3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 05:34:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lesney Major Pack 2 Bedford Walls ice cream truck  (gelezen 3217 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peerke
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 34



WWW
« Gepost op: April 05, 2020, 05:51:43 »

Nu had ik al enige tijd een losse beschadigde trailer liggen van dit Major pack, maar helaas niet de bijbehorende truck.
Wel had ik nog een paar losse Bedford S-type trucks van de latere low-loader, de Lesney 27-B
Het zijn bijna dezelfde Bedford trekkers, alleen is de 27-B trekker iets kleiner dan de MP-2 trekker. En de koppelingen zijn precies omgekeerd.
De MP-2 heeft de koppeling aan de trekker zitten en de 27-B aan de trailer. Zoals je hier kunt zien:


De maat van de kleinere Bedford trekker was niet echt een probleem, alleen kun je dan geen hele scherpe draai meer maken, omdat dan de trailer de cabine raakt bij een grote uitslag. Maar voor een statisch model geen probleem dus. Alleen even puzzelen dus hoe ik een koppeling kan maken op die kleinere trekker.
Daarvoor heb ik van een kapotte Saracen Personnel carrier een bevestiginspost los geslepen, en daar M2 draad in getapt en met wat ringetjes en een M2x4 boutje vastgedraaid in het koppelingsgat. Daarna de nieuwe koppelingspost afgeslepen op de gewenste hoogte, en daarna een sleufje er dwars in geslepen en daarin een stukje van een afgedraaide spijker vastgelijmd met superlijm en bakpoeder en daarmee had ik weer een functionerende koppeling die in de trailer past.


Hier zie je dus de losse trailer en 2 van die losse 27B lowloader trekkers, waarvan de linker de nieuwe koppeling heeft.


En hier het verschil tussen de aangepaste 27B en de originele MP-2 trekker.

Daarna zoals gewoonlijk alle lak van trekker en trailer verwijderd en hier en daar wat bijgewerkt. En de benodigde kleurtjes blauw en creme/ivoorwit gemengd en truck en trailer met de airbrush weer vers in de lak gezet.

Hier de trekker met trailerbodem voor de samenbouw van de trailer:


En hier de nieuwe combinatie:


En tot slot nog een vergelijking met een originele decal-loze echte Major-Pack 2 versie van deze combinatie:


Met vriendelijke groeten,
          Peer.

P.S.: als iemand nog een losse dieplader trailer heeft liggen voor de 27B, of er een weet, hou ik me aanbevolen  happy7

« Laatste verandering: April 06, 2020, 09:46:13 door Peerke » Gelogd

Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
Wouter kragt
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #1 Gepost op: April 05, 2020, 07:06:34 »

Hier is iemand lekker druk bezig geweest en ook dit resultaat mag er weerwezen echt fraai werk geleverd.
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: April 06, 2020, 09:42:47 »

mooie samenvatting Peer
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!