Lachen die Chevrolets. Dat moet voor het korps toch best een aderlating zijn geweest toen die verdwenen vanwege de standaardisering van het wagenpark.
Leuk dat lijstje van Pedro. Ik heb me als kind altijd verbaasd dat je auto's kon kopen die nog niet eens de maximumsnelheid konden halen. Nu verbaas ik me er vooral over hoe mensen in vredesnaam enorme vakanties ondernamen met die crisishokken: naar Italiƫ, Zuid-Frankrijk, Spanje...
Op AutoWeek verschijnt regelmatig een filmpje in de rubriek 'Geschiedenisles' waarin ze een bestuurder van een nieuw model auto in de 'spirituele voorganger' van die auto zetten. Nu ook met een Golf I uit '76 (
klik) in een voor die tijd modale uitvoering. Wat een iel en lawaaiig ding. Idem voor mijn eigen DAF 66 CoupƩ. Allemaal leuk lief en aardig en ik rijd er graag mee, maar ik moet er niet aan denken om er dagelijks mee naar mijn werk te moeten. Als ik het vergelijk met mijn Volvo 340, die toch in grote lijnen uit hetzelfde hout gesneden is, is het een wereld van verschil.
Overigens waren de DAF 55 en 66 de enige viercilinders, de 44 en 46 hadden een tot 850 cc opgevoerde tweecilinder (750 cc voor de 33 en voorgangers). Op zich ook prima om mee te rijden, maar NOG meer herrie