Robby
|
|
« Gepost op: Augustus 17, 2012, 10:48:01 » |
|
Na veel proberen heb ik een goede oplossing gevonden. Met plasticine is maar een tijdelijke oplossing, je wrijft enkel de olie uit de plasticine over het gematteerde materiaal, waardoor je het matte opvult en daardoor terug een glans krijgt. De verschillende pasta's werken op de zelfde basis, maar de olie blijft niet langdurig werken, en worden de raampjes terug matter. Als je een raampje opgeschuurd hebt, en nadien afspoelt met water, is het mooi doorschijnend en dan wordt het bij het drogen van het raampje ook terug mat. Het probleem zit hem bij de poriën. Bij opvullen met een product, krijg je een mooi doorzichtig, glanzend raampje. Dus op zoek naar een langdurige oplossing ??? Blank vernis ::) ::) een verbluffend resultaat . Opschuren, ontvetten, drogen en dan een fijn laagje vernis er over, en het blijft voor vele jaren goed.
|
|
« Laatste verandering: November 22, 2013, 04:49:29 door Robby »
|
|
In elke volwassene schuilt een kind
|
|
|
Robby
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 21, 2012, 11:44:35 » |
|
Na veel proberen heb ik een goede oplossing gevonden. Met plasticine is maar een tijdelijke oplossing, je wrijft enkel de olie uit de plasticine over het gematteerde materiaal, waardoor je het matte opvult en daardoor terug een glans krijgt. De verschillende pasta's werken op de zelfde basis, maar de olie blijft niet langdurig werken, en worden de raampjes terug matter. Als je een raampje opgeschuurd hebt, en nadien afspoelt met water, is het mooi doorschijnend en dan wordt het bij het drogen van het raampje ook terug mat. Het probleem zit hem bij de poriën. Bij opvullen met een product, krijg je een mooi doorzichtig, glanzend raampje. Dus op zoek naar een langdurige oplossing ??? Blank vernis ::) een verbluffend resultaat . Opschuren, ontvetten, drogen en dan een fijn laagje vernis er over, en het blijft voor vele jaren goed. Voor. Na.
|
|
« Laatste verandering: Augustus 19, 2022, 04:06:46 door Robby »
|
|
|
|
|
VetteEd
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 22, 2012, 08:38:37 » |
|
Dat ziet er goed uit, Robby.
|
|
|
|
|
|
|
VW_Dutchy
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 23, 2012, 12:06:58 » |
|
Dat ziet er goed uit, Robby. welke soort vernis Robby? op waterbasis of het "ouderwetse" olie basis? quote Ook heeft olievernis een zelfherstellend vermogen; als er een klein krasje of putje in ontstaat zal dit na verloop van tijd vanzelf (bijna) verdwijnen. unquote
|
|
|
|
Leef met plezier en geniet van je hobby door ook anderen een hobby te gunnen
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: December 08, 2012, 05:36:37 » |
|
Over ruiten gesproken , weet iemand een manier om strepen van watervaste viltstift van ruiten af te krijgen ? ???
|
|
|
|
|
|
|
siku liefhebber
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: December 08, 2012, 06:41:34 » |
|
|
|
|
|
een model is mooier als er siku onder staat ......
|
|
|
Galaxie-Wil
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: December 08, 2012, 06:52:53 » |
|
Over ruiten gesproken , weet iemand een manier om strepen van watervaste viltstift van ruiten af te krijgen ? ???
Koperpoets, wrijven en blijven wrijven.
|
|
|
|
|
|
|
Robby
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: December 08, 2012, 06:55:11 » |
|
Ik probeer meestal met een afwassponsje en Dreft het meeste er voorzichtig af te krijgen, en doe het daarna voor een dag of twee in lauw bleekwater. Het verwijderd niet altijd alles, maar het resultaat is verbluffend . Ook voor vergeelde raampjes .
|
|
|
|
|
|
|
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer
broem broem
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: December 08, 2012, 07:41:42 » |
|
Spiritus.
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: December 13, 2012, 04:59:32 » |
|
Dank voor de verschillende mogelijkheden , ik zal eens zien wat ik in huis heb. Van de genoemde middelen , bedoel ik dan. Koperpoets, wrijven en blijven wrijven.
Met de tong , Wil ? Jakkes... :-[ Inmiddels vond ik een niet geheel geurvrij alternatief , het werkt wel : deodorant...
|
|
|
|
|
|
|
VetteEd
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: December 13, 2012, 09:31:07 » |
|
Wasbenzine !! Is een relatief zacht middel, dat doorgaans prima werkt (ook voor het verwijderen van stickers).
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: December 13, 2012, 01:53:13 » |
|
Wasbenzine !! Is een relatief zacht middel, dat doorgaans prima werkt (ook voor het verwijderen van stickers). Bij mijn wagentje werkte wasbenzine niet. De deodorant-methode vond ik op 't www. Een beetje op een doekje of washand en poetsen maar!
|
|
|
|
|
|
|
theo Grazy Taxi Limos
Gast
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: December 16, 2012, 02:38:34 » |
|
Ja en hoe heb je het dan gedaan ? Met welk middel !!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: December 16, 2012, 07:23:46 » |
|
Ja en hoe heb je het dan gedaan ? Met welk middel !!!!!!!!!!!!!!
Deodorant bij gebrek aan iets anders. Beetje (veel) op een zacht doekje , bv een badstof washandje , tot er zo ongeveer vloeistof door ontstaat , dan met het ruitje in kwestie poetsen over die vochtige plek. Je kunt altijd nog zeggen dat je hard gewerkt had en effe een kunstmatig fris luchtje nodig hebt :-[
|
|
|
|
|
|
|
VetteEd
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: December 18, 2012, 12:30:21 » |
|