Titel: Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: Robby op Januari 24, 2012, 07:40:47 Mijn beroep is industrieel reiniger. Dat houdt in, dat we vooral aktief zijn in de Petrochemische sector, maar ook op grote voedingsbedrijven en staalbedrijven. Wij werken vooral in gans België maar hebben ook 2 vestigingen in Nederland (Rotterdam en Geleen) Waar we bij stops of shut downs met de nodige mankrachten en voertuigen bijspringen. Onze firma is gespécialiseerd in het reinigen van grote opslagtanks van Esso, Shell, Total en Vopac en tevens ook het reinigen van leidingen, katalisatoren, zuurtorens en olielekkages, ook is onze firma gespécialiseerd in het reinigen en herstellen van riolen en het reinigen van tunnels. Deze opdrachten zijn niet altijd zonder gevaar, zo zijn er giftige, zeer brandbare, zeer explosieve gassen en uiterst gevaarlijke zuren. Zo zijn er Benzeen (zwaar kankerverwekkend), Phenol (zware onherstelbare brandwonden) en H2S (een uiterst reuk- en kleurloos en zeer dodelijk gas). Het reinigen van tanks, leidingen en andere toestellen gebeurt onder hoge druk variërend van 250 tot 3000 bar, daarom is het van uiterste belang dat we de werkwijze respecteren en de werkvergunning van de klanten goed naleven. Iedereen wil 's avonds levend en wel thuiskomen. Onze uren zijn meestal onbeperkt maar op de meeste bedrijven geldt nu een tien of elf uren shift. Maar neem daar een viertal uren rijtijd bij of nog een jobje op een ander bedrijf, dan ben je snel tussen de twaalf en de achttien uur van huis weg.
(http://i842.photobucket.com/albums/zz348/Robbydom/Reparaties/50233400.jpg) Dit is mijn vrachtwagen, dit is een combi en kan zowel product opzuigen als hogedrukwerk uitvoeren. Deze heeft een debiet van 110 liter water p/min met een max van 260 bar. (http://i842.photobucket.com/albums/zz348/Robbydom/Reparaties/groot.jpg) Dit is een foto van het reinigen onder hogedruk. (http://i842.photobucket.com/albums/zz348/Robbydom/Reparaties/pr-arbriscreinig-1.jpg) Soms moeten we ook uitrukken voor een verkeersongeval waarbij gevaarlijke produkten vrijkomen of zoals in dit geval waar binnen het uur het beton volledig uithardt (ik sta in groene overall aan de vrachtwagen) persfoto. (http://i842.photobucket.com/albums/zz348/Robbydom/Reparaties/20080523-interventieE313-groot.jpg) Dit was het zo een beetje, en nu jullie beurt :roll: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: VonkeFTF op Januari 24, 2012, 07:46:17 Robby, voel je je nou meer chauffeur of reiniger? Gaaf om zo'n specialistisch opgebouwde wagen te zien.
PTO aandrijving voor de pomp? En heb je een automaat? Is het een 6x2 aangedreven auto? Voorste as van 't tanden aangedreven? Hoeveel laadvermogen gewicht/liter, heb je nou met die tank? Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Civictoria op Januari 24, 2012, 07:46:54 Ah daarom dat ik vaker die groene wagens tegenkom :mrgreen: werk namelijk ook in Geleen :mrgreen:
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Kroonmodelcars op Januari 24, 2012, 07:50:01 leuk topic idee dit! :)
Interresante baan heb je robby! :) Momenteel ga ik nog naar school, dus een vaste baan heb ik niet. Ik studeer International Business studies en zit in het laatste leerjaar. Dit is één van de weinige engelstalige opleidingen in Nederland :) Ik heb vorige week mijn contract bij de Super markt Albert Heijn opgezegt. Hier heb ik 5 jaar als vakkenvuller gewerkt. Ook mijn contract bij de MOHO holding heb ik opgezged. Ik heb daar een aantal maanden gewerkt na mijn stage. Ik werkte voor de bedrijven Worldticketshop, Onlineticketshop, budgetticket. Dat zijn wederverkopers van tickets voor evenementen. Momenteel werk ik in de bediening bij het dorpshuis :) en sta ik achter de kasso bij het Esso tankstation. Als extra bijverdienste doe ik in en verkoop van miniatuurauto's :mrgreen: zoals jullie vast wel zullen weten :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Januari 24, 2012, 08:10:07 Citaat van: "VonkeFTF" Robby, voel je je nou meer chauffeur of reiniger? Gaaf om zo'n specialistisch opgebouwde wagen te zien. PTO aandrijving voor de pomp? En heb je een automaat? Is het een 6x2 aangedreven auto? Voorste as van 't tanden aangedreven? Hoeveel laadvermogen gewicht/liter, heb je nou met die tank? PTO aangedreven vacuumpomp en hogedrukpomp. Mijn wagen is een automaat, maar ik werk soms met andere wagens ook. Automaat leuk voor in de file :D . Ben eigenlijk beide, zowel chauffeur als industrieel reiniger. Doe niet zoveel KM als jullie, maar toch om en rond de 20 000 KM per jaar. De tankinhoud bedraagd 11 000 liter, de waterbakken opzij 3500 liter voor hogedrukwerk en 1200 liter water in het koelvat voor het koelen van de vacuumpomp. Wagen weegt 17300 kg en heeft een MTM van 26000 kg. Op terrein zitten we soms op meer dan 35000 kg. