edward1975
Gast
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: September 30, 2012, 10:01:21 » |
|
Citroen Visa I is er idd van Norev Minijet, en de II in Chrono-uitvoering van Majorette. Opel Corsa B van Herpa in 1/66 (metaal). Maar volgens mij heeft Norev (of wie dan ook) geen 306 gemaakt in 3inch hoor (ik denk dat je de 305 bedoeld?).
opel corsa is ook gemaakt door corgi heb er namelik 2 van gehad helaas heb die door omstandigheden toen alles moeten verkopen
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: September 30, 2012, 03:48:14 » |
|
[/quote]opel corsa is ook gemaakt door corgi heb er namelik 2 van gehad helaas heb die door omstandigheden toen alles moeten verkopen [/quote] Corgi heeft de Corsa A gemaakt, niet de B.
|
|
|
|
|
|
|
Scoobie
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: September 30, 2012, 08:20:24 » |
|
Toyota Starlet (1980) van Konami. Voor nieuwere heb ik de hoop op tomica limited vintage neo gericht.
Peugeot 306 van CMS helaas alleen in rallytrim.
|
|
|
|
|
|
|
Scoobie
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: September 30, 2012, 08:22:43 » |
|
En verschillende Toyota carina's zijn er van tomica natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
edward1975
Gast
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: Oktober 01, 2012, 12:57:52 » |
|
opel corsa is ook gemaakt door corgi heb er namelik 2 van gehad helaas heb die door omstandigheden toen alles moeten verkopen [/quote] Corgi heeft de Corsa A gemaakt, niet de B. [/quote]nee maar norev volgens mij wel
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: Oktober 01, 2012, 04:31:02 » |
|
opel corsa is ook gemaakt door corgi heb er namelik 2 van gehad helaas heb die door omstandigheden toen alles moeten verkopen Corgi heeft de Corsa A gemaakt, niet de B. [/quote]nee maar norev volgens mij wel [/quote] Norev heeft de C gemaakt, maar die is (naar het schijnt) lastig te vinden. In de periode van de B Corsa (jaren '90) was Norev nog niet actief in de 3inch schaal.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: Oktober 01, 2012, 08:08:58 » |
|
opel corsa is ook gemaakt door corgi heb er namelik 2 van gehad helaas heb die door omstandigheden toen alles moeten verkopen Corgi heeft de Corsa A gemaakt, niet de B. nee maar norev volgens mij wel [/quote] Norev heeft de C gemaakt, maar die is (naar het schijnt) lastig te vinden. In de periode van de B Corsa (jaren '90) was Norev nog niet actief in de 3inch schaal. [/quote] Zoals gezegd, er is een Corsa B van Herpa, ook moeilijk te vinden. De Corsa van Norev is in de showroom collectie, als iemand die zoekt heb ik er wel eentje.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: Oktober 01, 2012, 08:18:07 » |
|
Leuk topic. Er zijn toch een heleboel modellen die ik mis in 3inch. Ik denk dan aan: skoda fabia seat toledo citroën ax citroën visa citroën saxo talbot samba peugeot 106 peugeot 306 peugeot 504 pickup, misschien iets voor de rétro serie van norev? renault 19 berline renault mégane 1, geen scénic bedoel ik dan renault laguna 1 opel astra B opel corsa B,C en D hyundai i20 toyota starlet toyota carina diverse rovers waaronder de 45 en de 400-reeks honda concerto
Ik kan nog even doorgaan. Het enige wat we kunnen doen is ze zelf van een bestaand model maken. Bij een aantal lukt dat relatief, zeker als het badge-engineeringgevallen zijn, bij vele andere lukt het echt niet.
