3 Inch Forum
Mei 16, 2024, 10:11:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Herr Rudolfs' Restoraties en Customs  (gelezen 116172 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #90 Gepost op: December 03, 2017, 05:29:57 »


Op het Hotwheels forum begrijpen ze deze kleur niet. Misschien had ik het niet 'Metalflake Beige' moeten noemen...  tongue7


Die mannen hebben d'r gewoon geen verstand van!  evil6

Laat ze het maar niet horen!!   tongue7
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #91 Gepost op: December 03, 2017, 05:33:50 »


Op het Hotwheels forum begrijpen ze deze kleur niet. Misschien had ik het niet 'Metalflake Beige' moeten noemen...  tongue7


Die mannen hebben d'r gewoon geen verstand van!  evil6

Laat ze het maar niet horen!!   tongue7

Puh! Ik als Matchbox-man in hart en nieren durf dat gerust hoor!  boxing
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #92 Gepost op: December 03, 2017, 09:42:07 »


Op het Hotwheels forum begrijpen ze deze kleur niet. Misschien had ik het niet 'Metalflake Beige' moeten noemen...  tongue7


Die mannen hebben d'r gewoon geen verstand van!  evil6

Laat ze het maar niet horen!!   tongue7

Puh! Ik als Matchbox-man in hart en nieren durf dat gerust hoor!  boxing

Hahaha!
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #93 Gepost op: December 09, 2017, 08:58:18 »



Ik vind de blisters van Hotwheels doorgaans spuuglelijk, ...maar deze niet. Wat een plaatje zeg... Erg geslaagd artwork. De hele Porsche serie ziet er trouwens erg goed uit.





Ik was eigenlijk bezig met een ander wagentje, maar die liep vandaag totaal in de soep. Om de frustratie wat te beperken ben ik aan de slag gegaan met de Porsche 917K van Hotwheels. Het origineel ziet er best aardig uit, maar ik stoorde me aan dingen die ik zelf makkelijk zou kunnen verbeteren. 'Een simpele wheelswap' bleek meer werk dan verwacht. Maar ik ben blij met het resultaat. Wielen komen van een vrachtwagen schaal 1:87 meen ik, waarvan ik de voorste heb versmald. De binnenkant van de spatborden heb ik wat uitgeslepen zodat de wielen niet zover naar binnen hoeven te staan. De wagen is namelijk behoorlijk verlaagd. Het grote brok plastic achter onder de body was ook een doorn in het oog. Nu matzwart gespoten en gedetailleerd met zilver en transparant rood voor de lampen. De bovenkant van de body gedetailleerd met panellines en het motorblok een zwarte wash gegeven.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Antwoord #94 Gepost op: December 09, 2017, 11:32:50 »

Wow respect  headbang Goed gedan wheelswap met wash en nu er is helemaal nieuwe model!
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #95 Gepost op: December 10, 2017, 12:03:50 »

 love10
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #96 Gepost op: December 10, 2017, 08:26:55 »

Thanks guys!







Vandaag nog een Porsche aangepakt.
En wel de 914. Het lelijkste eendje uit Stuttgard. Maar wanneer ie raceklaar wordt gemaakt wordt het toch wel een brute underdog. Vers uit de mooie blister was het best een oke wagentje, maar kon ook nog wat extra detailwerk gebruiken. Lichten, panellines, raamkozijn rond de voorruit, en de achterste pilaren geschilderd. De met rubberen bandjes geschoeide Kreauto-wieltjes heb ik goud gemaakt. Ik had een vermoeden dat em dat goed zou staan. Achteraan heb ik de spoorbreedte wat groter gemaakt. Tja, wat moet je anders op zo'n winterse dag als vandaag.  ;D



Hierboven naast zijn standaard, maar o zo mooie matchbox zusje, die ik van Marcel had overgenomen.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #97 Gepost op: December 23, 2017, 07:18:58 »









Geen temperaturen om te kunnen spuiten, maar wel zin om te fröbelen. Dus begonnen aan het volgende project die op het lijstje stond. De AMC Javelin AMX uit de Forza Motorsport serie van Hotwheels. Een prima wagentje, maar standaard heeft ie het net niet. Een musclecar met achter even kleine wielen als voor... What were they thinking at Mattel's... Dus een wheelswap gedaan inclusief verlaging. De ronde wielopeningen wat veramerikaanst. Dat ronde deed me erg aan de vintage Javelin van Matchbox denken... Zelfs daar vond ik dat al een fout. Uiteraard moest er aan de binnenkant ruimte gemaakt worden voor de brede bandjes. Zowel in het chassis, als aan de binnenkant van de spatschermen.  Los van de XBOX graphics heeft ie genoeg authentieke tampos dus heb enkel degene hoeven te verwijderen die er niet op horen te zitten. Enkel de Forza tampo op de motorkap laten zitten. De tekst stoor me niet zo, en heb geen zin om het geheel af te plakken enzo. Dan wat details, et voila! Ik vind em prima.  glasses9
Enjoy.
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #98 Gepost op: Januari 08, 2018, 06:48:32 »



