3 Inch Forum
Mei 04, 2024, 05:10:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vauxhall firenza  (gelezen 9098 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Gepost op: Mei 08, 2016, 07:36:10 »

Kan iemand me uitleggen waarom een vauxhall firenza van Lone Star steeds zoveel "respect" of zoveel  notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy  ontvangt.
Zijn die bijzonder? Zo ja, waarom?

Gelogd
bram ascona
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 864



« Antwoord #1 Gepost op: Mei 08, 2016, 10:04:33 »

Geen flauw idee vind de gekte er rond zowiezo belachelijk want je vind ze best veel.
Ik denk dat je alle firenza samen tet die iedereen op het forum heeft dat ja al aan 50+ modelen komt want heb er zelf ook al 9.
De eenige reden dat ik ze verzamel is omdat ik opel/vauxhall verzamel met lonestar heb ik verder niks.
Zouden gerust wat minder mogen kosten wat zo zedzaam zijn ze niet.
Maar goed dat is mijn mening  thumbsup
Gelogd

300ZX Z31
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3534



« Antwoord #2 Gepost op: Mei 08, 2016, 10:12:43 »

Het modelletje is om een of andere manier een hype in 3inch land, net als bv. de Plymouth Police of de Citroen GS van Majorette. Ze zijn lastiger te vinden dan de gemiddelde Lone Star, zeker in complete staat, maar ook weer niet extreem zeldzaam. Wat wel helpt is dat het een zeer geslaagde casting is van een unieke auto in miniatuur (op wat handbouw na was dit jarenlang het enige model van een Firenza), en heeft het modelletje met name in de UK wel een bepaalde cultstatus gegeven. Een Firenza is hier in NL een vrij onbekende auto, maar in Engeland is het een behoorlijk  populaire auto a la Manta/Capri.
Gelogd
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 09, 2016, 06:19:06 »

Ik zie de Firenza misschien wel vaker dan de Toyota. Waar ik overigens nog geen exemplaar van heb, wel Firenza's.
Gelogd

ron
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 815

Does size matter ?


« Antwoord #4 Gepost op: Mei 09, 2016, 06:58:10 »

Toen ik nog lone star verzamelde geen firenza te vinden!!!!
Toyota gt 2000 daarin tegen had ik er meerdere..


Zelfs een sloop of onderdelen  niets nada noppes.
Dus voor mij was dat de reden te stoppen met lone star  dontknow
Gewoon omdat ik er geen kon vinden.
Neemt niet weg als ik er nu 1 vind koop ik hem puur omdat ....
« Laatste verandering: Mei 09, 2016, 07:01:36 door ron » Gelogd
Panamera
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2781



« Antwoord #5 Gepost op: Mei 09, 2016, 07:06:43 »

Snap het ook niet. Op Tweedehands geven ze er zelfs 75 Euro voor (en het is dan nog niet eens een mint exemplaar). Voor die prijs heb je een hele hoop veel mooiere modellen.
Gelogd

Gewoon verslaafd aan 3 Inch
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #6 Gepost op: Mei 09, 2016, 07:55:48 »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die vraagtekens bij dit model heb.

Heb dit model zelf niet in de collectie en zie ook niet waarom ik deze zou willen hebben. Ik heb er niks mee en vind het een lelijk ding.
Ieder z'n smaak gelukkig. Anders zou ik zo'n ding nooit kunnen verkopen als ik hem had.

Het modelletje is om een of andere manier een hype in 3inch land, net als bv. de Plymouth Police of de Citroen GS van Majorette.
Ook dat verbaasd mij.

Van de Plymouth heb ik er een gehad. Vond deze lelijk en het viel uit elkaar als je er alleen al naar keek.
De stijlen zo dun en dan die lampenbalk op dat hoekje in combinatie met Majorette-topkwaliteit. Nee, doe me dan maar een echte Franse auto.

En dan de GS. Op zich best aardig modelletje. Helaas bijna alleen maar invalide te vinden. Dan is de lol er voor mij snel af.
Een beetje speelschade oké, maar wel compleet graag.

