3 Inch Forum
Mei 07, 2024, 09:08:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welke auto's heb jullie gehad?  (gelezen 78787 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3100



« Antwoord #105 Gepost op: Mei 01, 2018, 10:28:46 »

euh, het is dus een Volvo C30 <lichte-vrachtwagen> op grijs kenteken?  drunken_smilie
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3100



« Antwoord #106 Gepost op: Mei 01, 2018, 11:14:00 »

Zeg Mazdaman, ben ik nu de enige die jouw nickname "een beetje vreemd" vindt icon_scratch

 icon_thumleft icon_thumleft

Is het lijstje al af?  Of komt de stortvloed van Mazda's nog?  Verwacht minimaal 929, 626, mx3 t/m 8 323 4x4 turbo, etc,etc, etc,........

euh, neen, het lijstje was nog niet echt af maar blijkbaar heeft mijn Widdows7 seppuku gepleegd
vermoedelijk omdat mijnheer Microschoft me een WiddowsTien wil aansmeren,
zoiets heeftie me ook al gelapt met mijn XP waar ik best wel tevree mee was, maar helaas.

Maar, waar waren we gebleven, achja, we waren op zoek naar een eerste model Toyota Supra,
maar niets gevonden,
en zo struikelden we min of meer toevallig over een lichtblauwe 1982 Mazda RX7-sa met TWR-spoilerkit



´kweet het, op deze afbeelding wassie al niet meer blauw,
er werd namelijk beslist om hem van een geel laagje te voorzien (je bent jong en je wil wel eens wat)
maarrrr,
blijkbaar had de spuiter/verver een probleempje met <welk geel>,
het zou Lambo-geel moeten worden en hij vond Ferrari-geel leuker,
er werd een gezinslid bijgeroepen (ik was toch niet thuis)
en mijn verbazing was redelijk groot toen ik na een week mijn karretje weer kwam ophalen,
hij was metallic paars/purper/violet/oftochzoiets

de scheiding, verstoting & excommunicatie werd nog maar net vermeden   BangHead violent1
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3100



« Antwoord #107 Gepost op: Mei 10, 2018, 01:16:31 »

enkele jaren later werd de RX-7 SA vervangen door een (nieuwere) RX7 FC coupe, een witte,
en ja, ik leerde uit mijn fouten,
de wagen is vandaag de dag nog steeds wit (het vliegtuig niet meer pink, maar dat was nooit mijn's)



we waren jong en we wilden wat, vooral vooruit, en snel ook
zo begonnen we aan een Mazda 323tje met 150pk



echt een leuk karretje,
maar zonder dat ik er al te veel erg in had verdween het richting lange-slungel-van-eigen-kweek.
Bof  angry1

het gezin groeide (geen idee waar al die bengels/koters vandaan bleven komen) en het wagentje ook



een Mazda 323F verscheen, en sukkelde later onder een wagen-met-vracht (gelukkig nix erg voor de bestuurster)

en er verscheen een groen paardje in onze scuderia, eh, onze stal



het onderste paardje dus, een Mazda 323C
helaas, vind daar maar eens een schaalmodel-met-verf-op van, tja  drunken_smilie

Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
LR110
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2157



« Antwoord #108 Gepost op: Mei 13, 2018, 09:52:44 »

323c, nog nooit gezien, zeldzaam toch ?
Waarschijnlijk in België nooit verkocht.
Wel via officiële dealers in Nederland ?
Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Antwoord #109 Gepost op: Mei 14, 2018, 12:19:53 »

Sowieso in Nederland. Het heeft er hier van gebarsten hoor. (Van de 323F ook trouwens.)
Gelogd
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3100



« Antwoord #110 Gepost op: Mei 14, 2018, 09:37:20 »

in die tijd (onze is van 1996) had Mazda drie modellen van de 323: een tweedeurs (onze 323Coupe) een vierdeurs (323Sedan met koffer, en eventueel een diesel) en een vijfdeurs (de 323Fastback)

onze <C> werd uit Duitsland gehaald en had met zijn 1500cc motor net 1pk <teveel> voor onze belastingsinspecteur wat resulteerde in hogere jaarlijkse wegenbelastingen
,
in Belgie hadden de meeste een 1400cc motor - 1100cc & 1300cc waren ook verkrijgbaar, alsook een 1800cc
-> DIE zou wel zeldzaam kunnen zijn

je kan die coupeetjes zeker nog vinden voor een klein prijsje
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Scoobie
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 2289


« Antwoord #111 Gepost op: Juli 30, 2018, 01:04:55 »

Een aanvulling. Er is hier ook wel wat gebeurd.