De Fabia 1 Combi is er van Hongwell (Abrex) en in rally uitvoering door Norev en CM's. De Fabia II is er in in Combi en Hatchback door Hongwell (Abrex) Je schrijft Astra B, ik neem aan dat dat de Astra G is, dus de 2e versie van de Opel Astra? De Corsa B: Herpa, Corsa D: Norev. Corsa C is er geloof ik als rallymodelletje van Schuco, niet 100% zeker.
|
|
|
|
|
|
|
edward1975
Gast
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: September 16, 2013, 03:29:30 » |
|
nou ik zal leuk vinden dat veel oude auto's weer worden gemaakt . Norev is daar al goed mee bezig en matchbox beetje en tomica begint ook al. maar zijn nog veel modellen die ik nog niet in mij verzameling heb
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: April 24, 2014, 09:38:48 » |
|
Uit Mexico zou de Mastretta MXT leuk zijn, een sportwagen uit een "exotisch" land, als het om 3 duims auto's gaat.
En dit jaar is onze wens uitgekomen!
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: April 25, 2014, 05:46:38 » |
|
Goh wat mis ik nog in 3inch formaat, dat zijn er heel wat Laten we maar beginnen met een overzichtje van de volgende modellen (in mijn geval toch veelal moderne Auto's) :
Range rover Sport (2013) Jaguar XF/ XF Sportsbreak Jaguar F-type Skoda Octavia Combi (2013), Seat Leon ST VW Golf Variant Alfa Romeo MiTO/Giulietta (huidig model)? Audi A3 Sedan Audi A6/ A6 Avant (huidig model) Audi A7 Audi Q3 Audi Q5 Audi A8 (huidig model) BMW 3 serie Sedan/Touring/GT BMW 4 serie Coupé/Gran coupé/Cabrio BMW 5 serie Sedan/Touring (huidig model) BMW 6 serie Gran coupé BMW 7 Serie (huidig model) BMW X1 Dacia Sandero Stepway Dacia Logan MCV(huidig model) Dacia Dokker Ford Focus Wagon Ford S-max Hyundai I40 Hyundai IX35 Hyundai SantaFe (huidig Model) Lancia Thema(300C) Lancia Flavia (200c) Mercedes-Benz CLA Mercedes-Benz E-klasse Coupé/Cabriolet (liefste na de facelift) Mercedes-Benz M-klasse(huidig model) Mercedes-Benz GL-Klasse Mercedes-Benz V-KLasse/Viano/Vito (Huidig model Mitsubishi Outlander PHEV Opel Mokka Opel Adam Opel Cascada Opel Zafira (huidig model) Porsche Macan Tesla Model S Volvo V40 (2013/2014) Volvo V60 Plug-in Hybrid
Zijn er toch iets meer geworden dan ik dacht haha Maar het is en blijft een erg leuk Topic en dan ben ik er vast ook nog een paar vergeten. Toch vind ik dat dit er meer dan genoeg zijn en nu hopen dat er ook fabrikanten mee lezen hier en er dan ook wat mee gaan doen.
Maar aangezien het hier 1 grote familie is hadden we dat dan allang door moeten hebben helaas.
|
|
« Laatste verandering: April 25, 2014, 05:53:51 door Denniyo »
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: April 25, 2014, 07:10:36 » |
|
Ik zoek nog een Ritmo model '84. Weet iemand of die er is? Dus het tweede model. Mag ook in een andere schaal. Weet dat er een is van Polistil ofzo in 1:25. Die was me te duur.
|
|
|
|
|
|
|
theo Grazy Taxi Limos
Gast
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: April 25, 2014, 08:05:21 » |
|
Google ( majorette / norev ) gevonden Zie pb
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: April 25, 2014, 11:49:28 » |
|
@ Theo, die van Majorette en Norev betreffen beide de eerste versie Ritmo (type '78). Hugo zoekt de tweede versie (type '83). Deze is idd in 1/25 gemaakt door Polistil, en verder weet ik er ook zo 1-2-3 geen andere.
|
|
|
|
|
|
|
Xsarian
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: April 26, 2014, 07:00:00 » |
|
Er is in Italië vast wel een Kioskserie waarin deze voorkomt. Onze Fiatjes, auto's van toen, dat soort series.
|
|
|
|
|
|
|
|