3 Inch Forum
Mei 02, 2024, 08:25:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: in het zonnetje : toyota corolla 30 van tomica  (gelezen 7027 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Gepost op: December 05, 2020, 12:57:58 »

de dagen worden korter ..  daarom maar weer eens een leuk  icon_sunny doen ...

en vandaag is het de toyota corolla 30 van tomica



ik heb deze wagen bij een mede forumlid kunnen kopen een tijd geleden , ondanks de bespeelde staat ben ik erg blij met deze wagen ..  de auto is leuk herkenbaar met het 1:1 model , de auto is duidelijk bejaard want echt lekker rijden doet hij niet meer .. ach ja deze auto mag lekker genieten van zijn oude dag hier in mijn museum



zo aan de voorkant te zien staat menig paaltje en hekwerk scheef dankzij deze wagen , toch kan ik de voorkant waarderen en heeft gelijkenissen met het 1:1 model



de achterkant is ook leuk gedaan .. ook hier zijn de beschadigingen duidelijk aanwezig ...  



de bodemplaat is voorzien van enige info ...

een leuk model vind ik zelf ,, wat vinden jullie van deze wagen .. en hebben jullie varianten staan of een model in betere staat ik zou zeggen laat de foto's maar komen

graag weer tot een volgend  icon_sunny

 cya
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #1 Gepost op: December 05, 2020, 10:33:41 »

Leuk model ken deze eigenlijk niet zo van Tomica.

Mijn eerste gedacht is dat die van een oud vrouwtje is geweest met al die kleine schades.
Dan zou die motorisch toch goed moeten zijn. Het blijft tenslotte een Corolla.

Zou wel willen voorstellen wat aan de onderkant te doen. Goed schoonmaken lijkt me handig, als je tips wil kan je het beste Marcel vragen. Die heeft een bijbaantje als minituurautopoetser bij Cor. Zou zonde zijn als die leuke Corolla wegrot.

Volgens mijn boekje is dit nummer 108.

En die is er in vier varianten (tot uitgave boekje).

1. Metallic lila, rood interieur (oude velgen glad)
2. Metallic lila, rood interieur (oude velgen geribbeld)
3. Metallic lila, rood interieur (velgen zoals getoond op de foto's)
4. Metallic groen, rood interieur (velgen zoals getoond op de foto's)

Dan heb jij dus nog zilvergrijs, en is er volgens google nog een witte, een groene met zwart interieur en een groenmetallic van TL.
En wellicht nog wel wat.

Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #2 Gepost op: December 06, 2020, 12:35:00 »

toen ik de foto zag van de bodem had ik ook zoiets van mmmm  even borstelen .. en dat is gedaan .. hij is nu wat schoner :)  dank voor je extra info over dit model ..
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!