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Januari 24, 2012, 08:27:43 Citaat van: "Joël" Logistics System Specialist bij Toyota Motor Europe. Uitleggen wat ik doe is nogal complex, maar dit staat er in mijn jobomschrijving: Set up complete AS400 system for new TME (Toyota Motor Europe) warehouses. Coördinate outgoing operations. Start up coördination new TME warehouses. Implementation of PL21 system in new TME warehouses: system training Management. Implementation of PL21 system in new TME warehouses: system and operational training for supervisors and team leaders. Advanced training supervisors and team leaders. Support Business Planning Department with system knowledge to take correct decisions. Support Depot Planning Department with system knowledge to take correct decisions. Preparing implementation schedule new TME warehouses. Making the new TME warehouse layout (general and detail). Follow up the implementation schedule. Support the system integration tests. Set up system for pilot. Support pilot preparation and launch on site (including pre-pilot test on side). Give extra training for people who don’t understand the processes to avoid problems during launch. Set up and support gooshi tests to confirm the system adjustments and operational consequences. System and operational preparation for final launch on site. Support final launch until knowledge of all processes is sufficient. Operational and system support to TME warehouses after launch. Immediately support of business critical processes to avoid service rate drop and to increase customer satisfaction.. Support daily ‘problems, questions, reporting, urgently investigations, queries, explanations', standby outside office hours Coördination and follow up of system changes. Discuss and schedule new development and system changes with IS. Test system changes and create test scenarios. Create new manuals for new processes, update manuals for changed processes. Create SOP’s/manuals for new processes, update for changed processes. Coordinate system changes in TME warehouses. Explain new processes on site. Performing limited production runs. Update and follow up system changes in Mercury Quality Center. Investigate special requirements for system changes in TME warehouses. Calculate cost/benefit for system changes in TME warehouses. System maintenance in TME warehouses. Met andere woorden, een job met veel verantwoordelijkheid. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Egbert2CV op Januari 24, 2012, 09:28:28 Leuk idee , Robby , dit topic... ik ga komende nacht een stukkie schrijven... ;)
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Toejoe68 op Januari 24, 2012, 09:51:32 ik werk alweer 14 jaar bij de bloemenveiling in aalsmeer en daarvan 12,5 jaar in dienst .
en alweer 11 jaar met dit systeem (http://i41.photobucket.com/albums/e272/tanzara/1526_fullimage_bloemenveilingaalsmeerAalsmeerShuttlejpg_560x350.jpg) onze eigen intern systeem . Mijn taak is om dit draaiende te houden cq storingen op te lossen zowel op de vloer als in de controllekamer . Ook bemoei ik mij met de randprocessen die aansluiten op ons systeem. Dus ik bepaal 8) ;) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: JV_WRC op Januari 24, 2012, 10:05:11 Ik werk sinds juni vorig jaar als ontwikkelingsingenieur bij BMW.
Daar hou ik me bezig met voertuigdynamische computersimulaties voor de DSC systemen. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Galaxie-Wil op Januari 24, 2012, 10:08:37 Citaat van: "JV_WRC" Ik werk sinds juni vorig jaar als ontwikkelingsingenieur bij BMW. Daar hou ik me bezig met voertuigdynamische computersimulaties voor de DSC systemen. BMW snap ik nog, daarna :huh: Heb je daar plaatjes bij :freak: :D Zal later wat over mijn job laten zien.. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Tomica op Januari 28, 2012, 01:17:55 Citaat van: "Henri" Nog ondernemers hier die een nieuwe site willen die wel conversie oplevert?? :D Ja, hiero! :mrgreen: Accepteert u ook autootjes alsbetaling? :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Jaceot op Januari 28, 2012, 11:18:56 Ik werk sinds 2006 bij de DVOM (Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie) in Den Bosch.
Wij verwerken en betalen alle facturen van de Arrondissements parketten in heel Nederland. Dat zijn er zo'n 50.000 dacht ik..... :doh: Het is veel werk, sinds deze maand zijn we gestart met een nieuw computersysteem van Oracle. Effe wennen, veel achterstanden momenteel, maar heb er wel vertrouwen in dat we binnen een maand helemaal weer bij zijn. Tja...dat is het...een facturenfabriek. :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Pieter op Januari 28, 2012, 11:36:06 Ik 'studeerde' in het middelbaar mechanica, was totaal niks voor mij, ben immers niet technisch aangelegd:). Vervolgens heb ik m'n kans op m'n 18 gegrepen en gestudeerd voor maatschappelijk werk. Ik ben van beroep nu naar volle tevredenheid wijkcoördinator in de Noordrand van Brussel, kort samengevat: coördineren van gemeenschapswachten, buurtpermantiecentrum open houden voor allerhande klachten en meldingen, repressieve acties tegen sluikstorters e.d. (beetje vroegere taak van wijkagent), buurtkrant maken, allerhande wijkgebonden initiatieven nemen. Een hele boterham maar heel boeiend, ik mag zeker niet klagen.
Leuk interessant topic trouwens! Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: cor op Januari 29, 2012, 03:11:48 Nou vooruit dan maar, hier mijn carierre.
Ik ben begonnen op de LTS, automonteur, maar direct na het halen van het diploma naar de Shell bedrijfsschool gegaan. Dit was in 1981, en werk er nog steeds. Eerst op Pernis gezeten. Begonnen in een rubberfabriek, grondstof voor de bandenfabrieken. Dit was van 1983 tot 2004 Hierna overgeplaatst naar een fabriek die plastic korrels maakte als grondstof voor oa verpakkingsindustrie. dit was van 2004 tot 2007. En nu zit ik vanaf 2007 op Shell Europoort, hier komen de olietankers binnen, Gasolie en Nafta. Het grootste schip wat ik afgemeerd hebt, was 350 meter lang. Hier lossen we de boten, doen veel interne verpompingen, en voeden de twee crude destillers in Pernis, 20km verderop. Maar we voeden ook via een pijpleiding via Venlo 2 shell raffinadrijen in Duitsland. Ik ben nu movement operator, en loop zowel buiten als binnen achter de vele panels. Binnen ben je verantwoordelijk voor het hele reilen en zeilen van de installatie, met alle administratie erbij, en je eigen collega`s ook aan het werk houden. Dus druk en uitdagend werk en op de boten kom je alle nationaliteiten tegen, dus ben regelmatig in het buitenland :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Egbert2CV op Februari 01, 2012, 01:29:40 Verder iedereen werkloos ? Ik mag 't niet hopen... :oops:
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Toejoe68 op Februari 01, 2012, 02:54:59 Citaat van: "Etince2CV" Verder iedereen werkloos ? Ik mag 't niet hopen... :oops: momenteel wel. morgen weer vroeg op :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: demi10 op Februari 01, 2012, 03:12:02 Citaat van: "Etince2CV" Verder iedereen werkloos ? Ik mag 't niet hopen... :oops: Afgekeurd :oops: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: sergoids op Februari 02, 2012, 04:17:46 Citaat van: "Etince2CV" Verder iedereen werkloos ? Ik mag 't niet hopen... :oops: Helaas wel, Ik had in september een nieuwe baan als expediteur export aangepakt maar heb onlangs te horen gekregen dat ik niet voldeed. Gelukkig ben ik door Cevora (is de beroepsorganisatie van het paritair comité 218 waartoe ik behoorde) benaderd geweest om een opleiding 'Internationale handel' te volgen. Een opleiding die toch een beetje kan aansluiten bij mijn kennis van expeditie. Maandag ga ik dus terug 4 maanden achter de schoolbanken kruipen. :) Dit is inderdaad een erg leuke topic. het is fijn om eens wat meer 'background' te weten te krijgen over de verschillende forumleden. Helaas is het qua werkgelegenheid de laatste jaren niet erg evident meer, iets wat ikzelf ook al heb mogen ondervinden. Daarom, respect voor degenen die toch de moed hebben om het roer om te gooien. Dat zijn meestal toch beslissingen die niet licht genomen worden. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Wiebren op Februari 02, 2012, 08:33:55 Citaat van: "VonkeFTF" Da's aan de N.B.C. Laan in Veghel toch? Eindje verderop zit een KV-distributie. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: frank op Februari 02, 2012, 08:44:05 ik ben inmiddels 25 jaar bij dezelfde baas die swinkels heet, oftewel de bavaria bier brouwerij en tap daar de flesjes die hier in nederland worden verkocht o.a. de private labels best bier, C1000, schultenbrau, kroon, A.H. pilsener, euroshopper en natuurlijk ook het eigen label bavaria.
een foto van mijn werkplek volgt nog ;) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Wiebren op Februari 02, 2012, 08:44:09 Voila:
(http://i80.photobucket.com/albums/j170/Wiebren/100_6229.jpg) Beetje zeldzame uitvoering rijdt eigenlijk 95% zonder aanhanger. Oit begonnen als banketbakker, daarna vrachtwagenchauffeur (70-80 ur per week :doh: :doh: ) In het magazijn gaan werken en sinds 2,5 jaar weer op de truck. Nu 40-50 uur per week. Handig als je een gezinnetje hebt en een sociaal leven :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Galaxie-Wil op Februari 02, 2012, 08:52:10 Citaat van: "frank" ik ben inmiddels 25 jaar bij dezelfde baas die swinkels heet, oftewel de bavaria bier brouwerij en tap daar de flesjes die hier in nederland worden verkocht o.a. de private labels best bier, C1000, schultenbrau, kroon, A.H. pilsener, euroshopper en natuurlijk ook het eigen label bavaria. een foto van mijn werkplek volgt nog ;) Frank jongen, VRIEND. Foto is niet nodig. We komen langs hoor. Waar en wanneer? Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Maestro op Februari 02, 2012, 09:00:46 En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper?
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Galaxie-Wil op Februari 02, 2012, 09:02:35 Citaat van: "Maestro" En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper? Dat AH het lekkuruste is. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Fardango op Februari 02, 2012, 09:44:21 Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Maestro" En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper? Dat AH het lekkuruste is. Wie de Keuringsdienst van Waarde gezien heeft weet dat er bijna geen verschil te proeven is... Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Galaxie-Wil op Februari 02, 2012, 09:50:36 Citaat van: "Fardango" Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Maestro" En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper? Dat AH het lekkuruste is. Wie de Keuringsdienst van Waarde gezien heeft weet dat er bijna geen verschil te proeven is... Ik heb lang geen tevies meer gekeken, maar wedden... Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Fardango op Februari 02, 2012, 09:52:42 Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Fardango" Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Maestro" En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper? Dat AH het lekkuruste is. Wie de Keuringsdienst van Waarde gezien heeft weet dat er bijna geen verschil te proeven is... Ik heb lang geen tevies meer gekeken, maar wedden... er was een echte pilskenner die blind moest onderscheiden welke merken het waren... en hij had ze allen fout. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: frank op Februari 03, 2012, 07:13:17 Citaat van: "Fardango" Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Fardango" Citaat van: "Galaxie" Citaat van: "Maestro" En is er nou kwaliteits/smaakverschil tussen Bavaria, AH en Euroshopper? Dat AH het lekkuruste is. Wie de Keuringsdienst van Waarde gezien heeft weet dat er bijna geen verschil te proeven is... Ik heb lang geen tevies meer gekeken, maar wedden... er was een echte pilskenner die blind moest onderscheiden welke merken het waren... en hij had ze allen fout. en toch zit er een heel groot verschil in smaak, maar met name best bier en schultenbrau hebben exact het zelfde bier, en zo zijn er meer merken met hetzelfde bier behalve A.H. pilsener, die hebben een eigen label en komt (sorrie Wil) bij mij het slechste uit de bus, een zeer wrange nasmaak. ik heb ook ooit een test gedaan met verschillende bier soorten en had er toch 3 van de 5 goed, maar die tests zijn geen garantie voor een lekker biertje, smaken verschillen heel erg in deze branche, zelf vind ik hoegaarden wit bier het lekkerste bier dat er is ;) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Frans op Februari 03, 2012, 11:24:04 Even terug naar de "beroepen" ;)
Ik werk voor het Mercedes-Benz Customer Assistance Centre en dit is het europese contact center voor Mercedes-Benz klanten. MB rijders kunnen hier terecht voor alle vragen mbt het merk maar ook mochten zij met pech onderweg staan. Daarvoor kunnen ze de "Service 24h" inschakelen waarvoor ik werkzaam ben. Wij coördineren alle pechhulp voor klanten waar ook in europa en het is mijn taak om gestrande voertuigen in een zo kort mogelijk tijdspanne met hulp van monteurs van het MB dealernetwerk en geselecteerde hulpdiensten weer mobiel te krijgen. "Service 24h" houdt in dat we 24 uur per dag & 365 dagen per jaar voor onze klanten klaarstaan maw. wij werken volcontinue in ploegendiensten. Overdag, 's-nachts, in de weekeindes en op feestdagen. Erg gevariëerd werk want geen enkele dag is hetzelfde :!: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Frederick op Februari 03, 2012, 06:00:41 Dit zegt het visitekaartje: Therapeutic Area Product Specialist Thrombo & Cardiovasculair bij het Farmaceutisch bedrijf Sanofi.
In wezen komt het neer op het bezoeken van artsen-specialisten ( zowat alles wat eindigt op -ogen en -isten ) in de ziekenhuizen van een bepaalde regio ( Belgisch Limburg ) met als doel: het geven van wetenschappelijke info aan artsen, apotheker en verpleging rond bepaalde geneesmiddelen. Het opstarten, implementeren en opvolgen van projecten en bijscholingen die de efficientie en de veiligheid van bepaalde behandelingen verhoogt. Het uitbouwen en onderhouden van relaties binnen het ziekenhuis teneinde een zakencijfer uit te bouwen op lange termijn en ervoor zorgen dat je product op de formulariumlijst staat en blijft staan. Het constant volgen van medische trainingen en het instuderen van wetenschappelijke studies, om bij te blijven. Dat zakencijfer is heel in dit verhaal natuurlijk de belangrijkste factor en om dat objectief ( enkele miljoenen euro's voor één product in mijn sectortje alleen al ) elk jaar te halen, wordt er heel wat lobbywerk verwacht. Cijferdruk + lobbywerk = stress Dit doe ik nu 12 jaar Daarvoor was ik sportfunctionaris op een stedelijke sportdienst en daarvoor werkte ik in mijn jeugd in verschillende sportclubs als fitnesscoach, aerobicsinstructeur, zwemleraar , keurturncoach, en nog van dat leuk werk. Enkele zware kwetsuren hebben me genoodzaakt om me volledig om te scholen. Al bij al heb ik er geen spijt van. Toen was het leuk, nu is dit leuk ( buiten de hoge stressfactor ) Greetzz, Frederick Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Fardango op Februari 03, 2012, 06:22:28 je hebt gelijk Frank... ook wat betreft het witbier ;)
Bokbier is ook zo'n mooie waarin ieder weer zijn eigen voorkeur heeft... en nu weer back on Topic! :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: cor op Februari 03, 2012, 07:14:42 fredrick, SANOFI had toch ook een fabriek in maassluis vroeger, gebouw staat hier aan de haven..
Was dit ook van jullie dan??? Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Frederick op Februari 03, 2012, 08:45:04 Citaat van: "cor" fredrick, SANOFI had toch ook een fabriek in maassluis vroeger, gebouw staat hier aan de haven.. Was dit ook van jullie dan??? Ik veronderstel van wel, tis ook zo'n grote doos, dat bedrijf, dat ik er niet het fijne van weet. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: marcel op Februari 05, 2012, 11:08:22 ik werk bij een import/export bedrijf van groente en fruit , tevens heeft ons bedrijf een bananen rijperij , ik werk al ruim 17 jaar bij hetzelfde bedrijf
ik ben begonnen in de voorraadadministratie en ben na 6 jaar intern overgestapt naar logistiek medewerker / loodskantoor medewerker alle verkoop orders komen bij mij uit de printer en ik geef deze aan het loodspersoneel zodat de orders worden klaargezet , als de orders klaar staan maak ik de papieren in orde voor de chauffeur zodra deze de order komt laden , ook alle ingekochte goederen verwerk ik in de computer het is een leuke gavarieerde baan met elke dag weer andere chauffeurs en andere byzonderheden geen dag is hetzelfde :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Duckie84 op Februari 05, 2012, 11:24:34 Citaat van: "Toejoe68®" Voor mijn huidige werk was ik ..........Jawel......Ambtenaar :) werkzaam als hovenier bij de gemeente Heiloo en alles wat erbij kwam kijken op dit vakgebied. dus ook bosbouw. Schilder bij 2 bedrijven en kaasboer/maker Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Duckie84 op Februari 05, 2012, 11:43:26 Nou ik werk straks 31 jaar.
