3 Inch Forum
November 26, 2024, 08:24:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Forum opdracht, racing team. The final touch....  (gelezen 7219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daffies
Spammert

« Gepost op: Juli 23, 2012, 08:40:15 »

Een poos terug bedacht iemand de forumopdracht om een set van twee identieke rallywagens (met andere startnummers) en hun trailer / oplegger na te maken. Ik heb bijdragen van Demi, Toejoe en Frank ooit eens voorbij zien komen en wie weet mis ik nog iemand.
Ik ben nu pas aan deze opdracht begonnen, domweg omdat ik via Pedro nu pas het tweede modelletje als opknapper heb kunnen bemachtigen.
Als DAF - man moest ik immers voor een 3"DAF rally team gaan zorgen en dan kom je al snel bij de Playart DAFjes uit. Ik had een opknapper en zoals gezegd ontving ik van Pedro (vlak voor hij naar Berlijn vertrok) een tweede opknapper. De matchbox Kingsize DAF 2600 buildingtransporters dienen als transporter. (Net als bij Frank)
Vast een paar plaatjes om jullie lekker te maken ....
De 4 opknap modellen voor ik er aan begonnen ben:

Een hobby hoeft niet duur te zijn. Die DAF 2600 wagens van matchbox kun je voor 1 of 2 euro kopen, de ene playart opknapper kostte me een tientje en de ander heb ik zoals gezegd geruild met Pedro. Zodoende gaat dit project me hooguit € 14,00 excl. spuitbussen kosten. Die spuitbussen moet je eigenlijk ook niet meerekenen, want die gebruik je wel weer bij andere projecten ......

Het hele zaakje met de Dremel opengeboord.
Daarna in de afbijt gezet. Ook al waren beide Playartjes minimaal één keer overgeverfd, bij hen ging de lak er gemakkelijker af dan bij de matchbox kingsize modellen.

Het hele zaakje al vast wit gespoten en een vrachtwagen is in tweeën gezaagd en van een trekhaak voorzien. (Dit heb ik een beetje van Frank gejat):

De rally wagens moeten ook wit worden met een zwarte motorklep en een rode rallystreep. Ik probeer nog iets met rally decals, maar ik weet nog niet of dat gaat lukken.
Bij de vrachtwagen en de aanhanger ben ik met de opbouw bezig. Ik heb in ieder geval al een raamstijl in de voorruit van de cabine geplaatst, want de DAF 2600 is nooit met een panorama ruit geleverd. Een foutje van matchbox, waar ik al eens eerder over heb gesproken in mijn eigen topic. ( http://www.3inchforum.nl/viewtopic.php?t=8342&postdays=0&postorder=asc&start=20 )
Morgen bij daglicht verder.
WORDT VERVOLGD.......

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 24, 2012, 03:12:21 »

kijk er naar uit om deze setje af te zien
nostalgisch boxertjes voor de race

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
frank
Uber spammer

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 25, 2012, 12:04:49 »

:shock: ik ben toch zeker ook heel benieuwd naar het eind resultaat.

http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 25, 2012, 08:44:33 »

mm weer een leuk project om te volgen  glasses9
daffies
Spammert

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 25, 2012, 11:34:00 »

Het was nog al wat priegelwerk om alles af te werken. Gelukkig heb ik er voor gekozen om de rally uitvoering eenvoudige te houden. Dat deed DAF in die tijd ook.

Bas
Beginnend spammer

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 25, 2012, 06:18:19 »

Knap en creatief werk, mooi gedaan :)

Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 25, 2012, 07:15:41 »

Leuke creaties glasses9 , wel gewaagd dat met de hand schilderen.

In elke volwassene schuilt een kind
Peter Parker
Goeroe
Spammert

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 25, 2012, 08:37:33 »

Het plan vind ik mooier dan de uitvoering. Hand schilderen doet hem geen goed. Die race Dafjes vind ik wel leuk. Gijs van Lennep reed er ook vaak mee, Ook in de F3 van Daf. Hoop dat je de kritiek niet vervelend vindt.

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
daffies
Spammert

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 25, 2012, 10:14:19 »

Citaat van: "Peter Parker"
Hoop dat je de kritiek niet vervelend vindt.

Absoluut geen probleem mee. Ik ben zelf ook nog niet 100% te vreden.

Misschien wel wat te snel af gewerkt aangezien we komende twee weken op vakantie gaan. Ik moest voor de vakantie van mijn vrouw alle klusspullen in mijn kantoor (aan huis) opruimen. Ik doe er nu even niets aan, maar wie weet begin ik nog wel een keer van voor af aan.

theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 26, 2012, 02:45:12 »

ja  :oops: ben het ook met peter eens  :oops:
gaaf idee  :doh: maar ik zou het met decals/stickers gedaan hebben
klusje voor na de vakantie
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: