3 Inch Forum
Augustus 19, 2019, 05:13:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Teleurgesteld.  (gelezen 1313 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 20, 2019, 08:12:01 »

Ed: 11 meter valt in België niet echt onder bumperkleven, ook in Nederland denk ik niet (blijft maximum bij een waarschuwing).
50,8 meter is echt onrealistisch in deze drukke tijden met zoveel verkeer op de baan.

Dat vond/vind ik ook. Blijkbaar heb ik me niet duidelijk uitgedrukt.
Sorry daarvoor. Im vind het een erg vreemde, overdreven maatregel.
mazdaman
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 21, 2019, 08:48:28 »

Het bloemeneiland was persoonlijk eigendom van Lennart Bernadotte,
die moest, voor zijn dood, ooit koning van Zweden worden maar was verliefd op <de verkeerde vrouw> en werd gedegradeerd (zie huidige King Carl Gust XVI) .

helaas waren wij er ooit op een grijze dag in het vroege voorjaar

aan water is er geen gebrek -> het is dan ook een eiland

en net ietske groter dan mijn voortuin

maar 's nachts doen de kaboutertjes al het werk

ze hebben er ook een vlinderhuis waar een begaafde fotograaf, zoals jij, veel mooiere fotoos zou kunnen maken,

helaas, je moet wel ver door Duisterland rijden of naar het dure Swissland vliegen en terug bergaf afzakken... crybaby2

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
CitroBart
Beginnend spammer

Mammoet + Papmag

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 21, 2019, 08:30:53 »

Balen.

Vraag me wel af of een buitenlandse mogendheid bevoegd is om rijbewijzen in te vorderen van ander land.
(Misschien als je ter plekke staande bent gehouden, maar achteraf?)

Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent.
O Jaa
O Ne
Dries
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 21, 2019, 09:54:58 »

In Nederland is de boete 600 euro op de autosnelweg. Zoveel? Ja, zoveel. Bij herhaling heeft de OvJ mogelijkheid inname rijbewijs voor 12 maanden te eisen.

In de praktijk is de twee-seconderegel niet uitvoerbaar. Wanneer ik de cruise control op de minimale afstand tot mijn voorligger hou (50 meter) kruipt iedereen ertussen.
11 meter is weinig, twee keer een Mercedes S-klasse met trekhaak, maar in sommige gevallen komt dat voor.

Ik meen mij te herinneren dat je de periode van ontzegging in Dld min of meer zelf kunt aangeven.

Erg zonde, voor dat geld had je ook een Mooie Etalmobil kunnen kopen..  confused1

mazdaman
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 22, 2019, 05:26:42 »

een watte-mobiel???  icon_scratch

1965?!?   love10

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Niels
Forumpolizei
Administrator
Spammert

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 23, 2019, 09:44:48 »

De rijontzegging geldt alleen voor Duitsland, nergens anders. Standaardprocedure is dat je je rijbewijs opstuurt of ter plaatse afgeeft zodat de magistratuur aldaar er een aantekening op kan zetten (een sticker). Dat zal het consulaat ook wel meedelen.

Even heel lullig gezegd: 122 km/uur is bijna 34 meter per seconde. Uitgaande van 1 seconde reactietijd is 11 meter afstand ook niet veel (en 50 ook niet, maar blijkbaar hanteert de Duitse klabak ook nog een beetje coulance). Succes.
daffies
Beginnend spammer

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 03, 2019, 07:38:09 »

Potverdomme Robby, wat een zure vakantie souvenir. Ik ben eveneens heel benieuwd hoe zo'n rijontzegging in het buitenland gaat. Volgens mij kan het in Nederland niet via de post worden aangezegd. Maar eerlijk gezegd heb ik daar (gelukkig) geen ervaring mee.
Succes met je bezwaar via het Duitse consulaat.

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
buttonfreak
Forum Freak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 05, 2019, 04:31:03 »

Citaat van: mazdaman link=topic=30090.msg478371#msg478371

Natuurlijk is 11meter afstand niet veel, foeifoei  nono, maar hoe kan ik godsnaam 50meter80 berekenen???
Nu heb ik als <moderne> senioor al wel een navigatietoestel (en stiekem een radarverklikker) aan boord, maar bestaat er een toestel dat,  tijdens het rijden, constant je afstand tot je voorganger meet??

