3 Inch Forum
Mei 03, 2024, 08:17:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nissan GT-R 2017 wedstrijd - Tomica vs Hot Wheels vs Tomica Limited Vintage Neo  (gelezen 8853 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Gepost op: December 17, 2017, 08:38:44 »

Drie nieuwe Nissan GT-R, alle drie in dezelfde kleur. Naturlijk Tomica Limited Vintage Neo is het is op een ander detailniveau en helpt in vergelijking. Op de markt zijn nog Greenlight en Majorette GT-R's maar ze zijn niet uit 2017.










Voorkant

Tomica


Hot Wheels


Tomica Limited Vintage


Hot Wheels vs Tomica



Achterkant

Tomica


Hot Wheels


Tomica Limited Vintage


Hot Wheels vs Tomica



Achtervleugel

Tomica


Hot Wheels


Tomica Limited Vintage



Alleen in Tomica kan je deur open en naar binnen kijken




Zijkant

Tomica


Hot Wheels


Tomica Limited Vintage



Hot Wheels vs Tomica


Hot Wheels vs Tomica Limited Vintage


Tomica vs Tomica Limited Vintage



Ik kan niet beslissen, iedere model is uniek. Tomica heeft betere details maar HW is lager en meer sportief. Ook wielen in HW zijn beter. Allebei als speelgoed leuk zijn. TLV is het best maar zit in andere detail en prijs klasse.
Gelogd
Herr_Rudolf
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 631



« Antwoord #1 Gepost op: December 17, 2017, 09:03:29 »

....
Ik kan niet beslissen, iedere model is uniek. Tomica heeft betere details maar HW is lager en meer sportief. Ook wielen in HW zijn beter. Allebei als speelgoed leuk zijn. TLV is het best maar zit in andere detail en prijs klasse.

En zo denk ik er dus ook over. Wat Hotwheels mist aan detail (we hebben het wel over een stukje speelgoed) maakt het weer goed in uitstraling. De manier hoe de wielen in de wielkassen zitten. Niet persee een copy van de werkelijkheid, maar wel iets ondefinieerbaar aangenaams. Qua details steken de Tomicas er natuurlijk met kop en schouders bovenuit.

Leuk om zo'n vergelijking te zien.  thumbsup
Gelogd

My 3-inch is bigger than yours...
Big in Japan (Michel)
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 296



« Antwoord #2 Gepost op: December 18, 2017, 08:28:59 »

supergaaf ze zo te zien ; wat een verschillen  confused2
Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: December 18, 2017, 11:06:43 »

Ik ben zeker een fan van die Tomica 'zonder meer'. Niet zo'n fan ben ik van dit specifieke type standaardwieltjes (ogen ontzettend goedkoop maar zijn blijkbaar de enige brede sloffen die Tomica in dat assortiment heeft) maar dan vind ik het weer wel gaaf dat de velgjes in de kleur van die bronzen contrastkleur zijn gespoten. Of lijkt dat maar zo?
Gelogd
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Antwoord #4 Gepost op: December 20, 2017, 07:03:47 »

Ik ben zeker een fan van die Tomica 'zonder meer'. Niet zo'n fan ben ik van dit specifieke type standaardwieltjes (ogen ontzettend goedkoop maar zijn blijkbaar de enige brede sloffen die Tomica in dat assortiment heeft) maar dan vind ik het weer wel gaaf dat de velgjes in de kleur van die bronzen contrastkleur zijn gespoten. Of lijkt dat maar zo?

Nee, ze zjin zwart, dit is alleen reflectie van licht.
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #5 Gepost op: December 28, 2017, 10:58:15 »

3 hele leuke modellen en wat je schrijft is waar ..  ieder model heeft wel iets om mooi te vinden het zijn 3 toppers

de tomica vintage zal wel de duurste zijn en dat is ook wel te zien , vele mooie details mooi afgewerkt

de tomica is wat goedkoper .. maar ook zeker netjes afgewerkt , deuren kunnen open en dat vind ik leuk

de hotwheels is de goedkoopste en dat is te zien aan het model , maar het model is gewoon heel netjes gemaakt ,, en gave speelgoedauto ,,,, 
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #6 Gepost op: December 29, 2017, 05:26:00 »

Wat Marcel schrijft inderdaad.
Volledig mee eens.

In vergelijking valt op dat Hotwheels zich toch een eigen interpretatie heeft gegeven van de GTR. De grille en koplampen zijn anders en ook oogt het gehele model wat breder.
Helemaal geen kritiek overigens. We hebben onze jeugd gespeeld met vele autootjes die qua details (proporties) meer afwijkten dan deze.
Nu kost zo'n hw ongeveer een dollar in de us. Hierdoor kun je een 6 tal kopen voor de prijs van een Tomica en een 25 tov de LV.
Maar wat moet je nu met 25 GT-R's?

Alledrie hebben dus bestaansrecht. Geen concurrentie.
Het ligt er aan waar je de grens kwaliteit/kwantiteit wilt leggen.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft de LV.
Een van de mooisten die dit jaar zijn uitgebracht voor mij.
En pareltje in de collectie.

De Tomica (die hier duur is) is prima speelgoed en rijdt ook lekker.
De brede sloffen vind ik prima staan eronder. Je kan er leuk mee driften.

Gelogd
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Antwoord #7 Gepost op: December 29, 2017, 08:19:24 »

Hierdoor kun je een 6 tal kopen voor de prijs van een Tomica en een 25 tov de LV.

Maar Tomica in Japan kost 3 euro en TLV ~15 euro.
Gelogd
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Antwoord #8 Gepost op: December 31, 2017, 01:00:09 »

Ik heb nog extra 3 GT-R's gevonden maar oudere versies (niet 2017). Zwart Advan - Greenlight/Tarmac Works, silver - Welly, oranje - Majorette.

De Greenlight is het duurst (omgeveer 10 euro), maar voor mij is niet zo mooi zoals TLV. De grootste nadeel is geen zijspiegels, ook front grill is niet aparte onderdeel maar alleen is in zwarte mat gespot. Wat vind ik mooi? - voorlampen en uitlaat.

Welly is het mooiste voor deze prijs, kost alleen ~2 euro en heeft mooi aparte achter spoiler en andere details zoals grill, motorkap, zijspiegels etc. Nadeel - lampen zijn niet van plastic maar alleen gespot.

Majorette is niet slecht en heeft openen deuren maar is groter dan andere (schaal 1:61), achterspoiler is niet apart en overaal model is "dik".

















Voorkant







Zijkant







Achterkant







Spoiler















« Laatste verandering: December 31, 2017, 01:02:14 door 4emkay » Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #9 Gepost op: December 31, 2017, 06:44:00 »

Mooi overzicht zo en uiteraard doet Welly het goed!

Maar er zijn nog veel meer modelmakers die deze GT-R ongeveer 64 keer verkleind hebben.
Mondo Motors, Realtoy, Norev, Unifortune om er enkele te noemen.
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #10 Gepost op: Januari 01, 2018, 08:51:21 »


Mag Greenlight naast de TLV staan ter vergelijking of deze echt 1:64 is?
Gelogd
4emkay
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 69


« Antwoord #11 Gepost op: Januari 02, 2018, 02:03:41 »

Maar er zijn nog veel meer modelmakers die deze GT-R ongeveer 64 keer verkleind hebben.
Mondo Motors, Realtoy, Norev, Unifortune om er enkele te noemen.

... en Kyosho en Oversteer. Nissan GT-R is zeer populair (of er is makkelijk licentie te krijgen).


Mag Greenlight naast de TLV staan ter vergelijking of deze echt 1:64 is?

Alsutblieft:

















Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!