3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 12:03:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schuco vs Norev: Renault 5  (gelezen 3900 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Gepost op: Juni 08, 2019, 09:07:21 »

Uit de samenwerking tussen Norev - welke een nieuwe 3inch serie wilde uitbrengen - en het noodlijdende Schuco zijn een aantal modellen voortgekomen waaronder in 1974 deze Renault 5.



Het model staat bij veel verzamelaars in de vitrine met de deuren op een kiertje of een beetje hangend uit de stijl.



Daarnaast heeft het model de neiging om óf naar links óf naar rechts over te hangen.



Schuco heeft het bij vier kleuren gehouden. Het blauw metallic dat in lichter en iets donkerder is uitgebracht, de groene, neonoranje en de goudkleurige. Uiteraard in de bekende plastic vitrineboxjes met inlegvel, onder nummer 301 871. De Norevs zijn in vele kleuren uitgebracht.



De Schuco hebben voor zover ik weet vier tinten wit/grijs als interieurkleur. De Norevjes kunnen vanbinnen ook rood of bruin zijn en hebben een andere wieltjes na 1976.



De bodemplaat is iets aangepast voor de Norevs, uiteraard met de naam van de fabrikant en Made in France.
De Norevs zijn op blister uitgebracht en in verschillende typen vensterdoosjes. De nummering is gelijk aan de Schuco.



Mocht je nog aanvullingen en variaties hebben, ik zie ze graag hieronder.  thumbsup






Gelogd

lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #1 Gepost op: Juni 10, 2019, 12:29:33 »

Mooie review van een samengesteld gezin.

Ik wist trouwens niet dat er modellen waren met een Norev bodemplaat en Schuco wieltjes.
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #2 Gepost op: Juni 10, 2019, 07:54:55 »

Tja, wat valt hier nu nog aan aan te vullen??  confused2 confused2
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #3 Gepost op: Juni 11, 2019, 09:12:33 »

wat een mooie collectie ... 

ik vind de auto leuk maar de deuren zijn een minpunt ...  het model had beter gesloten deuren kunnen hebben ...

het naar links of rechts hangen valt bij de modellen die ik heb staan mee ....

ja aanvullingen  dontknow
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 11, 2019, 04:24:15 »

Mooie review van een samengesteld gezin.

Ik wist trouwens niet dat er modellen waren met een Norev bodemplaat en Schuco wieltjes.
Ook de BMW 2002, als ik het wel heb
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!