3 Inch Forum
November 23, 2024, 08:17:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat doen wij van beroep 2013  (gelezen 48590 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Antwoord #30 Gepost op: Februari 03, 2012, 06:22:28 »

je hebt gelijk Frank... ook wat betreft het witbier thumbsup
Bokbier is ook zo'n mooie waarin ieder weer zijn eigen voorkeur heeft...

en nu weer back on Topic!  icon_biggrin
Gelogd

cor
Goeroe
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3708



« Antwoord #31 Gepost op: Februari 03, 2012, 07:14:42 »

fredrick, SANOFI had toch ook een fabriek in maassluis vroeger, gebouw staat hier aan de haven..

Was dit ook van jullie dan???
Gelogd

Loves Corvettes but other models are also nice
Frederick
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 791


« Antwoord #32 Gepost op: Februari 03, 2012, 08:45:04 »

Citaat van: "cor"
fredrick, SANOFI had toch ook een fabriek in maassluis vroeger, gebouw staat hier aan de haven..

Was dit ook van jullie dan???


Ik veronderstel van wel, tis ook zo'n grote doos, dat bedrijf, dat ik er niet het fijne van weet.
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #33 Gepost op: Februari 05, 2012, 11:08:22 »

ik werk bij een import/export bedrijf van groente en fruit , tevens heeft ons bedrijf een bananen rijperij , ik  werk al ruim 17 jaar bij hetzelfde bedrijf

ik ben begonnen in de voorraadadministratie en ben na 6 jaar intern overgestapt naar logistiek medewerker / loodskantoor medewerker

alle verkoop orders komen bij mij uit de printer en ik geef deze aan het loodspersoneel zodat de orders worden klaargezet , als de orders klaar staan maak ik de papieren in orde voor de chauffeur zodra deze de order komt laden , ook alle ingekochte goederen verwerk ik in de computer

het is een leuke gavarieerde baan met elke dag weer andere chauffeurs en andere byzonderheden  geen dag is hetzelfde  :mrgreen:
Gelogd
Duckie84
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1991



« Antwoord #34 Gepost op: Februari 05, 2012, 11:24:34 »

Citaat van: "Toejoe68®"
Voor mijn huidige werk was ik ..........Jawel......Ambtenaar  :)
werkzaam als hovenier bij de gemeente Heiloo en alles wat erbij kwam kijken op dit vakgebied.
dus ook bosbouw.

Schilder bij 2 bedrijven en kaasboer/maker
Gelogd

Duckie84
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1991



« Antwoord #35 Gepost op: Februari 05, 2012, 11:43:26 »

Nou ik werk straks 31 jaar.
13 jaar Huisschilder.
13 jaar verfadviseur en verkoper in een groothandel.
Nu alweer ruim 4,5 jaar bedrijfswagen inbouwer in Uitgeest.
Dat houd in busjes inbouwen.
Wanden vloeren aluminiumkasten verlichting zwaailichten flitsers je noemt het maar op.
Geen opleiding daarvoor gedaan alles uit mijn hoofd.
Ik wist geneens wat een relais was.
Maar wel zwaar werk.
En dan nog Caravan's keuren en aanhangers.
Weet niet of ik dit vol kan houden tot 67.
Geestelijk wel maar lichaamelijk het is niet elke dag een Crafter vaak ook een t5 of Caddy of nemo en dan met 92 kilo en een lengte van 192 cm.
Arbeids omstandigheden kunnen beter .
Als ik net de Arbeids omstandigheden heb gezien van de eerste officiële baan van mijn zoon.
Die per 20 Februari daar kan werken als logistiek medewerker in transportbanden in Uitgeest  :huh:  :huh:
Dat was het wel.

Laatst was er iemand op tv die was met pensioen.
Al 8 jaar werkte hij niet meer.
tot zijn 27e studie en met 57 half eruit.
Was nu pas 65.
Hij had wel 30 jaar gewerkt zei hij trots.
Dat is de generatie die de DAM ONVEILIG MAAKTE EN OVERAL TEGENAAN SCHOPTE.

Als ik klaar ben 50 jaar en 1 maand
Heeee Cor wat doen we fout icon_biggrin  icon_biggrin  icon_biggrin
Gelogd

mcwilly
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 101



WWW
« Antwoord #36 Gepost op: Februari 06, 2012, 12:11:34 »

Na een paar jaar als elektromonteur gewerkt te hebben , ben ik over gestapt om machinist te worden bij de Nederlands Spoorwegen.
Ongeveer 25 jaar geleden reed ik dan ook reizigers en goederen treinen.
Nadat het spoorbedrijf comercieel moest worden ben ik bij de goederen tak blijven hangen.Was het NS Goederen>> NS Cargo >> Railion >> is het nu DB SChenker Rail Nederland.