Die zijn er. Ook afsdtandsgeregelde cruise control. Lijkt mij in deze een goede investering

database
blog (nieuw!)
buttonfreak
Forum Freak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 05, 2019, 04:36:01 »

Twee maand geleden gingen ik en Els (mijn echtgenote) op tweede huwelijks vakantie naar Lindau aan de Bodenzee.
wat een leuke vakantie moest worden, werd ook een leuke vakantie.
Tevens was deze vakantie een bescheiden bijdrage aan de lokale economie.
Maar daar lijkt Duitsland geen tevredenheid mee te nemen, want blijkt na twee maanden een bekeuring binnen te komen.
Een bekeuring vanwege het onvoldoende afstand te houden op je voorligger (bij 122 kmh een afstand van 50.8 meter waarvan ik 11 meter had).
Nu krijg ik een boete van 508,5 euro en een rijverbod van twee maanden, waarvan uw Belgisch rijbewijs twee maanden dient ingediend te worden bij het Duitse parket.
Bij het niet indienen van het rijbewijs is er de kans dat het rijbewijs opgevorderd wordt.
Mijn rijverbod en het inleveren ervan zou betekenen dat ik in België ook niet meer mag rijden wegens het niet bezitten van een reglementair rijbewijs.
Nu zijn we deze uitspraak aan het aanvechten via het Duitse consulaat in België.
Wat een prettige vakantie moest worden eindigt in mineur vanwege de immens grote boete en de invordering van mijn rijbewijs.
Ik ben in de fout en dat ontken ik niet maar deze drastische maatregel zorgt ervoor dat toeristen Duitsland gaan mijden als de pest.
Deze wetgeving blijkt niet zo oud te zijn, maar stel dat je tot tweemaal toe de wettelijke afstand niet houd, dan ben je snel een half maandloon armer met een bezoekje aan Duitsland.
Voorligger mindert vaart, inhaal maneuver of onoplettendheid : Een knal voor je kop !!!!!!!!!!!!!
Mij zien ze in Duitsland nooit meer met deze boetepraktijken.
ik zou de bewijzen opvragen. Vaak hoor je dan al niks meer. Als ze het sturen goed bestuderen met eventl advocaat. Vaak is de apparatuur niet goed opgesteld, geijkt, is de ambtenaar niet bevoegd, etc.
Maar zo lang je Duitsland vermijd zal je qua rijbewijs niets moeten opsturen

database
blog (nieuw!)
Robby
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 05, 2019, 05:19:18 »

Twee maand geleden gingen ik en Els (mijn echtgenote) op tweede huwelijks vakantie naar Lindau aan de Bodenzee.
wat een leuke vakantie moest worden, werd ook een leuke vakantie.
Tevens was deze vakantie een bescheiden bijdrage aan de lokale economie.
Maar daar lijkt Duitsland geen tevredenheid mee te nemen, want blijkt na twee maanden een bekeuring binnen te komen.
Een bekeuring vanwege het onvoldoende afstand te houden op je voorligger (bij 122 kmh een afstand van 50.8 meter waarvan ik 11 meter had).
Nu krijg ik een boete van 508,5 euro en een rijverbod van twee maanden, waarvan uw Belgisch rijbewijs twee maanden dient ingediend te worden bij het Duitse parket.
Bij het niet indienen van het rijbewijs is er de kans dat het rijbewijs opgevorderd wordt.
Mijn rijverbod en het inleveren ervan zou betekenen dat ik in België ook niet meer mag rijden wegens het niet bezitten van een reglementair rijbewijs.
Nu zijn we deze uitspraak aan het aanvechten via het Duitse consulaat in België.
Wat een prettige vakantie moest worden eindigt in mineur vanwege de immens grote boete en de invordering van mijn rijbewijs.
Ik ben in de fout en dat ontken ik niet maar deze drastische maatregel zorgt ervoor dat toeristen Duitsland gaan mijden als de pest.
Deze wetgeving blijkt niet zo oud te zijn, maar stel dat je tot tweemaal toe de wettelijke afstand niet houd, dan ben je snel een half maandloon armer met een bezoekje aan Duitsland.
Voorligger mindert vaart, inhaal maneuver of onoplettendheid : Een knal voor je kop !!!!!!!!!!!!!
Mij zien ze in Duitsland nooit meer met deze boetepraktijken.
ik zou de bewijzen opvragen. Vaak hoor je dan al niks meer. Als ze het sturen goed bestuderen met eventl advocaat. Vaak is de apparatuur niet goed opgesteld, geijkt, is de ambtenaar niet bevoegd, etc.
Maar zo lang je Duitsland vermijd zal je qua rijbewijs niets moeten opsturen

De foto was bijgeleverd en de echtheid van de bekeuring is bevestigd.
Door een verdrag tussen enkele Europese landen zijn strafrechtelijke feiten vorderbaar via justitie uit eigen land.
Op het negeren van een sanctie met rijverbod staat een geldboete die tevens ook door Belgische justitie invorderbaar is.
Deze kan meerder male beboet worden tot met inbeslagname van beschreven voertuig bij het binnenrijden van betreffend land.
Europa geeft je geen keuze.

In elke volwassene schuilt een kind
buttonfreak
Forum Freak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 05, 2019, 05:22:07 »

Van geldboetes wist ik dat. Rijbewijzen bleven eigendom van de uitgevende staat dacht ik? Kennelijk zijn er weer nieuwe wetten. Ook op de sites die ik bezocht met betrekking tot het Belgisch recht dit niet gevonden.
« Laatste verandering: Augustus 05, 2019, 05:36:17 door buttonfreak » Gelogd

database
blog (nieuw!)
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: