3 Inch Forum
Juli 16, 2018, 01:18:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spelregels Te Koop Aangeboden Topics / Rules For Sale Topics  (gelezen 14992 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer

broem broem

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: September 12, 2007, 07:33:32 »

1) Alles wat te koop wordt aangeboden MOET voorzien zijn van een prijs!

2) Tegen elkaar opbieden wordt niet getolereerd. Als de gevraagde prijs wordt geboden, heeft het geen zin om nog hoger te bieden, men mag aannemen dat degene die de vraagprijs biedt, ook het object koopt.

3) Links  naar handelssites zoals Ebay, Marktplaats, Speurders en wat al niet meer zijn niet toegestaan; dit geldt zowel voor direkte links als via een gebruikersnaam en/of referentienummer van de aanbieding. Wil je iemand tippen over iets wat diegene zoekt, stuur een email of een PM.
Dit geldt voor alle afdelingen van het 3 Inch forum!

4) Maximaal TWEE (2) te koop advertenties per week (= binnen een periode van 7 dagen) per forumlid.

5) Het is niet toegestaan een reeds geplaatste advertentie later uit te breiden met nog meer te koop zijnde modellen.

6) Advertenties waarin niets meer te koop is (d.w.z. alle aangeboden modellen zijn verkocht) worden na 14 dagen verwijderd, advertenties waarin nog iets beschikbaar is worden na 1 maand verwijderd; in beide gevallen zonder voorafgaande verwittiging. Voor zaken die nog te koop zijn start je best een nieuw topic, dan blijft alles veel overzichtelijker.

7) Een of meerdere foto's zullen de verkoop zeker stimuleren.

Advertenties die niet aan deze voorwaarden (1 tm 5) voldoen, zullen worden verwijderd zonder verdere opgaaf van reden.

Goed om te weten: Aangezien dit een 3inch forum is, gelieve bij alle andere schalen/maten expliciet vermelden/tonen om wat voor schaal/grootte het gaat. Dit voorkomt vragen en/of teleurstellingen.

Opmerking: Indien een model in het verkooptopic wordt verkocht (d.i. als de vraagprijs wordt geboden) is het de bedoeling dat dit dan ook aan de koper wordt toegewezen. De prijs opdrijven door te schermen met biedingen van andere plaatsen waar je evt. verkoopt (wat we zeker niet aanmoedigen) wordt beschouwd als het omzeilen van de verkoopregels.

Wil
Uber spammer

[url=https://ibb.co/gy7JNR][img]https://thumb.ibb.

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: April 10, 2013, 07:19:23 »

Ik zie vaak dat er verzocht wordt om een topic te sluiten.
Deze digibeet is er achter dat je dit in de "nieuwe" forum software gewoon zelf kan doen........
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer

broem broem

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 24, 2014, 09:09:32 »

Het Te Koop forum wordt regelmatig flink geschoond, oftewel afgehandelde topics worden verwijderd.

Mocht de bezemploeg iets te voortvarend te werk gegaan zijn en je topic al weggegooid hebben terwijl je nog wat gegevens eruit nodig had, meldt het even bij een Mod want we kunnen het tijdelijk even terugzetten voor je.

pacman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 28, 2014, 02:05:34 »

nou zit ik even met de volgende vraag

als ik reageer op een advertentie geldt dan ook wie het eerst komt het eerst maalt
of kunnen verkopers een aankoop na acceptatie toch achteraf nog annuleren

hier heb ik dus een ervaring mee of ik zie het verkeerd vandaar mijn vraag
LoD
Lekker bezig
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 28, 2014, 03:30:48 »

Het probleem wat ik met het Te Koop deel hier heb is dat "bieden vraagprijs is verkocht".
Niet iedereen heeft de tijd om continue te F5en, en zo lopen zowel koper als verkoper modellen en geld mis.

Maar goed, that's only me, en het forum is verder meer dan top  thumbsup.
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 28, 2014, 04:03:42 »

nou zit ik even met de volgende vraag

als ik reageer op een advertentie geldt dan ook wie het eerst komt het eerst maalt
of kunnen verkopers een aankoop na acceptatie toch achteraf nog annuleren

hier heb ik dus een ervaring mee of ik zie het verkeerd vandaar mijn vraag

Inderdaad. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Graag reageren in het topic. Met persoonlijke berichten naar de verkoper, kunnen problemen ontstaan.

Voor de verkoper geldt dat je verkoopt als iemand akkoord gaat met je vraagprijs.
Het zou van de verkoper niet netjes zijn regel 2 van het verkoopreglement via de 'achterdeur' te omzeilen.
Stel, een nieuwe koper biedt meer dan waarvoor je verkocht hebt en onder het mom van...pb al eerder verkocht. Daar maak je geen vrienden mee.

Graag horen wij (mods) via pb de details en kunnen wij de verkoper daarop aanspreken.

Je vraag is niet verkeerd hoor.
demi10
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 28, 2014, 05:13:31 »

Mijn manier van handelen:

Als ik een bod onder de vraagprijs doe / cq een vraag over een artikel heb, vermeld ik dit in het betreffende verkooptopic.

pacman
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 28, 2014, 10:00:45 »

de kwestie omtrent de verkoop van een aantal modellen lijkt te zijn opgelost ik ben misschien wat hard van reageren hiervoor ook sorry van mijn kant maar ik wou gewoon even duidelijkheid. bedankt en nu weer verder met de fantastische hobby op zoek naar nieuwe varianten gegroet pacman.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: