3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 07:36:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: in het zonnetje ford zephyr 6 estate car van husky  (gelezen 5760 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Gepost op: September 05, 2018, 07:09:30 »

het is weer de hoogste tijd voor een  icon_sunny en vandaag is het de

ford zephyr 6 estate car van husky


ik heb deze auto nooit in mijn speelkist gehad en ik heb deze auto pas veel later ontdekt en heb de auto op een gegeven moment kunnen toevoegen aan mijn collectie

de auto is klein , zeer licht , rijdt redelijk , en is denk ik vanaf de zijkant gezien wel leuk herkenbaar met het 1:1 model



de voorkant vind ik leuk , ziet er eigenwijs uit  thumbsup en is leuk herkenbaar weer met het 1:1 model , wel is de voorkant erg breekbaar , voorzichtig mee spelen en geen botsing maken  nono



de achterkant is aardig gedaan had iets meer details willen zien in de achterlichten , de achterklep kan open en sluit redelijk goed af



de kofferbak ruimte is zeer goed .  je kan deze auto prima gebruiken om mee naar houten te gaan .... passen genoeg aanwinsten in  laughing7



de bodemplaat is voorzien van wat leuke info

wat vinden jullie van deze auto ?  

ik weet dat er een rode versie van bestaat .. en misschien zijn er nog wielvarianten ?  

laat de varianten maar zien hier ....   maarten  icon_study  read2

graag weer tot een volgend  icon_sunny

 cya
« Laatste verandering: September 06, 2018, 04:56:47 door marcel » Gelogd
niva
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 796


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: September 05, 2018, 07:18:22 »

Een leuk model, ik had 'm vroeger als jochie ook. En inderdaad, ze wegen zowat niks de meeste Husky modellen.

In mijn woonplaats had je een schitterende speelgoedwinkel (snif, die goeie oude tijd), honderden modellen stonden er in een aantal prachtige vitrines.
Die rijen Dinkies kon je alleen van dromen, die kreeg je alleen voor je verjaardag of met Sinterklaas.

Ik heb er geweldige herinneringen aan; bijvoorbeeld als je niet huilde bij de tandarts .... beloning een modelletje. Zo haalde ik o.a. de Jaguar XJ6 van Husky binnen.
En de citroen Ds en de .....
Afijn, deze winkel zat recht tegenover de school  icon_sunny
Gelogd

VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: September 06, 2018, 09:56:52 »

prima exemplaar Marcel..
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: September 06, 2018, 11:57:12 »

Na een paar keer lezen zie ik het, wat ik voor vreemds zag... Zypher mag Zephyr zijn

Apart model wel,typisch Husky ook
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #4 Gepost op: September 06, 2018, 01:49:41 »

Bij deze Marcel! Zoals gevraagd de rode uitvoering uit mijn verzameling.







Deze metallic (wijn)rode uitvoering is de lastigste van de twee. De blauwe is met zekere regelmaat te vinden, de rode
versie is toch best wel een lastige en in de regel aanmerkelijk hoger gewaardeerd.
Jammer is dat veelvuldig het achterklepje ontbreekt omdat dat gemakkelijk af brak.
Overigens is de achterklep noot van een ruitje voorzien, de 'raamloze' achterklep hoort zo.  

Dit model is in beide kleuren van 1966-1969 geproduceerd.
Wiel- of andere variaties zijn er niet. Alleen deze twee. Metallic blauw en metallic rood, simple as can be!
Mettoy Co. heeft in 1969 de bedoeling gehad om de kleur te wijzigen in wit, maar dat is nooit gerealiseerd.
 
Wel leuk om te weten is dat de Ford Zephyr 6 Estate in de 1966 en 1967 Husky catalogus alleen in blauw afgebeeld is,
in de 1968 catalogus staat het model in rood afgebeeld. Bovendien staat de rode uitvoering in de 1968 catalogus met
chromen 'hubs' afgebeeld maar ook dit is nooit doorgevoerd: de Zephyr Estate is uitsluitend met zwart plastic wieltjes
geproduceerd.

1966


1966


1968


Op een van de Husky leaflets die ik in de verzameling heb (ik meen van 1969) staat de Zephyr als "Available shortly"
in wit afgebeeld; zoals bovenstaand al vermeld is deze echter nooit uitgebracht, ook niet als overgangsmodel
naar de Corgi Juniors.



Maarten
« Laatste verandering: September 06, 2018, 03:45:34 door Maestro » Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #5 Gepost op: September 06, 2018, 02:35:43 »

Oooooo wat moet dat heerlijk zijn geweest zo'n speelgoedwinkel tegenover de school...
Nadeel is natuurlijk dat je dan door de dagdromerij niet meer aan opletten in de klas toe komt...
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #6 Gepost op: September 06, 2018, 05:00:17 »

egbert : heb het aangepast ..  eigenwijs toetsenbord om zomaar 2 letter te verwisselen  laughing7

maarten zeer veel dank voor de extra uitleg en foto's  icon_thumleft

en niva een speelgoedwinkel tegenover een school ...   ik moest het doen met een grote bloemenveiling recht tegenover de school ...  kon daar weel wat lekkers kopen in de kantine  icon_rr mocht eigenlijk niet  nono
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!