Titel: NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: buttonfreak op Mei 18, 2014, 11:19:37 Lees hier meer: http://www.nytimes.com/2014/05/18/automobiles/collectibles/a-scaleback-in-die-cast-cars.html?_r=1
In de afgelopen jaren hebben we in 1:64 hetzelfde gezien: High Speed, Yat Ming en waarschijnlijk andere Chinese firma's zijn verdwenen. Namen die 20 jaar (en meer) in de diecastindustrie actief waren. Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: niva op Mei 19, 2014, 07:03:47 Ik denk ook wel dat een en ander te maken heeft met de enorme stroom doublures die er uit komt. Dat is voor verzamelaars gewoonweg niet meer bij te benen.
Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: buttonfreak op Mei 19, 2014, 08:37:28 Yat Ming heeft een serie gemaakt met pickups die nog niemand had gemaakt. Toch is ook Yatming er niet meer. High Speed maakte in opdracht van o.a. Grell, Schuco en Greenlight modellen. Ondanks dat is het failliet. Er is meer dan enkel doublures, lijkt me. Ik denk dat mensen ook simpelweg minder te besteden hebben aan luxe dingen.
Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: lil 86 op Mei 19, 2014, 10:46:35 Je moet eens zoeken onder 'Lucky Diecast'. Het zou wel eens kunnen dat Yatming gewoon verder doet onder een andere naam.
Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: buttonfreak op Mei 19, 2014, 03:20:43 Je hebt gelijk, zo lijkt het wel, want de serienamen als Road Signature zijn gekopieerd
Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: Xsarian op Mei 19, 2014, 05:40:37 Een verzameling van grotere schalen heeft het probleem dat het al snel erg veel ruimte inneemt.
Er komen steeds meer modellen uit, wie heeft daar nog de ruimte voor? Samen met het feit dat 1/18 modellen gewoon vreselijk duur zijn geworden is de lol er snel af. Ten opzichte van 5 jaar terug zijn standaard modellen van de grote merken gewoon een keer zo duur geworden (bij dezelfde modelbouwzaak). 1/18 als speelgoed zie je eigenlijk niet meer. Bburago en Solido hadden verzamelmodellen die stevig genoeg zijn om mee te spelen en bovendien bij elke speelgoed winkel te koop waren. Ik zou op de ene modelautozaak na, in Twente niet zo een winkel weten waar ze 1/18 verkopen. Verzamelaars haken om kosten en ruimte af en voor speelgoed zijn ze te duur geworden. Tja, dan wordt het een moeilijk verhaal. Titel: Re:NY Times over modelautofabrikanten en Franklin Mint in het bijzonder Bericht door: buttonfreak op Mei 19, 2014, 05:47:44 Voor de grote schalen geloof ik dat direct. Maar dat verklaart niet de teloorgang van o.a. High Speed, dat zover ik weet nooit 1:18 deed?
|