En  rijden wij nu internationaal, hoodzakelijk Oberhausen, Neuss en Keulen.
Ook heb ik nog een tijdje naar Belgie gereden, Antwerpen Noord  en Leuven.

Hieroonder een foto van 2 jaar geleden 2de kerst dag aankomst sávonds op de Kijfhoek.

Gelogd

Mcwilly glasses9  "La Vida es Bella"
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2559


broem broem


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: Februari 06, 2012, 09:14:48 »

Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!!  :shock:

Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee??
Gelogd


mcwilly
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 101



WWW
« Antwoord #38 Gepost op: Februari 06, 2012, 10:21:03 »

Citaat van: "Henri"
Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!!  :shock:

Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee??


De trein op de foto is leeg opweg naar de maasvlakte om weer geladen te worden met ijzererts, beladen weegt de trein dan ruim 5000ton!
Het zijn ook speciale wagens 6 assen en een automatische koppeling, deze kan meer trek en druk krachten verwerken als een gewone koppeling.
De kolen treinen zijn meestal 4000 ton  in vergelijk met een gemiddelde containertein deze zijn rond de 1400 ton!
Gelogd

Mcwilly glasses9  "La Vida es Bella"
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #39 Gepost op: Februari 06, 2012, 10:34:04 »

Dries is chemisch analist bij een bedrijf dat halffabrikaten maakt voor oa de autoindustrie.
Gelogd

Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2559


broem broem


WWW
« Antwoord #40 Gepost op: Februari 06, 2012, 10:36:56 »

Citaat van: "mcwilly"
Citaat van: "Henri"
Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!!  :shock:

Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee??


De trein op de foto is leeg opweg naar de maasvlakte om weer geladen te worden met ijzererts, beladen weegt de trein dan ruim 5000ton!
Het zijn ook speciale wagens 6 assen en een automatische koppeling, deze kan meer trek en druk krachten verweken als een gewone koppeling.
De kolen treinen zijn meestal 4000 ton  in vergelijk met een gemiddelde containertein deze zijn rond de 1400 ton!


Ongekend, wat een getallen!!!!   icon_biggrin  :amen:
Gelogd


Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Antwoord #41 Gepost op: Februari 06, 2012, 01:02:29 »

oja... ben begonnen als Grafisch vakman en daarna huisvader!
Gelogd

Duckie84
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1991



« Antwoord #42 Gepost op: Februari 07, 2012, 12:37:26 »

Citaat van: "mcwilly"
Na een paar jaar als elektromonteur gewerkt te hebben , ben ik over gestapt om machinist te worden bij de Nederlands Spoorwegen.
Ongeveer 25 jaar geleden reed ik dan ook reizigers en goederen treinen.
Nadat het spoorbedrijf comercieel moest worden ben ik bij de goederen tak blijven hangen.Was het NS Goederen>> NS Cargo >> Railion >> is het nu DB SChenker Rail Nederland.

En  rijden wij nu internationaal, hoodzakelijk Oberhausen, Neuss en Keulen.
Ook heb ik nog een tijdje naar Belgie gereden, Antwerpen Noord  en Leuven.

Hieroonder een foto van 2 jaar geleden 2de kerst dag aankomst sávonds op de Kijfhoek.


Zo das gaaf.
Wat heb je allemaal gereden.
sik hippel 2400 2200 1100 1200 1300 vertel en heb je foto's van vroeger.
Top beroep :faint:
Als kind zat ik op het hek bij spoor wachten op de 4 span 2200 met erts.
De liefde voor treinen is gekomen door lok nummers.
 :huh:
Gelogd

Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #43 Gepost op: Februari 07, 2012, 08:31:50 »

Momenteel wordt ons werk geminimaliseerd door de extreme vrieskoude. Alle kleppen en knevels worden bediend door middel van de luchtdruk van de vrachtwagen, en deze komen vast te vriezen omdat het zo een dunne leidinkjes zijn en zich buiten de vrachtwagen bevinden. Elke avond wordt de hogedruk pomp afgeblazen met bedrijfslucht en tevens ook alle leidingen. Daar er zich nog restanten bevinden van water in de leidingen na het afblazen, bevriezen deze bij extreme temperaturen en is de wagen onbruikbaar. Gebruik van de wagen bij deze omstandigheden kan leiden tot ettelijke duizenden euro's schade, wat meermaals gebeurd als de klant vraagt om een dringende job toch uit te voeren. Dus daarom heb ik momenteel enkele dagen recup en kan ik me thuis wat bezig houden thumbsup
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
VonkeFTF
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: Februari 07, 2012, 05:01:27 »

Lekker Robby, een werkgever die dus wel goed nadenkt.

Mijn buurman zegt: O, chauffeur, dan werk je tenminste lekker binnen.
Ja, alleen jammer dat m'n pallets niet op commando naar buiten wandelen..
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!