13 jaar Huisschilder. 13 jaar verfadviseur en verkoper in een groothandel. Nu alweer ruim 4,5 jaar bedrijfswagen inbouwer in Uitgeest. Dat houd in busjes inbouwen. Wanden vloeren aluminiumkasten verlichting zwaailichten flitsers je noemt het maar op. Geen opleiding daarvoor gedaan alles uit mijn hoofd. Ik wist geneens wat een relais was. Maar wel zwaar werk. En dan nog Caravan's keuren en aanhangers. Weet niet of ik dit vol kan houden tot 67. Geestelijk wel maar lichaamelijk het is niet elke dag een Crafter vaak ook een t5 of Caddy of nemo en dan met 92 kilo en een lengte van 192 cm. Arbeids omstandigheden kunnen beter . Als ik net de Arbeids omstandigheden heb gezien van de eerste officiële baan van mijn zoon. Die per 20 Februari daar kan werken als logistiek medewerker in transportbanden in Uitgeest :huh: :huh: Dat was het wel. Laatst was er iemand op tv die was met pensioen. Al 8 jaar werkte hij niet meer. tot zijn 27e studie en met 57 half eruit. Was nu pas 65. Hij had wel 30 jaar gewerkt zei hij trots. Dat is de generatie die de DAM ONVEILIG MAAKTE EN OVERAL TEGENAAN SCHOPTE. Als ik klaar ben 50 jaar en 1 maand Heeee Cor wat doen we fout :D :D :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: mcwilly op Februari 06, 2012, 12:11:34 Na een paar jaar als elektromonteur gewerkt te hebben , ben ik over gestapt om machinist te worden bij de Nederlands Spoorwegen.
Ongeveer 25 jaar geleden reed ik dan ook reizigers en goederen treinen. Nadat het spoorbedrijf comercieel moest worden ben ik bij de goederen tak blijven hangen.Was het NS Goederen>> NS Cargo >> Railion >> is het nu DB SChenker Rail Nederland. En rijden wij nu internationaal, hoodzakelijk Oberhausen, Neuss en Keulen. Ook heb ik nog een tijdje naar Belgie gereden, Antwerpen Noord en Leuven. Hieroonder een foto van 2 jaar geleden 2de kerst dag aankomst sávonds op de Kijfhoek. (http://i217.photobucket.com/albums/cc223/mcwilly2/P1000276.jpg) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Henri op Februari 06, 2012, 09:14:48 Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!! :shock:
Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee?? Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: mcwilly op Februari 06, 2012, 10:21:03 Citaat van: "Henri" Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!! :shock: Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee?? De trein op de foto is leeg opweg naar de maasvlakte om weer geladen te worden met ijzererts, beladen weegt de trein dan ruim 5000ton! Het zijn ook speciale wagens 6 assen en een automatische koppeling, deze kan meer trek en druk krachten verwerken als een gewone koppeling. De kolen treinen zijn meestal 4000 ton in vergelijk met een gemiddelde containertein deze zijn rond de 1400 ton! Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Dries op Februari 06, 2012, 10:34:04 Dries is chemisch analist bij een bedrijf dat halffabrikaten maakt voor oa de autoindustrie.
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Henri op Februari 06, 2012, 10:36:56 Citaat van: "mcwilly" Citaat van: "Henri" Kijk dan, jij speelt echt met treintjes!! Super zeg!!! :shock: Ik heb altijd zo'n respect voor die giga lange ertstreinen! Hoeveel ton zeult zo'n loc nou mee?? De trein op de foto is leeg opweg naar de maasvlakte om weer geladen te worden met ijzererts, beladen weegt de trein dan ruim 5000ton! Het zijn ook speciale wagens 6 assen en een automatische koppeling, deze kan meer trek en druk krachten verweken als een gewone koppeling. De kolen treinen zijn meestal 4000 ton in vergelijk met een gemiddelde containertein deze zijn rond de 1400 ton! Ongekend, wat een getallen!!!! :D :amen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Fardango op Februari 06, 2012, 01:02:29 oja... ben begonnen als Grafisch vakman en daarna huisvader!
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Duckie84 op Februari 07, 2012, 12:37:26 Citaat van: "mcwilly" Na een paar jaar als elektromonteur gewerkt te hebben , ben ik over gestapt om machinist te worden bij de Nederlands Spoorwegen. Ongeveer 25 jaar geleden reed ik dan ook reizigers en goederen treinen. Nadat het spoorbedrijf comercieel moest worden ben ik bij de goederen tak blijven hangen.Was het NS Goederen>> NS Cargo >> Railion >> is het nu DB SChenker Rail Nederland. En rijden wij nu internationaal, hoodzakelijk Oberhausen, Neuss en Keulen. Ook heb ik nog een tijdje naar Belgie gereden, Antwerpen Noord en Leuven. Hieroonder een foto van 2 jaar geleden 2de kerst dag aankomst sávonds op de Kijfhoek. (http://i217.photobucket.com/albums/cc223/mcwilly2/P1000276.jpg) Zo das gaaf. Wat heb je allemaal gereden. sik hippel 2400 2200 1100 1200 1300 vertel en heb je foto's van vroeger. Top beroep :faint: Als kind zat ik op het hek bij spoor wachten op de 4 span 2200 met erts. De liefde voor treinen is gekomen door lok nummers. :huh: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Februari 07, 2012, 08:31:50 Momenteel wordt ons werk geminimaliseerd door de extreme vrieskoude. Alle kleppen en knevels worden bediend door middel van de luchtdruk van de vrachtwagen, en deze komen vast te vriezen omdat het zo een dunne leidinkjes zijn en zich buiten de vrachtwagen bevinden. Elke avond wordt de hogedruk pomp afgeblazen met bedrijfslucht en tevens ook alle leidingen. Daar er zich nog restanten bevinden van water in de leidingen na het afblazen, bevriezen deze bij extreme temperaturen en is de wagen onbruikbaar. Gebruik van de wagen bij deze omstandigheden kan leiden tot ettelijke duizenden euro's schade, wat meermaals gebeurd als de klant vraagt om een dringende job toch uit te voeren. Dus daarom heb ik momenteel enkele dagen recup en kan ik me thuis wat bezig houden ;)
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: VonkeFTF op Februari 07, 2012, 05:01:27 Lekker Robby, een werkgever die dus wel goed nadenkt.
