al dat vleugeldeurengeweld (DMC-12 & 300SL) is wel leuk, maar je kan er niet mee vliegen
nog gekker werd het toen ik deze Hélica in het oog kreeg, neen, geen helikopter, maar toch...
of zo een grote vliegenvanger vooraan echt handig is?
(ABC Scorpion motor met 8PK -> verbruikt 6liter/100km)
nu zie je hoe smal dit, eh, voertuig gebouwd is, zeker niet geschikt voor <Dikke Duitsers>
echt wel een puntig kontje, dat de Franse schilder Marcel Eyzat er aanbouwde in 1913
de cockpit kan je niet echt <luxueus> noemen
helaas heb ik dit ding niet horen rijden...
en ook dit is allemaal <fake news>, daar dit vermoedelijk 1 van de 2 nagebouwde voertuigen (naar de originele plannen) is tussen 2005 & 2011
Voor de ecchte liefhebbers staan er, volgens Monseigneur Wiki, nog wel enkele echte Hélica's in het museum:
Leyat 1922 (Angleterre, Beaulieu Motors Museum)
& L'Hélica, modèle de 1921 (Paris, Musée des arts et métiers)