Volvo C70 T5 Summum 2007: Opvolger van de 240. In april 2018 gekocht met de hoop op een mooie zomer. Ik heb nog nauwelijks met het dak dicht gereden.
Gelogd
buttonfreak
Forum Freak
*****
Online Online

Berichten: 8097



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #113 Gepost op: Juli 30, 2018, 01:26:30 »

Interessante "autoreis". Van Justy naar V70 en van Colt naar C70... A-typisch, mag je toch wel zeggen, denk ik
Gelogd

database
blog (nieuw!)
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2556



Bekijk profiel
« Antwoord #114 Gepost op: Juli 30, 2018, 10:01:26 »

Leuk om terug te kijken met die BMW's Ron. Je zou willen dat je ze nog had!
Gelogd

ron
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 710


Does size matter ?


Bekijk profiel
« Antwoord #115 Gepost op: Juli 31, 2018, 08:25:31 »

 argue
Leuk om terug te kijken met die BMW's Ron. Je zou willen dat je ze nog had!

Ja klopt , al die andere merken zijn misschien verstandiger .
Maar die bmw,s zijn mooi.... love10.
Moderne bmw,s heb ik minder mee , maar vooral de e30 en e28 zijn ..  drunken_smilie
Gelogd
bram ascona
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 861



Bekijk profiel
« Antwoord #116 Gepost op: Oktober 18, 2018, 04:02:28 »

Eens een update plaatsen van mijn wagen park/ 1op1 verzameling ondertussen  laughing7


Bovenaan nog steeds mijn eerste auto geërfd van mijn grootvader ondertussen al 11 jaar in bezit.
1986 opel ascona LS 4deurs 1.3s origineel porselein blauw laten overspuiten in snake skin green van Chrysler.

2de rij links
1986 hammond&thiede opel ascona GT 1.8i  beperkte productie van 2900 stuks je kon ze bestellen bij opel en werden gebouwd door H&T . Ze ijn allemaal genummerd mijn is nr 1581

2de rij rechts
1983 keinath c3 (opel ascona) 1.6s enkel op bestelling gemaakt bij keinath zelf meer luxe cabrio versie met veel optie's. De meeste zijn gans wit uitgevoerd, dus alles aan de buiten kant mee wit gespoten.
Ze zijn niet genummerd maar er zijden slechts 425 van gebouwd zijn.
Deze heeft sinds 1996 in een schuur gestaan van eerste eigenaar. Volgens de eigenaar zou het nummer 31 zijn, zo was het hem toch gezegt toen hij de wagen ging ophalen bij aankoop.

3de rij links
1986 opel ascona GT 2deurs 1.6s
Mijn huidige daily. Gekocht van eerste eigenaar geheel origineel zonder schade of roest met aankoop factuur en bestel bon er nog bij. Heeft slechts 96.000km gelopen. Rijd heerlijk.

3de rij rechts
1981 opel ascona luxus 2deurs 2.0i (swap)
Een van de eerste gebouwde ascona c, officeel zijn ze van 82 pas. Ondertussen op 2 jaar tijd al meer als 30.000km mee gereden zonder problemen.

4de rij links
1984 opel ascona SRE 5deurs 1.8i
Barn find stond al stil sinds 2003. Speciaal aan deze is dat dit een van de laatste SRE is, is van eind 84 en toen werd de facelift door gevoerd. Deze kleur is eigelijk al van de facelift GT sport uitvoering wat wel speciaal is.

4de rij rechts
1983 opel ascona CD 4deurs 1.8i
De top uitvoering van die tijd, deze heeft de optie's servo stuur, elektrische ramen, radio cassette speller met elektrische antennen, elektrische spiegels en boordcomputer.

5de rij links
1991 opel omega A caravan 2.0i
Ook een wagen die je bijna niet meer ziet rijden, vooral door roest proplemen. Wat deze ook heeft wordt nu opgelast en zal dan dienen als daily. Slechts 95.000 km op de klok, dus nog zeker goed voor 100.000 meer.

En dan de 5de rij rechts
1988 opel ascona GLS 1.6s automaat.
Eigelijk bedoelt als sloper omdat een papier kwijt was. Maar omdat de wagen nog zo hard is en deze ook maar 85.000 km heeft toch maar besloten om hem in orde te zetten. Papier zijn nu aangevraagt bij de politie.
Gelogd

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!