Mijn buurman zegt: O, chauffeur, dan werk je tenminste lekker binnen. Ja, alleen jammer dat m'n pallets niet op commando naar buiten wandelen.. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: siku liefhebber op Februari 07, 2012, 08:01:18 ik ben bouwvakker , ook al zit ik eigenlijk nooit in de bouw !
maar meer in de wegenbouw ! ik heb een "eigen diesel zaag machine "waar ik dagelijks mee op pad ben,daar mee zaag/snij ik randjes ,stukken uit het asfalt en beton (bijvoorbeeld bij boeren waar kuil platen achter de stal liggen en die er weg moeten , die zaag ik dan in mootjes zodat ze die kunnen oppakken en kunnen hergebruiken ) specialistisch sloopwerk eigenlijk doe dit werk al meer dan 20 jaar en ben 90 % van de tijd buiten aan het werk ! zomers mooi en nu ietsjes minder natuurlijk ! wij werken met diamant zaagbladen en boren en koelen met water, mijn machine heeft een 85 PK deutz motor en is zelf rijdend met stuur in richting (staat op een grote aanhanger met een mercedes sprinter 318 ervoor ! rijd super zo n automaat !! zelfs met aanhanger trek je de meeste autos bij het stoplicht er uit als ze het niet verwachten ! kom door heel nederland maar het het meest in de bovenste helft van het land ! Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Egbert2CV op Februari 07, 2012, 08:05:16 Laat eens een keer een foto zien , Piet... of te wel :
:pics: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Super Freak op Februari 07, 2012, 09:32:20 Ik werk sinds 2002 als senior veldwerker bij een bodemonderzoeksbedrijf. Tegenwoordig moet bij alle grond die weggaat een papiertje bij zitten die zet wat voor soort grond het is. vervuild ja of nee. Wij nemen de grondmonsters daarvoor. Ook plaatsen wij peilbuizen voor het grondwater. Dit zijn pijpjes tot 1,5m in het grondwater met onderaan gaatjes waar het water doorheen kan stromen. Ze staan in de gele vierkante putjes die te her en der tegenkomt. Of in een zwarte klinkerpot.
Het bemonsteren van het grondwater hoort er dan automatisch bij. Het boren doen we handmatig. Maximaal tot 5m, maar we hebben ook twee machines. De ene (Geoprobe) hamert een monsterpijp in de grond. Deze kan worden gebruikt bij veel puinhoudende lagen en boort tot ongeveer 20m. De ander (Sonic Drill) trilt met sonische snelheid een monsterpijp in de grond maar kan tot ongeveer 50m diep. Ook bemonsteren we hopen grond die vervoerd moeten worden en we bemonsteren ook sloten voor het uitbaggeren. We meten dan de slibdiktes en nemen daar dan monsters van het slib en eventueel van de grond daaronder. Dit allemaal doen ik zo beetje in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. En eventueel ook in de rest van Nederland. Wij nemen alleen de monsters en laten die door een laboratorium analyseren. Wij weten ook meestal niet wat de uitslag is van een onderzoek, omdat wij met heel veel verschillende opdrachtgevers werken. Of we moeten er specifiek naar gaan vragen. Of als er een nader onderzoek moet komen. Het principe blijft altijd hetzelfde, maar je komt eigenlijk overal. Bouwplaatsen, bij mensen in de tuin, fabrieksterreinen of langs het spoor. Heel gevarieerd toch wel. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Februari 09, 2012, 04:54:32 Vandaag toch de vrieskoude in, het is nu min 10. klant, de kerncentrale van Doel :!: :!: De zotten :deadhorse:
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: cor op Februari 09, 2012, 03:30:07 is dat die waar Runner werkt????
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Februari 09, 2012, 04:14:55 Citaat van: "cor" is dat die waar Runner werkt???? Ik zou echt niet weten waar runner werkt, en de kerncentrale van Doel bestaat uit 4 centrales. dus de kans om hem tegen te komen is zeer klein. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Toejoe68 op Februari 09, 2012, 04:21:43 Citaat van: "Duckie84" Citaat van: "Toejoe68®" Voor mijn huidige werk was ik ..........Jawel......Ambtenaar :) werkzaam als hovenier bij de gemeente Heiloo en alles wat erbij kwam kijken op dit vakgebied. dus ook bosbouw. Schilder bij 2 bedrijven en kaasboer/maker schilder bij Vanderlaan en schilder autospuiter bij de wit Hoogovens heb ik ook nog gewerkt in de buitendienst. en per 1 maart ga ik weer varen . 8) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: coolpappa04 op Februari 09, 2012, 08:08:45 Citaat van: "Robby" Citaat van: "cor" is dat die waar Runner werkt???? Ik zou echt niet weten waar runner werkt, en de kerncentrale van Doel bestaat uit 4 centrales. dus de kans om hem tegen te komen is zeer klein. runner??, ha leuk om te weten want ik moet ong 3 maal per jaar naar doel voor een maand of 2 dus zou het leuk zijn om hem eens tegen te komen. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: cor op Februari 10, 2012, 11:10:24 HE hallo zeg niet dat hij op deze kerncentrale werkt, weet alleen dat hij ergens op een centrale werkt, maar als hij reageert merken we het wel....
