3 Inch Forum
September 16, 2019, 09:09:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
  Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 23
1  Algemene discussies / Oude modellen / Re:MY FIRST MATCHBOX, update 17 sept 2015 op pag 3 Gepost op: Juni 11, 2019, 09:33:57
Grappig: ik had precies dezelfde set. Welke autootjes zaten erbij? Ik weet het niet meer: ik was zelf niet zo gek van de snoepkleurtjes.
2  Algemene discussies / Nieuwe modellen / Re:Norev 2019 Gepost op: Mei 20, 2019, 07:28:51
Mooi! De CX van Majorette had ook zo'n kleur (brun roque-brune, of niet citrofielen?)
3  Algemene discussies / Oude modellen / Re:in het zonnetje renault 19 cabrio van majorette Gepost op: Maart 17, 2019, 06:46:44
Volgens mij had Majorette een lijntje lopen met Renault. Het gebruik van de voor het merk typische letter en die copyrightmededeling (officiële licentie?) zie je ook bij de andere modellen uit de '90s: Clio, Twingo, Safrane...
4  Algemene discussies / Oude modellen / Re:in het zonnetje mitsubishi galant eterna / dodge challenger van matchbox Gepost op: Februari 13, 2019, 08:09:59
In Nederland beter bekend als de Mitsubishi Sapporo.

Ik heb hem zelf in groenmetallic, met de 'Hong Kong'-bodemplaat.

Blijft een bijzonder modelletje uit een bijzondere serie (RX7, Celica etc). Ze staan hier bij mij netjes tussen de andere Superfasts uit die tijd maar ze springen er wel uit, met die wat grove castings, de eenvoudige kleuren en de aparte wieltjes.
5  Overige / Kennisbank / Re:LS en GLS Gepost op: Februari 04, 2019, 08:40:39
De GLS-bodemplaat heeft de serienummers van zowel de gewone Golf (1033) als de cabriolet (1039). De keuze voor GLS zal hem wel zitten in het feit dat dat toen de meest luxueuze uitvoering was op de GTI na.

Voor zover ik weet, maar ik laat me graag corrigeren, zijn er drie verschillende bodemvarianten van de Golf I:

1. Golf LS met 'korte' bumpers. Ook het 'vulstuk' tussen motorkap en grille ontbreekt: dit modelletje is lager dan de varianten van na 1980. Serienummer 1033. Het vermelde motortype is de 1588 cc met 75 pk. Dit was in 1976 de sterkste motor, de L(S) was het sjiekste uitrustingsniveau.

2. Golf LS met 'lange' bumpers. Gebruikt met ingang van 1980, toen ook de cabriolet verscheen, die dezelfde bodemplaat gebruikt (maar waarvan het serienummer op de bodem ontbreekt). De motor is nu 1457 cc met 70 pk, in 1980 de sterkste benzineversie onder de GTI. De bovenste twee regels van de motorgegevens liggen op een kleine 'verhoging'.

3. Golf GLS. Zie hierboven, maar dan als GLS, met zowel de serienummers 1033 als 1039. Alle motorgegevens staan nu weer op dezelfde hoogte.
6  Overige / Forum aangelegenheden / Re:Grote storing afgelopen zondag en maandagmorgen Gepost op: Januari 28, 2019, 12:12:12
Top geregeld :)
7  Algemene discussies / Nieuwe modellen / Re:Norev 2018 Gepost op: Oktober 04, 2018, 01:18:02
Jep, dat zijn de 'Pilotes' die er altijd al onder hadden moeten zitten... maar die onder de DS19 zaten, waarvan de Traction per ongeluk de wielen had :(
8  Algemene discussies / Nieuwe modellen / Re:Tomica 2018 Gepost op: Augustus 29, 2018, 10:04:25
zelfverdedigings motorvoertuig???
motorvoertuig om zichzelf te verdedigen, dus landmacht ofzo  dontknow

Het leger van Japan noemt zich officieel de Zelfverdedigingsmacht (jieitai), omdat na de Tweede Wereldoorlog grondwettelijk is vastgelegd dat de strijdkrachten uitsluitend ter verdediging van de eigen staat ingezet mogen worden.
9  Algemene discussies / Oude modellen / Re:in het zonnetje cadillac fleetwood V209 van siku Gepost op: Juli 25, 2018, 08:56:43
Het model zou die van 1961 moeten voorstellen.

Klopt. Het is een beetje zoekwerk om uit te vogelen welk model nu precies bedoeld wordt omdat ALLE Cadillacs van modeljaar 1961 hetzelfde front hebben, maar het is dus een Fleetwood Series 75.