Heerlijk om 'ns te zeggen wat ik nu echt van al die kippehokken vind.  icon_biggrin
Gelogd
bram ascona
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 864



« Antwoord #7 Gepost op: Mei 10, 2016, 11:07:35 »

Op ebay is er pas nog eentje verkocht voor meer als 400 euro dus als je eentje vind onder de 100 is het een koopje hoor :p
Gelogd

olaf
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1625


« Antwoord #8 Gepost op: Mei 10, 2016, 05:23:01 »

weet niet waar jullie een Vauxhall Firenza weg halen maar ik verzamel al zeer lang en ben nog nooit een model er van tegen gekomen dus in mijn opzicht is het een zeer zeldzaam model

als Opel verzamelaar zou ik er graag eentje aan mijn verzameling willen toevoegen.

helaas tot nu toe niets kunnen vinden.
Gelogd

Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 11, 2016, 12:33:01 »

Wat betreft de Plymouth Fury Police Car in 1 op 70 van Majorette onder nr 216B : KLIK
Gelogd
Martyn
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1922



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 16, 2016, 08:46:34 »

Zonder meer een mooie Coupe.
En net als de Ford Mustang en Chevrolet Corvette een van de mooiere sportwagens van Impy.

Jammer dat de daadwerkelijke auto bijna niet hier voorkomt.
Weet er 2 te staan maar zijn beide "kaaf-" rot
Daarentegen hebben we hier wel de Manta A en Kadett C coupe.

Ze zijn heus wel te vinden maar ebay en MP maken ze erg prijzig.
Op een beurs of Opel treffen kun je wel eens geluk hebben.

grt, Martijn
Gelogd

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #11 Gepost op: Mei 17, 2016, 01:18:47 »

persoonlijk vind ik het een leuk model ..  de prijzen vind ik veel te hoog .. echt niet leuk meer ..  ik hoop er ooit 1 te vinden voor een klein prijsje ..  maar tot nu toe helaas nog niet gelukt .. maar ik wacht het rustig af ..  eens komt hij een keer  wav

het is wel zo dat er mensen zijn de blijven schreeuwen dat het een zeldzaam model is  maar hoeveel zouden ervan zijn gemaakt ?  en bij een aantal mede verzamelaars komt de firenza redelijk vaak tevoorschijn in hun aanwinsten topic .. dus ja wat is zeldzaam ?

en wat de prijzen betreft , het blijft een spelletje wat de gek ervoor geeft en er zijn blijkbaar veel mensen die er veel geld voor over hebben om zo'n firenza in de verzameling te krijgen
Gelogd
Kroonmodelcars
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5258



« Antwoord #12 Gepost op: Mei 19, 2016, 08:31:19 »

Dit komt omdat dit één van de weinige auto's is in 3 inch die uitgegeven zijn bij aanschaf van de 1:1. Meestal waren dit grotere modellen (1:43/1:24). In Nederland misschien inderdaad geen heel populair model, maar daarbuiten wel, omdat je ze niet heel vaak tegenkomt, het is daarom ook voor veel verzamelaars DE holygrail.

Heb er zelf tot nu toe meerdere gehad:
- 2X blauwe met gele ramen en wit interieur
- groen met wit interieur
- wit met wit interieur
- wit met rood interieur
- bruin met bruin interieur
- bruin metallic met bruin interieur
- blauw met heldere ramen en grijs interieur (geloof ik, kon ook wit zijn)

Deze ook weer van de hand gedaan, omdat ze zoveel opbrengen en ik voor dat geld ook wat anders kan kopen wat meer bij de verzameling past (of in de periode dat ik m'n huis aan het verbouwen was, bouwmaterialen :p ).

Gelogd

CitroBart
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1126


Mammoet + Papmag


« Antwoord #13 Gepost op: April 29, 2018, 07:35:55 »

Als je nog wat kleingeld over hebt na Koningsdag, kan je even op ePay kijken.

Een mooi exemplaar voor 2oo euri,
(maar een repaint is makkelijk gedaan bij Lone Star - de verkoper zorgt er wel voor dat hij niet "origineel" zegt ...)
of anders een promo voor ruim het dubbele.
Gelogd

Stelling 1: De Nederlandse taal is inconsequent.
O Jaa
O Ne
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!