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: sergoids op Februari 10, 2012, 04:28:34 Citaat van: "coolpappa04" Citaat van: "Robby" Citaat van: "cor" is dat die waar Runner werkt???? Ik zou echt niet weten waar runner werkt, en de kerncentrale van Doel bestaat uit 4 centrales. dus de kans om hem tegen te komen is zeer klein. runner??, ha leuk om te weten want ik moet ong 3 maal per jaar naar doel voor een maand of 2 dus zou het leuk zijn om hem eens tegen te komen. Ge kunt hem mischien tegenkomen in Doel 5. ;) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Elske op Februari 10, 2012, 05:11:12 Citaat van: "sergoids" Citaat van: "coolpappa04" Citaat van: "Robby" Citaat van: "cor" is dat die waar Runner werkt???? Ik zou echt niet weten waar runner werkt, en de kerncentrale van Doel bestaat uit 4 centrales. dus de kans om hem tegen te komen is zeer klein. runner??, ha leuk om te weten want ik moet ong 3 maal per jaar naar doel voor een maand of 2 dus zou het leuk zijn om hem eens tegen te komen. Ge kunt hem mischien tegenkomen in Doel 5. ;) Ja, me een stuk in zijne frak :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: coolpappa04 op Februari 10, 2012, 07:56:24 Citaat van: "sergoids" Citaat van: "coolpappa04" Citaat van: "Robby" Citaat van: "cor" is dat die waar Runner werkt???? Ik zou echt niet weten waar runner werkt, en de kerncentrale van Doel bestaat uit 4 centrales. dus de kans om hem tegen te komen is zeer klein. runner??, ha leuk om te weten want ik moet ong 3 maal per jaar naar doel voor een maand of 2 dus zou het leuk zijn om hem eens tegen te komen. Ge kunt hem mischien tegenkomen in Doel 5. ;) Ja met pot en pint :mrgreen: Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Duckie84 op Februari 12, 2012, 01:31:30 :huh:
Met een lekker wijf in een wrak. En met een lesbienne aan het bier :huh: :huh: :huh: :huh: Dat begrijpen wij domme hollanders niet :D :D :D Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: frank op Februari 12, 2012, 01:46:49 ik ben ook even de weg kwijt ;) :mrgreen:
Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op Februari 12, 2012, 08:10:43 Voor de Nederlanders die alleen hun eigen landstaal spreken :D , en de buitelandse politiek niet volgen :cry: . Doel is een dorpje, vlak naast de kerncentrale dat jaren geleden volledig onteigend werd voor het bouwen van een nieuwe container terminal. Helaas weer een blunder van de Belgische staat, waardoor deze nog niet tot stand gekomen is. :oops: Al enkele jaren geleden heeft de laatste eigenaar zijn pand verlaten, behalve één uitzondering, het lokale buurtcafé dat toevallig (of niet toevallig) Doel 5 heet. Deze heeft nog steeds zijn zelfde cafébaas en openingsuren en krijgt meer bezoekers dan Doel 1,2,3 of 4 van de kerncentrale. De weg kwijtgeraken en uitspraken doen zoals Sjon krijg je alleen door Belgische bieren te drinken. (Bieren met ballen aan hun lijf)
Ach, jongens, elk volk heeft zo zijn eigen uitspraken ;) Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: VonkeFTF op Februari 12, 2012, 10:03:53 Nou, niet alle nederlanders spreken alleen hun landstaal hoor. Het dorp Doel is hier zeer bekend, inclusief het Deurganckdok, de Oosterweelverbinding en het Baalhoekkanaal.
Allemaal zeer interessante ontwikkelingen / geschiedenis. Titel: Wat doen wij van beroep Bericht door: sergoids op Februari 12, 2012, 12:02:01 Citaat van: "Duckie84" :huh: Met een lekker wijf in een wrak. En met een lesbienne aan het bier :huh: :huh: :huh: :huh: Dat begrijpen wij domme hollanders niet :D :D :D Effe een kleine les Vlaemsch veur beginners er tussen gooien : "een stuk in zijne frak" Vrij vertaald, betekent dat : "straalbezopen zijn" "ne frak" zijnde "een jas" "tussen pot en pint" Is een zegswijze voor "terloops en gemoedelijk" Dus geen lesbiennes maar gewoon pinten pakken met de maten. 8) Titel: Re:Wat doen wij van beroep Bericht door: Robby op September 03, 2013, 03:45:23 Even dit topic naar boven gehaald omdat we nu 20 maanden verder zijn, en er weer vele nieuwe verzamelaars bij gekomen zijn.
Misschien willen zij hier ook even vertellen waar en hoe zij hun brood verdienen, en wat het plezier of het gevaar van hun werk is. Ook voor de jongens die eventueel van werk veranderd zijn. Dus laat je maar even gaan en leg het ons uit ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: cor op September 03, 2013, 06:32:09 ahhhhhhhhhhh joel, klant specialis van toyota, kan je mij zeggen wanneer mijn wagen komt, ze blijven uitstellen, word nu al december!!!, enne mei besteld, gaat zeker te goed bij toyota...
Maar ja volgend jaar met een nieuwe wagen rijden... Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: auke op September 03, 2013, 06:49:26 ahhhhhhhhhhh joel, klant specialis van toyota, kan je mij zeggen wanneer mijn wagen komt, ze blijven uitstellen, word nu al december!!!, enne mei besteld, gaat zeker te goed bij toyota... Maar ja volgend jaar met een nieuwe wagen rijden... ;D ;D volgende keer toch maar eentje op voorraad kopen Cor..... ;) Of : geduld is een schone zaak.... ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: VW_Dutchy op September 03, 2013, 06:53:46 Werk als Allround Technician bij Royal FrieslandCampina, vestiging DMV te Veghel.