Toen deze 'Headstarter' van Hotwheels uitkwam afgelopen jaar was ik meteen verliefd. Het is een cartoonversie van een '60s Formule wagen (Ik vermoed een Honda uit 1967). Vreemd want ik heb heel weinig met Formule-autos uit die periode, maar dit modelletje heeft voor mij de perfecte Hotwheels-vibe meegekregen. 'Attitude'. Hij oogt ook nog eens vintage vanwege dat gekke coureurskoppie wat erin geplaatst is. Nauwelijks te zien wat voor details het gezicht heeft, maar met een beetje verf haal je er duidelijk een ouderwetse racebril uit.

En hoewel de wagentjes voor mij al perfect zijn kan het geen kwaad om er een stel te upgraden. Dus: Clearcoat, wheelsswap, De stalen velgen achter waren te smal dus heb ik ze verbreed en respectievelijk goud en magnesium grijs geverfd, coureur en mechanische onderdelen gedetailleerd.









Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #99 Gepost op: Januari 08, 2018, 08:28:48 »

Nice!!  glasses9
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #100 Gepost op: Januari 14, 2018, 11:15:13 »

Iets wat ik tegenwoordig nog maar zelden doe: Vantevoren w.i.p.s laten zien. Geen idee waarom eigenlijk. Faalangst? Anyway... Het customizen ligt ook een beetje op zn gat in huize Rudolf. Naast dat ik het druk heb en op gezette tijden weer lui ben, is deze periode van het jaar ook nog eens zeer ongunstig om met lakken in de weer te gaan. Ik beperk me daarom tot het upgraden van de wagentjes, zonder ze een full respray te gaven. Het koude en vochtige weer is funest voor een fatsoenlijke laklaag.

Gisteren op de Namacbeurs kwam ik 'onze' Fred tegen (Sibbele Sibbeltje) en voelde me schuldig omdat ik hem niet zo 1 2 3 herkende (maar met mensen van het forum gebeurd dat meestal ook pas na een jaar na de eerste ontmoeting, haha) en omdat hij naar de chrysler vroeg die ik van em had gekregen om te customizen. Later bedacht ik me dat ik hem gewoon wat foto's had kunnen laten zien op mijn camera. Nouja, bij deze dan:

Wip 1:

^ Gamda Koor Chrysler Imperial zoals ik em gekregen had.


^ Huidige status.

Gestript, geveild en geschuurd in voorbereiding op een candyapple paintjob. De base is hoogstwaarschijnlijk onbruikbaar omdat ie vervormd is. Ook in de delen die kleine details bevatten zoals de grille en het kontje. Dat zal ik waarschijnlijk moeten scratchbuilden. Maar hoe...
De wielen komen van Hotwheels. Ander schaal, maar door de overdreven grote formaten die sommige Hotwheels gebruiken passen ze heel realistisch onder de Chrysler.
Oh, dit zijn trouwens ouwe foto's. Ondertussen is het interieur ook al van een kleurtje voorzien.

Wip 2:

^ Van een Chevrolet SS (Chevy Opala) Probeer ik een Opel Commodore te maken. MAar dat betekent ook weer een nieuw frontje scratschbuilden. Nog moeilijker dan de Chrysler omdet het kleiner is en omdat het uiteindelijk een standaard Opel-front moet worden.

Wip 3:

^ Voor een build-challenge op het Hotwheelsforum ben ik met deze Chevelle bezig. Maar na deze foto is de paintjob helaas in de soep gelopen. Ik kan dus weer van voor af aan beginnen... (Moeilijk plamuurwerk...)
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #101 Gepost op: Januari 14, 2018, 04:38:34 »

Een bezige man met mooie resultaten glasses9 glasses9 glasses9
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1090


« Antwoord #102 Gepost op: Januari 14, 2018, 08:19:10 »

Mooie update!   Ideetje; Kun je geen sloop Siku Record gebruiken voor het front van Opala?

Grtz

Fred
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #103 Gepost op: Januari 14, 2018, 08:29:09 »

Mooie update!   Ideetje; Kun je geen sloop Siku Record gebruiken voor het front van Opala?

Grtz

Fred

Dat idee had ik inderdaad met Bram besproken p het andere forum. Ergens ben ik wel benieuwd of ie zou passen, maar van de andere kant... dan zou ik net zo goed de Siku kunnen opknappen. Om te scratchbuilden heb ik denk ik inmiddels de perfecte koplampjes gevonden. Dat scheelt iig alweer wat.  happy3
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #104 Gepost op: Januari 14, 2018, 10:45:52 »

Oeff, die Chevelle gaat vet worden.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!