Ik heb hem ook en vind het ook een van de toppers hoor... het heeft zo z'n charme, zo'n modelletje van voor de CE-normen, de CAD/CAM computertekeningen, de soepel rollende wieltjes...
10  Algemene discussies / Significante modellen / Re:Citroën DS Gepost op: Mei 16, 2018, 03:23:42
De semi-automaat van de DS is 'achter de schermen' een conventionele transmissie. Je moet wel zelf de versnellingen kiezen, da's niet meer dan het hendeltje achter het stuur in de juiste stand tikken (je hoeft niet eens je hand van het stuur te halen). Het feitelijke schakelen en koppelen gebeurt dan via de hydrauliek. Het is altijd een vierbak.

Het blijft natuurlijk het beste werken als het hydraulisch systeem van de DS in orde is, want daar hangt het natuurlijk mee samen, net als de remmen en de stuurbekrachtiging.

Filmpje van een DS met zo'n bak HIER.

Alles over de semi-automaat in de DS: HIER.

Dit soort 'zelfschakelende handbakken' bestonden toen ook al en bestaan nog steeds, vaak ook in een combi van elektronisch overgebrachte commando's en hydrauliek voor de aansturing. Voordeel ten opzichte van een klassieke automaat is de eenvoudigere opzet (zoals gezegd vaak met een gewone bak als basis) en een kleiner verlies aan vermogen in de aandrijving. Zo'n Amerikaanse drietraps slushbox, later ook geleverd in de DS, verliest toch vrij veel vermogen in al die olie die erin rondgepompt moet worden. Niet zo erg in een auto met een V8 met minimaal vijf liter inhoud maar in Europese autootjes van de tijd wel degelijk. Ook een van de redenen voor DAF om de variomatic te ontwikkelen.

Als ik een DS had, zocht ik er zeker eentje met zo'n 'boîte hydraulique'. Ik rijd al het grootste deel van mijn automobiele leven in een automaat, nooit meer anders.
11  Overige / Overig geleuter / Re:Welke auto's heb jullie gehad? Gepost op: Mei 14, 2018, 12:19:53
Sowieso in Nederland. Het heeft er hier van gebarsten hoor. (Van de 323F ook trouwens.)
12  Algemene discussies / Significante modellen / Re:Citroën DS Gepost op: Mei 09, 2018, 08:23:01
Tijd voor nog meer generatietopics dus!

Wat betreft de plank misslaan: ik denk dat voor de oudere castings het een moeilijk model was om goed te krijgen, zeker omdat er toen nog niet met computers werd gewerkt (CadCam) om het model te tekenen. Vooral die 'aero'-neus was dus blijkbaar lastig. Die vind ik zelf trouwens de mooiste.
13  Overige / Overig geleuter / Re:auto's gespot de afgelopen maanden 26:05:2015 p45 Gepost op: Mei 09, 2018, 10:44:42
Ik was er zondag!

De toelatingscommissie bij de parking was vrij liberaal met de klassiekers hoor, zelfs een Volvo 66 kwam door de ballotage. En zo'n Panhard natuurlijk ook, maar die zijn sowieso welkom op een Citroën-evenement (hadden bovendien een eigen stand in het gebouw).

Leuk initiatief van de CX Club om een auto beschikbaar te stellen (2.0 Pallas uit 1983) om een proefrit mee te maken. Voor wie nooit in zo'n veerbollenslee heeft gereden is het helemaal een ervaring, maar ik vond het wel interessant voor het contrast met mijn eigen XM. Rijden is kopen, zei ik voor aanvang nog, want dat was met mijn XM ook gebeurd, maar één grote Troen voor de deur vind ik voorlopig wel voldoende...
14  Algemene discussies / Modellen binnen Thema's / Re:Franse politie Gepost op: Mei 02, 2018, 05:20:45
Snap ik, maar ik bedoelde meer dus tussen de verschillende uitvoeringen "Police"

O zo. Volgens mij is de 'huisstijl' een paar jaar geleden aangepast van die drie dunne strepen naar één dikke blauwe. Het is in beide gevallen gewoon de nationale politie. Als het een gemeentepolitievoertuig is dan staat dat er duidelijk op (municipale).
15  Algemene discussies / Modellen binnen Thema's / Re:Franse politie Gepost op: Mei 02, 2018, 10:53:10
Mooi werk! Maar nu weet ik nog niet precies de verschillen. Ik denk dat de ene zoiets als de voormalige gemeentepolitie is, maar heb geen idee. Eens zien of Wikipedia mij kan helpen

Het grote verschil is dat een Gendarme een militair is. Dat is dus dezelfde vorm van politie als onze eigen Marechaussee, die je in Nederland alleen in heel specifieke werkgebieden ziet (zoals Schiphol). De Gendarmerie is vooral actief in landelijke gebieden, de Police Nationale in stedelijke gebieden.
Pagina's: [1] 2 3 ... 23
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!