Wij zorgen in een 6 ploegendienst/ "one man" funktie dat deze plant blijft draaien. (alles behoort tot ons werk; elektrisch, pneumatisch,elektronisch, mechanisch, informatica en "trouble shooter") Ter verduidelijking; de grootste zuivel raffinarderij ter wereld. (http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=cInB9OmlfQAk2M&tbnid=wLvnB5r4-0ZHAM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.mkfotografie.nl%2Farchief%2F8-juni-2012.html&ei=siEmUqDLMKH50gWT9IG4DQ&psig=AFQjCNH6CkC2Fu8ujr2pfQH9N9fH37mEsQ&ust=1378316909177416) Verder als 2e taak aangestelde StralingsDeskundige DMV en tot slot bevelvoerder bij een 60+ man grote zuivel brandweer. (http://www.brandweerdatabase.dds.nl/BVO/afbeeldingen/VT-47-VG%20%20Grave%20.coll.GL.jpg) momenteel zijn we in aanloop naar elke 6 minuten een volle tankwagen ontvangen(365 dagen per jaar) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: bugelfrei op September 03, 2013, 08:45:27 en tot slot bevelvoerder bij een 60+ man grote zuivel brandweer. Dat bedoel ik, de toetjes moeten geblust worden ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: Henri op September 04, 2013, 10:37:18 en tot slot bevelvoerder bij een 60+ man grote zuivel brandweer. Dat bedoel ik, de toetjes moeten geblust worden ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: Niels op September 04, 2013, 05:58:04 Ik ben bijna een jaar geleden als buschauffeur aan de slag gegaan voor Arriva. De stalling is een kwartier rijden en ik rijd dan voornamelijk 'in mijn eigen achtertuin'.
Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: auke op September 04, 2013, 09:48:40 Ik zie dat ik er nog niet tussen sta...dus hier komt ook mijn beroep:
Ik ben afleveringsspecialist bij de Toyota en Kia dealer in Utrecht. Ik zorg er dus voor dat alle nieuwe auto's die binnen komen van transport...gecontroleerd worden op schade's , parkeer de wagens waar ze horen...en label de sleutels. En dat is heel belangrijk...vooral omdat de sleutels van nieuwe auto's in de kluis opgehangen worden op meldcode. Daarna komen er werkorders...zodat de monteurs de auto's hun o beurt krijgen, en eventuele accesoires die besteld zijn. Daarna krijg ik een melding wanneer ze klaar zijn daarmee...en zorg dan dat ik deze auto tank en poets voor aflevering ! Voor gebruikte auto's hebben we iemand die op ons werk de occasions komt poetsen. Ik controleer of alles goed gepoetst is..en plaats dan de occasion op de fotoplek voor internet...om te adverteren... de verkoop zorgt voor de foto's en plaatst deze op internet. Daarna zet ( net hoe het uitkomt) de verkoop of ik de occasion in de showroom. Ook zorg ik voor het afleverdossier...zodat er een garantiepasje bij zit ....en kentekenbewijsmapje, etc.... En het leukste is als de klant tevreden, met hun nieuwe aangeschafte nieuwe of occasion de deur uit gaat! ;) ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: VW_Dutchy op September 04, 2013, 10:24:25 werken met auto's, dag en nacht.... ;D
betere baan is er bijna niet Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: Dries op September 04, 2013, 10:28:56 en tot slot bevelvoerder bij een 60+ man grote zuivel brandweer. Ha! Nog een brandweerman op het forum! ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: VW_Dutchy op September 04, 2013, 10:36:08 en tot slot bevelvoerder bij een 60+ man grote zuivel brandweer. Ha! Nog een brandweerman op het forum! ;) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: Robby op September 07, 2013, 06:28:47 Nog 46 uren en het is gedaan met het schone leven (vakantie) :P
De eerste 3 dagen zullen gewoon zijn gangetje gaan, en gaan door op UMICORE Hoboken. Een metaalverwerkend bedrijf dat gespecialiseerd is in edele metalen. Donderdag begint er op UMICORE, op de smelter (één van de ovens) een stop of turnaround. Turnarounds (of TAR's) zijn geplande gebeurtenissen waarin een hele proces eenheid van een industriële installatie offstream wordt genomen voor een langere periode voor het vernieuwen en / of vernieuwing. Dan beginnen we weer aan een helse drieweekse. Dat wil zeggen, 's morgens om 03.45h opstaan, om 04.45h aankomst aan onze vestiging in Herentals, vervoer toegewezen krijgen en vertrekken naar Hoboken (ongeveer 45 km rijden). 06.00h beginnen met industrieel reinigen, 12.00h tot 12.30h pauze, en eindigen met werken om 18.00h. om 18.10h vertrekken naar onze vestiging in herentals met aankomst rond 19.00h. Daarna nog huiswaarts, dus 19.15h. Dan douchen, eten en slapen, dat wil zeggen dat ik elke dag 15,5 uren bezig ben met mijn werk. Dat 3 weken continue, ook zaterdag en zondag. Daarna begint er een turnaround op ESSO Antwerpen, maar daar hoop ik van gespaard te blijven ;D Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: corvetteman op September 14, 2013, 10:35:34 ik ben sinds kort te werk gesteld op arcelor mital gent als kraanman
soorten metalen sorteren en laden van vrachtwagen (http://i1365.photobucket.com/albums/r752/corvettestingray1973/imagesCAS1R5XG_zps77801e03.jpg) Titel: Re:Wat doen wij van beroep 2013 Bericht door: niva op September 14, 2013, 06:23:29 ik ben sinds kort te werk gesteld op arcelor mital gent als kraanman soorten metalen sorteren en laden van vrachtwagen (http://i1365.photobucket.com/albums/r752/corvettestingray1973/imagesCAS1R5XG_zps77801e03.jpg) Wat een apart ding is dat! |