3 Inch Forum
Mei 08, 2024, 07:48:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 40 jaar Mercedes-Benz G-klasse  (gelezen 6365 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Frans
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4110



WWW
« Gepost op: Februari 22, 2019, 07:59:23 »

40 jaar Mercedes-Benz G-Klasse, een auto die nooit oud geworden maar door de jaren heen gerijpt is. Al in 1969 besloten van Daimler Benz en Steyr-Daimler-Puch om samen te werken met als doel de ultieme machine te creëren die zowel op het asfalt als daarnaast onstuitbaar moest zijn. Dit was 50 jaar geleden en na een  ontwikkelingsfase van 10 jaar werd in februari 1979 de G-klasse onthuld.



De originele Mercedes-Benz G-klasse (interne benaming 460) was een echt werkpaard en een offroad-koning, je vrijwel overal heen rijden. De uitrusting was, netjes gezegd, spartaans en zaken als zachte materialen, mooie afwerking of sfeerverlichting waren toendertijd veel minder belangrijk dan nu, nu is dat weer anders.
In 1990 kwam Mercedes-Benz met de “nieuwe“de G-klasse (interne benaming 463). Deze was zo populair dat hij in productie bleef tot 2018, met uiterlijk minimale aanpassingen. Het interieur ging wel flink op de schop in de loop der jaren en werd meer en meer aangepast aan de luxe personenwagens van Mercedes-Benz. Ook werden de motoren véééél groter. De G500 uit 2009 had een heel dikke V8 en in 2002 lukte het AMG zelfs om een 6,3-liter V12 in de G-klasse te proppen. De V12 was niet de enige “dwaze” uitspatting gezien de AMG G63 6x6en zijn zws wielen. Houd het nu op ? Nee hoor, je kunt nog steeds bij Mercedes-Benz terecht voor een G-klasse maar het huidige model is zoals Mercedes zelf zegt “verbeterd maar niet veranderd” Hij is gegroeid, het koetswerk is 10 cm breder maar staat, zoals een echte terreinwagen betaamd, nog steeds op een ladderchassis maar is door alle veiligheidssystemen en rij assistenten helemaal up to date.

Natuurlijk heb ik nog meer foto’s want praatjes vullen geen gaatjes, enjoy.

De G-klassen van Matchbox als eerste.





En dan de G-klassen van Siku


Een geslaagde kopie van de Siku G-klasse komt van Welly en RealToy. Net ietsje kleiner dan de Siku maar verder zeer geslaagd


De Polizei is van RealToy en de Holiday Club van Welly


Leuk zijn deze 2 bij elkaar, een vroege 460, de groene Conrad en een nieuwere 463, de zilveren Kyosho



Een paar “dikke” G-klassen dan, 2 maal de AMG G63 van Majorette & Tomica en 1 G500 van Maisto.



Een beetje vreemd maar wel lekker is de G-klasse van Darda



En onder het motto een beetje vreemd maar het is een Mercedes-Benz dus moet ik hem in mijn verzameling hebben, HotWheels poging van de G-klasse, dit model komt uit hun “bling” reeks.
De hier afgebeelde blauwe G-klasse is een plastic kopie van Dickie.


En nu wel allemaal jullie G-klassen showen hè  wave
Gelogd

!! Al mijn modellen zie je op mijn FB pagina !!
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 22, 2019, 08:25:47 »

Alleerst 2 Mercedes G65-AMG modellen. De witte nieuwste van Majorette en de grijze van Alloy



Daarnaast nog 3 Kyosho: 1 G500 en 2x G55-AMG modellen


De 2 witte van Kyosho lijken op het eerste gezich identiek, maar als je wat langer kijkt ...
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 22, 2019, 09:51:16 »


Welly

Onbekend

SIKU 1:50

Y.T.G.F.

Schuco 1:72
« Laatste verandering: Februari 22, 2019, 09:57:26 door buttonfreak » Gelogd

Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 03, 2019, 04:32:19 »

In het restauratietopic -of is het creatietopic- heb ik een paar plaatjes geplaatst van de G 6X6 in verband met een aanpassing



Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!