Titel: LS en GLS Bericht door: CitroBart op Februari 03, 2019, 01:30:07 Ik heb even geen foto voorhanden, maar weet iemand waarom Siku de VW Golf cabriolet wijzigde van LS (1033) naar GLS (1033 1039)?
Titel: Re:LS en GLS Bericht door: Niels op Februari 04, 2019, 08:40:39 De GLS-bodemplaat heeft de serienummers van zowel de gewone Golf (1033) als de cabriolet (1039). De keuze voor GLS zal hem wel zitten in het feit dat dat toen de meest luxueuze uitvoering was op de GTI na.
Voor zover ik weet, maar ik laat me graag corrigeren, zijn er drie verschillende bodemvarianten van de Golf I: 1. Golf LS met 'korte' bumpers. Ook het 'vulstuk' tussen motorkap en grille ontbreekt: dit modelletje is lager dan de varianten van na 1980. Serienummer 1033. Het vermelde motortype is de 1588 cc met 75 pk. Dit was in 1976 de sterkste motor, de L(S) was het sjiekste uitrustingsniveau. 2. Golf LS met 'lange' bumpers. Gebruikt met ingang van 1980, toen ook de cabriolet verscheen, die dezelfde bodemplaat gebruikt (maar waarvan het serienummer op de bodem ontbreekt). De motor is nu 1457 cc met 70 pk, in 1980 de sterkste benzineversie onder de GTI. De bovenste twee regels van de motorgegevens liggen op een kleine 'verhoging'. 3. Golf GLS. Zie hierboven, maar dan als GLS, met zowel de serienummers 1033 als 1039. Alle motorgegevens staan nu weer op dezelfde hoogte. Titel: Re:LS en GLS Bericht door: Hugo op Februari 07, 2019, 08:48:00 (https://i.postimg.cc/CLxmTpL9/Volkswagen-Golf-I-Cabriolet-1005.jpg)
Titel: Re:LS en GLS Bericht door: CitroBart op Februari 09, 2019, 09:53:12 Bedankt voor de info en de foto.
Maar toch zit ik nog met de vraag: "Waarom?" Er is natuurlijk een maximum aantal keren dat je een mal kan gebruiken. Maar waarom al die veranderingen? En waarom sommige daarvan (tekst op verhoging) weer terugdraaien? Zo'n verhoging is meestal indicatie van het wegfrezen van bestaande tekst en nieuwe tekst er overheen. Dus dat klopt voor versie 2. Maar versie 3, met zelfde tekst als versie 2, is weer "plat". |