1: Subaru Justy 1.0 op grijs kenteken 1987. Studenten autotje waar we met 5 man prima comfortabel in konden. Althans ik zat comfortabel  ;D Begon steeds vaker op 2 cilinders te lopen. Rijd je lekker 120km/u op de snelweg, ineens prprprprprprppr stotterstotter 80 km/u. Nog wel aan gerommeld maar toch maar weggedaan.
2: Toyota Starlet 1.3 Friend 1993. Vele jaren na de Justy. Woog weinig en had redelijk vermogen. Lekker snel dus. Maar totaal geen comfort. 100.000km in iets meer dan 2 jaar gereden. Heel Europa door en woon werk 200km per dag.
3: Mitsubishi Colt 1.8 Gti 1993. Mijn eerste hobby-auto. Lag strak op de weg, lekker snel.
4: Toyota Yaris 1.0 2001. Opvolger van de Starlet. Lekker comfortabel boodschappenwagentje.
5: Subaru Impreza GT Turbo Plus 1998. Opvolger van de Colt. Was mijn droomauto toen. Verlaagd, ultraleggera OZ velgen, Pirelli P-Zero Nero banden. Wat een wegligging. Snel ook maar zuipen als een tempelier. Door vijfde deur wel geschikt als vervoer voor gezin.
6: Toyota Corolla Verso 1.6 2002. Opvolger van de Yaris wegens groter gezin. Inmiddels 6 jaar in ons bezit. Betrouwbaar, betaalbaar, comfortabel. Blijft denk ik nog wel even.
7: Subaru Impreza WRX Prodrive 2003. Opvolger van de GT Turbo. Veeeeeeeeel sneller. Binnen 5 seconden naar 100, top boven de 250 km/u. Wegligging was minder dan van de GT. Zoop ook een stuk minder. Na ongeval en reparatie nooit meer de oude geworden helaas.
8: Renault Twingo 1.6 RS 2009. Opvolger van de WRX. Heel andere auto. Groot formaat kart. Comfort is ver te zoeken. Woon werk is nu 10km dus goed te doen. Rijd deze bijna 2 jaar dus het wordt tijd voor iets anders.
9: Volvo V70 2.0D 2009. Opvolger van de Corolla Verso. Fantastische reiswagen. Inmiddels al 5 jaar bij ons en over de 300.000 km.
10: Volvo V70 R AWD Laser Blue 1998: Opvolger van de Twingo. Helemaal volgeladen met accessoires. Met de eerste Volvo navigatie. Heerlijk hulpeloos ding. Verbruik 1 op 7.
11: Volvo 240 GLE 1993: Opvolger van de V70 R. Ontspannen deinen over 's heeren wegen. Na vele elektrische mankementen verkocht. Is mechanisch onverwoestbaar.
12: Volvo C70 T5 Summum 2007: Opvolger van de 240. In april 2018 gekocht met de hoop op een mooie zomer. Ik heb nog nauwelijks met het dak dicht gereden.
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #112 Gepost op: Juli 30, 2018, 01:26:30 »

Interessante "autoreis". Van Justy naar V70 en van Colt naar C70... A-typisch, mag je toch wel zeggen, denk ik
Gelogd

Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #113 Gepost op: Juli 30, 2018, 10:01:26 »

Leuk om terug te kijken met die BMW's Ron. Je zou willen dat je ze nog had!
Gelogd

bram ascona
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 864



« Antwoord #114 Gepost op: Oktober 18, 2018, 04:02:28 »

Eens een update plaatsen van mijn wagen park/ 1op1 verzameling ondertussen  laughing7


Bovenaan nog steeds mijn eerste auto geërfd van mijn grootvader ondertussen al 11 jaar in bezit.
1986 opel ascona LS 4deurs 1.3s origineel porselein blauw laten overspuiten in snake skin green van Chrysler.

2de rij links
1986 hammond&thiede opel ascona GT 1.8i  beperkte productie van 2900 stuks je kon ze bestellen bij opel en werden gebouwd door H&T . Ze ijn allemaal genummerd mijn is nr 1581

2de rij rechts
1983 keinath c3 (opel ascona) 1.6s enkel op bestelling gemaakt bij keinath zelf meer luxe cabrio versie met veel optie's. De meeste zijn gans wit uitgevoerd, dus alles aan de buiten kant mee wit gespoten.
Ze zijn niet genummerd maar er zijden slechts 425 van gebouwd zijn.
Deze heeft sinds 1996 in een schuur gestaan van eerste eigenaar. Volgens de eigenaar zou het nummer 31 zijn, zo was het hem toch gezegt toen hij de wagen ging ophalen bij aankoop.

3de rij links
1986 opel ascona GT 2deurs 1.6s
Mijn huidige daily. Gekocht van eerste eigenaar geheel origineel zonder schade of roest met aankoop factuur en bestel bon er nog bij. Heeft slechts 96.000km gelopen. Rijd heerlijk.

3de rij rechts
1981 opel ascona luxus 2deurs 2.0i (swap)
Een van de eerste gebouwde ascona c, officeel zijn ze van 82 pas. Ondertussen op 2 jaar tijd al meer als 30.000km mee gereden zonder problemen.

4de rij links
1984 opel ascona SRE 5deurs 1.8i
Barn find stond al stil sinds 2003. Speciaal aan deze is dat dit een van de laatste SRE is, is van eind 84 en toen werd de facelift door gevoerd. Deze kleur is eigelijk al van de facelift GT sport uitvoering wat wel speciaal is.

4de rij rechts
1983 opel ascona CD 4deurs 1.8i
De top uitvoering van die tijd, deze heeft de optie's servo stuur, elektrische ramen, radio cassette speller met elektrische antennen, elektrische spiegels en boordcomputer.

5de rij links
1991 opel omega A caravan 2.0i
Ook een wagen die je bijna niet meer ziet rijden, vooral door roest proplemen. Wat deze ook heeft wordt nu opgelast en zal dan dienen als daily. Slechts 95.000 km op de klok, dus nog zeker goed voor 100.000 meer.

En dan de 5de rij rechts
1988 opel ascona GLS 1.6s automaat.
Eigelijk bedoelt als sloper omdat een papier kwijt was. Maar omdat de wagen nog zo hard is en deze ook maar 85.000 km heeft toch maar besloten om hem in orde te zetten. Papier zijn nu aangevraagt bij de politie.
Gelogd

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!